Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik ongeveer vier weken geleden gesolliciteerd naar een baan. Ik heb daarna twee weken gewacht, maar nadat ik nog geen reactie had, heb ik opgebeld.

Ik kreeg te horen dat ze de week erna met de selectie gingen beginnen omdat ze veel sollicitaties hadden gekregen.

Inmiddels zijn we weer bijna twee weken verder maar heb ik nog steeds niks gehoord.

Mijn vraag is of ik nu weer moet gaan bellen? Of dat ik dan misschien een beetje opdringerig overkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-08 23:11
Gewoon weer bellen!

Zolang je je vraag netjes verwoord is er niets aan de hand lijkt mij.

[ Voor 11% gewijzigd door Onoffon op 03-01-2012 14:31 ]

Just a simple thought....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-08 11:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je zou kunnen bellen; desondanks zit je natuurlijk wel midden in de kerstvakantie. Geen idee bij wat voor bedrijf je hebt gesolliciteerd maar ga ervanuit dat er voldoende personen niet aanwezig zijn (geweest) in de periode die je schetst :)

En misschien volledig tegenstrijdig: als ze je niet uitkiezen op basis van je CV, was je te laat met solliciteren (zeg maar, onderop de stapel) en gaan ze eerst eens kijken of ze met de eerste 10 mensen een gesprek kunnen aanknopen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En misschien volledig tegenstrijdig: als ze je niet uitkiezen op basis van je CV, was je te laat met solliciteren (zeg maar, onderop de stapel) en gaan ze eerst eens kijken of ze met de eerste 10 mensen een gesprek kunnen aanknopen.
Ik heb de sollicitatie zien verschijnen op nationalevacaturebank.nl en heb binnen 48 uur gereageerd, dus hoe groot zou die kans zijn?

Maar ik zal deze week nog wel even bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:35:
[...]

Ik heb de sollicitatie zien verschijnen op nationalevacaturebank.nl en heb binnen 48 uur gereageerd, dus hoe groot zou die kans zijn?

Maar ik zal deze week nog wel even bellen!
Tja, 48 uur... Ik heb ooit eens binnen 10 minuten gebeld met de contactpersoon uit een advertentie; had 'ie al 4 andere emails gekregen ook; en dat was nog in de hoogtij van ICT (rond Y2K).

Nu zitten natuurlijk nog meer mensen, al dan niet gedwongen, thuis & te solliciteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamP
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-08 22:58
Als zij niet binnen de afgesproken tijd reageren denk ik dat het aardig vragen hoe het er voor staat geen kwaad kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Bij mijn vorige werkgeven en soort gelijke situatie gehad. Ook gereageerd en een week of 3 niets gehoord. Toen eens opgebeld om te vragen wat de status was, ze waren bezig met de voorselectie. Kreeg ik na een week een brief in de bus dat ik het helaas niet geworden was.

Week later een telefoontje: of ik toch nog op gesprek wilde komen. De persoon die in eerste instantie aangenomen was, had toch afgezien van de functie en ik was de enige die moeite had gedaan om zelf te informeren. Dat was dus in het achterhoofd van het hoofd personeelszaken blijven hangen.

Kan dus nooit kwaad om even te informeren, zolang je dit netjes doet is er totaal geen probleem.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

SmartDoDo

Woeptiedoe

max schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:48:
Kan dus nooit kwaad om even te informeren, zolang je dit netjes doet is er totaal geen probleem.
Mee eens. Als je contact hebt dan is je naam al vaker gevallen dan van mensen die enkel een brief sturen. Soms kan dat net even schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Prima, dan ga ik morgenvroeg nog even contact opnemen. Vorige keer waren ze rond deze tijd ook al aan het afsluiten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:10:
Prima, dan ga ik morgenvroeg nog even contact opnemen. Vorige keer waren ze rond deze tijd ook al aan het afsluiten 8)7
ideaal.... waar kan ik de brief heensturen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 13-08 12:57

AzzKickah

06-CENSORED

P.O. Box schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:11:
[...]

ideaal.... waar kan ik de brief heensturen? :)
My thought exactly :D Een school oid? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

AzzKickah schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:12:
[...]

Hopelijk niet in Moskou; daar werken ze tot 19:00 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
AzzKickah schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:12:
[...]

Overheid vast.

Ennuh, doe gewoon wat je tijdens je baan ook zou doen. Als ze dat vervelend vinden dan passen jullie blijkbaar niet bij elkaar en wordt assertiviteit niet gewaardeerd. Kan je beter nu achter komen dan over een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee geen overheid, helaas. Gewoon bedrijf, in onder andere handel.

En alleen de vrouw van de afdeling HRM was aan het afsluiten, haar mail in ieder geval.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2012 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-08 21:32
Zijn er genoeg die überhaupt niet eens reageren op je sollicitatie.

Laatst nog een sollicitatie voor mijn vriendin waar de geen waar de sollicitatie aangericht was haar vertelde dat er op 1 vacature 250+ mensen op af kwamen en dat ze geen tijd hadden ze allemaal te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alsof ze dit topic hebben gelezen, gisteravond om 21:00 mailtje gekregen.

