Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Acer TravelMate 8372 bevriest

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg een laptop voor me van mijn schoonbroertje. Hij heeft enkele weken terug een Acer TravelMate 8372 gekocht. Ineens bevriest het ding onregelmatig. Het valt op dat hij een foutmelding geeft dat er een beschadigd bestand is (bijvoorbeeld als je chrome opent). Echter verwijst dit bericht dan naar de map users/....../appdata/local/google/chrome terwijl deze laptop beschikt over de map "gebruikers" (ivm nederlandse windows 7)

Iemand enig idee of dit een windows 7 probleem is of specifiek voor dit apparaat?

Op het moment dat het ding bevriest, verdwijnt de muis-pointer en een de capslock e.d. werken niet meer.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:47
Dus de laptop bevriest alleen tijdens het gebruik van google chrome ?

"chrome helemaal verwijderen en opnieuw installeren"

Cloud ☁️

Verwijderd

Topicstarter
Naja het ligt niet aan chrome, dit was enkel een voorbeeld. Het lijkt er op dat alles wat maar iets nodig heeft uit de map gebruikers de computer volledig bevriest.

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Heb je al eens in het Windows logboek gekeken welke foutmeldingen erin staan? (Tip: filter op 'kritiek' en 'fout')
Staat daar toevallig iets in mbt controller- of hardeschijffouten?

Het lijkt me ook niet onverstandig om eens een hardeschijftest (bijv. SeaTools) en een geheugentest (bijv. Memtest86+) uit te voeren. Dit is relatief makkelijk te doen met Hirens BootCD.

Softwareproblemen zijn meestal lastig uit te sluiten, zeker als het een computer van iemand anders betreft. Je weet niet wat er mee gedaan is. Je zou een livecd van Linux of Windows kunnen proberen en kijken of het systeem dan vastloopt.

Maar bovenal: wat heb je zelf zoal geprobeerd om achter het probleem te komen?