Win7 Backup - icons op desktop verdwijnen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelie73
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-06 19:30
Ik heb een vreemde klacht die regelmatig opduikt. Opeens zijn al mijn iconen op mijn desktop weg. Behalve My Computer en Network. Ook komt er dan een melding dat ik geen administrator rights heb of zoiets, terwijl er maar 1 user gedefinieerd is en dat is een administrator. Opnieuw opstarten helpt niets. De overige iconen blijven weg.

Via google ben ik inmiddels zo ver, dat ik de iconen weer terug kan krijgen. Dat lukt door de properties te openen van de Windows-map Desktop. Daar naar security tab en een extra groep aanmaken 'Everyone' en die vervolgens full permissions geven. Vervolgens heb ik al mijn icons weer terug; echter allemaal doorelkaar, dus het kost weer even wat moeite om alles naar wens in te delen.

Een hieraan gerelateerde klacht was dat alle iconen kleine hangslotjes hadden en een error "not accessable" gaven. Ook deze klacht heb ik kunnen oplossen door een Groep Everyone te maken en alles aan te vinken bij Security.

Deze twee problemen komen om de zoveel tijd terug en ik ben er nog niet uit hoe dat komt. Nu viel me vandaag echter op (toen weer alle iconen weg waren), dat na bovenstaande oplossing uitgevoerd te hebben, er nog twee icons extra zijn, nml MediaID.bin en een folder BackupSet-YY-MM-DD xxxxx. Deze horen bij Windows 7 Backup. Die heb ik via een schedule wel aanstaan en de tijd van de laatste backup lijkt overeen te komen met het verdwijnen van de icons (was zelf niet thuis toen dat gebeurde, dus weet dat niet 100% zeker). Echter is de Desktop niet de aangewezen locatie voor Windows backup. Dat is nml de root van de D-partitie. Daar staan ook gewoon de file MediaID.bin en de Backup folder en de windows backup geeft ook geen foutmeldingen en werkt prima.

Ik heb geen idee, waarom deze twee bestanden ook op de desktop verschijnen en daarbij het probleem van de user rights meldingen en verdwenen icons (of padlocked icons) genereren. Iemand een idee waar ik kan zoeken. Via google kom ik dit probleem niet tegen...

Windows 7 Pro 64 bit
AMD Phenom 2 X4 965, 3,40 Mhz met 4 GB Ram
MM4A88T-V Mobo
ATI Radeon 5700