Ze hadden heel veel aanmeldingen gehad en selectie uitgevoerd, en met die mensen moesten ze de baan wel kunnen vervullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het spijtig om te horen dat steeds meer bedrijven de moeite niet meer nemen om hun wervingsprocess goed in te richten en netjes om te gaan met potentiële werknemers. Verder moet men zich ook realiseren dat dit een onderdeel is van arbeidsmarktcommunicatie en dat mond tot mond reclame (in het negatieve) meer power kan hebben dan dat ze denken.

Ik word ingehuurd als Corporate Recruiter voor bepaalde zware recruitment projecten en optimalisaties van het proces. Mijn advies zou zijn om gewoon weer even te bellen en te mailen om te vragen wanneer je wat kunt verwachten, heb je gewoon recht op.

En ja, in deze onzekere tijden krijgen we meer reacties binnen, maar met een beetje recruitment systeem kun je dit geautomatiseerd opvangen en kandidaten vrij makkelijk berichten. Daarnaast..als je als organisatie 250 reacties op een vacature krijgt, dan ben je waarschijnlijk ook niet heel sterk geweest in je wervingstekst etc.

Succes in ieder geval, maar laat je niet te makkelijk afschepen. Daarnaast ben ik het eens met wat hier al is gezegd: doen ze moeilijk of blijven ze maar geen info verstrekken, dan zijn jij en dat bedrijf wellicht niet zó'n goede match.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Volgens mij is een bedrijf zelfs wettelijk verplicht je wat te laten horen na een sollicitatie.
Je gaat natuurlijk niet aangetekend sollicitaties versturen... maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:10
AzzKickah schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:10:
Volgens mij is een bedrijf zelfs wettelijk verplicht je wat te laten horen na een sollicitatie.
Hoe kom je daar nou weer bij? Misschien als je gaat solliciteren bij een sociale werkplaats, maar imho zou die verplichting nergens op slaan. Dus uh, bronnen graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 23:57

Jeroen V

yadda yadda yadda

HenkEisDS schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:21:
[...]

Hoe kom je daar nou weer bij? Misschien als je gaat solliciteren bij een sociale werkplaats, maar imho zou die verplichting nergens op slaan. Dus uh, bronnen graag.
Lijkt mij ook sterk, er is wel zoiets als de sollicitatiecode waar veel bedrijven zich aan houden (en helaas ook genoeg die dat niet doen) Maar wettelijk verplicht is het zeker niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

HenkEisDS schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:21:
[...]

Ik kan het niet 1-2-3 zwart op wit vinden maar hier staat wel een stukje:
http://www.carrieretijger...iciteren/sollicitatiecode

"Reactie op je sollicitatiebrief

Je hoort binnen enkele weken na de sluitingsdatum van de vacature bericht te krijgen of je wordt afgewezen of wordt uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. Je sollicitatie kan ook nog een tijdje worden aangehouden. De organisatie moet dan wel aangeven binnen welke termijn je nader bericht ontvangt."

Je hoeft ook niet zo fel te reageren meteen. Ik roep echt niet zomaar iets wat toevallig in me opkomt.
Heb nu alleen geen tijd om het echt helemaal uit te zoeken.

Voor zover ik weet is een bedrijf verplicht (of het staat in die 'ongeschreven regel') je wat te laten horen n.a.v. een sollicitatie. Is ook niet meer dan normaal imo, ook al word je afgewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
"De sollicitatiecode is echter niet wettelijk geregeld, dus je kunt er geen rechten aan ontlenen."

Mij boeit het niet zoveel. Als ik binnen 3 maanden niks hoor van een bedrijf, wil ik er niet eens werken. Binnen een paar weken iets horen, maak ik vrijwel nooit mee :P Het duurt toch meestal wel een tijdje.

[ Voor 44% gewijzigd door stin op 04-01-2012 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AzzKickah schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:10:
Dit is kul. Is absoluut niet waar. De Sollicitatiecode wordt "beheerd" door de NVP. Professionals die hier bij aangesloten zijn kunnen meldingen maken wanneer zaken gaan op een manier die niet kloppen, maar dan zit je toch al gauw meer op het discriminatie stuk etc.

Dus nee, een organisatie is niet verplicht om iets te laten horen n.a.v. een sollicitatie.

EDIT: en is niet fel reageren, maar reageren op iets waar je niet de hoed en de rand van weet, maar wat je wel wilt overbrengen als een "feit", een "waarheid". Zou ik wat voorzichtiger mee zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2012 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 18:57

4bit

Onward, to futility!

Ik weet dat er in Belgie 1 a 2 jaar terug sprake was om daarvoor een wet te maken. Zodat er moet gereageerd worden op sollicatiebrieven. Maar ik heb geen idee of daar nu uiteindelijk iets van gekomen is.

2 jaar terug was ik aan het solliciteren, ook van vele bedrijven niets terug gehad. Ik kan begrijpen dat het saai werk kan zijn om iedereen iets te laten weten. Maar gewoon een standaard mailtje dat je niet doorgaat naar de volgende ronde is voldoende. Moet zelfs niets persoonlijks zijn, maar dat je weet dat die job niets wordt. 1 standaard mail, en hopla heel de lijst van sollicitanten in BCC.

