T-mobile verstrekt foutieve informatie. Klant de dupe

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vorige week heb ik telefonisch met T-mobile mijn abonnement verlengd. Momenteel heb ik een i-300 abonnement (iPhone abo van 2009 met 1 GB datalimiet) en ik wilde dit abonnement verlengen/omzetten naar een 1-jarig abonnement met een Galaxy Nexus.

De medewerker van T-mobile was erg vriendelijk toen hij belde en gaf aan dat T-mobile mij niet kwijt wil als klant en hij me daarom telefonisch een betere aanbieding kon doen dan in andere winkels. Het aanbod dat hij mij deed was erg interessant (hoewel niet wezenlijk anders dan via de T-mobile website) en de enige vraag die open bleef staan is wel abonnement ik wilde nemen.

De keuze hierbij was tussen een Smart Plus 230 abonnement en een iSmart 200, beide €34,95 per maand. Op mijn vraag wat de verschillen zijn tussen de abonnementen werd het volgende verteld:

Smart Plus 230
230 minuten/sms
800mb databundel 3.6mbps
betalen per seconde

iSmart 200
200 minuten/sms
1000mb databundel 7.2mbps
betalen per minuut

De Galaxy Nexus was bij het Smart Plus abonnement €40,- goedkoper en omdat ik mijn datagebruik altijd monitor kon ik in mijn ogen een goede keuze maken. Het laatste jaar heb ik gemiddeld 700mb per maand aan data gebruikt, ruim binnen de limiet van het Smart Plus abonnement. Wel twijfelde ik over de snelheid en de 200mb verschil, maar de verkoper zei dat het Smart Plus hem interessanter leek en dat het slechts 200mb verschil met het iSmart 200 abo betrof. Daarom heb ik gekozen voor het Smart Plus 230 abonnement.

Zaterdag kreeg ik een bevestiging omtrent mijn verlenging, het toestel was al een paar dagen eerder geleverd, met het verzoek van T-mobile om alles nog even online na te kijken. Dit heb ik gedaan, echter viel direct op dat het Smart Plus 230 abonnement geen 800mb datalimiet heeft, maar slechts 500mb. Dit is voor mij te weinig dus heb ik contact opgenomen met T-mobiele over de foutieve voorlichting van de telefonische verkoper.

Wat blijkt is dat het datalimiet inderdaad 500mb betreft voor het Smart Plus 230 abonnement, behalve wanneer het om een sim-only gaat, dan is het inderdaad 800mb. De medewerker wist dat ik een Galaxy Nexus wilde dus er was zeer zeker geen sprake van een sim-only en dus heb ik nu een 500mb datalimiet.

Gemeld dat ik niet blij ben met de foutieve voorlichting en mijn vertrouwen in telefonisch verkoop met T-mobile geschaad is. Welgemeend excuus en gekeken wat de opties zijn:

- Contract ontbinden: Galaxy Nexus zelf aangetekend retour sturen. Nadat deze binnen gekomen is abonnement alsnog verlengen (kan pas een maand later ivm verlengde opzegtermijn). Oftewel: een tijd geen toestel.

- Contract zo houden: 500mb is te weinig dus geen optie

- Bundel wijzigen bij ingang verlenging: Prima optie, ware het niet dat beide abonnementen even duur zijn en ik enkel mag wijzigen naar een duurdere bundel en dus een iSmart 300 moet nemen om dit te mogen.

Op mijn betoog dat ik verkeerd voorgelicht ben en nu ook nog eens dubbel de dupe ben kwam het antwoord dat deze opties allen prima zijn volgens T-mobile. Daar ben ik het niet mee eens.

Zijn er nog andere opties die ik heb behalve een klacht indienen bij T-mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-10 20:25
Nee, formeel biedt T-Mobile je de juiste opties. Je hebt als potentiele koper uiteindelijk ook een onderzoeksverplichting. Verwijzen naar een telefoongesprek waarvan de inhoud niet akn worden aangetoond, maakt je zaak niet erg sterk. Helaas ... Ik zou zelf kiezen voor ontbinden. Beetje rondkijken voor een vergelijkbare aanbieding bij KPN of Vodafone of een nieuwe T-Mobile aansluiting met nummerbehoud.

[ Voor 18% gewijzigd door PinokkioTV op 03-01-2012 18:43 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Thuis overschakelen op de WiFi en beetje de boel in de gaten houden qua verbruik. Ik heb dus die 800MB en dat vind ik al krap, maar wen er maar aan ... dit is het nieuwe verdienmodel van die telecomgiganten..!

[ Voor 44% gewijzigd door NeoMe op 03-01-2012 18:43 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReenL
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09-2022
Ik krijg altijd de indruk dat het webcare team meer kan betekenen dan de telefonische helpdesk, dus zou nog een poging via twitter wagen.

Anders terugsturen en ontbinden, naar de {insert andere provider winkel} situatie aangeven en gelijk je nieuwe telefoon meenemen met een beetje geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Ontbinden, in het geval je toch wilt wijzigen bij verlenging kan je vragen of het eenmaal kan naar een ander abonnement zonder een duurde te hoeven afnemen. Heeft T-mobile jou nog als klant, en jij hebt een abonnement waar je blij mee bent. win-win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik had ook gedacht dat ik wel eenmalig kon wijzigen, enerzijds omdat het abo pas over 2 weken in gaat en dus nog niet actief is en anderzijds omdat T-mobile me verkeerd voorgelicht heeft. Maar helaas kan dat dus niet. Ontbinden is inderdaad de enige optie, maar ik wil niet een aantal weken zonder toestel zitten. Wat ik gewoon jammer vindt is het 'ja excuses meneer' , wat eigenlijk betekent 'dikke vette pech gehad, nu is het jouw probleem dus los het maar op'.

Onderzoeksplicht ben ik het mee eens, maar ik had toch best vertrouwen in de maatschappij waar ik al 6 jaar klant ben en die mij verzekerden dat telefonisch verlengen een betere optie was dan online. Overigens heb ik online veel vergeleken, ook abonnementen, maar mij werd duidelijk verteld dat het echt om 800mb ging.

Ik hoop dat mijn goede klanten ook vertrouwen op mij als ik iets voor ze regel. Wellicht naief van me om daar van uit te gaan. Wijze les voor de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Chaoto
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-01-2024
Je zou natuurlijk de voicelog kunnen opvragen.
daarmee kun je aantonen wat hij heeft gezegd.
Pagina: 1