Nu goed, eens bellen kan zeker geen kwaad. Soms kan het er zelfs voor zorgen dat je de job krijgt of toch uitgenodigd wordt voor een gesprek. Zolang je niet te vaak belt/mailt is dat allemaal in orde. Zeker als ze dan zeggen dat ze binnen de week iets laten horen, gewoon de week erna eens bellen als je niets gehoord hebt.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:47:
[...]

Dit is kul. Is absoluut niet waar. De Sollicitatiecode wordt "beheerd" door de NVP. Professionals die hier bij aangesloten zijn kunnen meldingen maken wanneer zaken gaan op een manier die niet kloppen, maar dan zit je toch al gauw meer op het discriminatie stuk etc.

Dus nee, een organisatie is niet verplicht om iets te laten horen n.a.v. een sollicitatie.

EDIT: en is niet fel reageren, maar reageren op iets waar je niet de hoed en de rand van weet, maar wat je wel wilt overbrengen als een "feit", een "waarheid". Zou ik wat voorzichtiger mee zijn.
Staan de woorden 'volgens mij' bij jou niet in beeld of zo?
Als ik jou was zou ik wat voorzichtiger zijn met dat felle reageren. Want dat was het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AzzKickah schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 10:22:
[...]

Als ik jou was zou ik wat voorzichtiger zijn met dat felle reageren. Want dat was het wel.
Tuurlijk kalimero, je hebt gelijk! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:28:
Inmiddels heb ik ongeveer vier weken geleden gesolliciteerd naar een baan. Ik heb daarna twee weken gewacht, maar nadat ik nog geen reactie had, heb ik opgebeld.

Ik kreeg te horen dat ze de week erna met de selectie gingen beginnen omdat ze veel sollicitaties hadden gekregen.

Inmiddels zijn we weer bijna twee weken verder maar heb ik nog steeds niks gehoord.

Mijn vraag is of ik nu weer moet gaan bellen? Of dat ik dan misschien een beetje opdringerig overkom.
Zeker bellen. Beleefd en professioneel vragen naar de stand van zaken.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals eerder al aangegeven, had ik graag willen bellen, maar hij lijkt alsof ze mee hebben gelezen want ik kreeg diezelfde avond nog een mailtje.
Ze hadden een selectie uitgevoerd, en met die mensen dachten ze de vacature wel te kunnen vervullen. Dus ik ben het helaas niet geworden. Nu volop opzoek naar iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Succes met je verdere sollicitaties. Er komt vast iets langs :)

Over dat verplichten om een reactie te geven. Gaat dat niet wat ver? We hebben al zoveel regels in Nederland. Het zegt ook iets over een organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 07:32

JvS

Ik heb hem zelf ook

AzzKickah schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 10:22:
[...]

Als je het niet zeker weet, vraag dat dan. Want je brengt het zeker wel als een feit. Ook al staat er 'volgens mij' bij.

Volgens mij bestaan paarse olifanten gewoon
Weet iemand of paarse olifanten bestaan?

Zit behoorlijk veel verschil in he? :P

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

JvS schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:44:
[...]

Als je het niet zeker weet, vraag dat dan. Want je brengt het zeker wel als een feit. Ook al staat er 'volgens mij' bij.

Volgens mij bestaan paarse olifanten gewoon
Weet iemand of paarse olifanten bestaan?

Zit behoorlijk veel verschil in he? :P
Paarse olifanten bestaan gewoon.
Volgens mij bestaan paarse olifanten gewoon.

Zit toch wel verschil in he?

Maar goed, jullie hebben allemaal gelijk d:)b

Succes aan de TS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 23:51
AzzKickah schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 16:05:
[...]

Paarse olifanten bestaan gewoon.
Volgens mij bestaan paarse olifanten gewoon.

Zit toch wel verschil in he?
Zit enig verschil in, maar tenzij jij niet te vertrouwen bent en dat duidelijk aangeeft, geef je toch wel aan dat dat (volgens jou :+) een feit is en zullen sommige mensen daar vanuit gaan.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

'Volgens mij' zeg ik er niet voor niks bij.
Dat mensen dat dan interpreteren als een feit kan ik niks aan doen. Wat ik zeg betekent gewoon wat anders.

Volgens mij - Als ik het goed heb - Als ik met niet vergis - Voor zover ik weet - etc, etc.

En dat is echt het laatste wat ik er over gezegd heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
"Volgens mij" gaat dit niet over een reactie op een sollicitatie maarja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En "volgens mij" hebben we al bewerkstelligd dat het geen wettelijke regeling betreft voor wat betreft de verplichting aan bedrijven om een bevestiging/ afwijzing te sturen.

@ TS: schroom ook niet om af en toe na een afwijzing op papier eens te bellen voor wat meer tekst en uitleg. Wellicht leer je er ook weer van, maar de afwijzingen die soms verstuurd worden kunnen zo...nietszeggend zijn.

Succes in ieder geval!
Pagina: 1