Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Hoi Allen,

Ben nou een aantal dagen aan het puzzelen, maar kom er niet uit. Ik heb de LG 42LW4500. Ik wil hierop met de ingebouwde afspeler, dus via USB-harde-schijf, mijn (gedownloade) films afspelen, met ondertiteling. Hiervoor heb ik al het volgende geprobeerd:
Ik heb een BDMV-map met alles erin. Aangezien de m2ts niet afgespeeld wordt, heb ik die...
...met tsMuxeR gedemuxed. Dit leverde een .246, een .ac3 en een .sup-bestand op. Die heb ik daarna met mkvtoolnix omgezet in een mkv. Deze op de USB-HDD geplaatst. De LG leest deze niet, VLC op mijn PC wel.
...met tsMuxeR omgezet naar TS (TS-muxing). Deze op de USB-HDD geplaatst. De LG leest deze wel, maar geeft geen ondertiteling.

Heb ook nog met verschillende andere programma's MKV's gemaakt, maar werkten geen van allen. Toch ondersteund de LG dit container-bestand wel volgens de handleiding. En ook het video-format en het Audio-format.

Dus dan nu de vraag: Hoe krijg ik zonder verlies in beeld/geluid/subs de films direct via de USB-HDD afgespeeld?

Alvast bedankt,

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315629

als .ts afspeelt probeer dan met een extern .srt bestand (SubRip). Probeer eens met avidemux 2.6, als hij de M2TS streams kan inlezen en afspelen kan je deze herpakken van m2ts naar .ts met het door jou gewenste geluidspoor (de andere zijn eruit) paar GB binnen de 2 minuten.
Wanneer video geladen is (M2TS) dan met deze instellingen:
- Audio Output: Copy
- Video Output: Copy
- Output Format: Mpeg-TS Muxer (ff)
In hoofdmenu: Audio: Select Track: AC3 (dolby) of (MP2) zijn er meerdere tracks probeer dan even uit of je de goeie selecteerde. Dan save, goeie 2 minuten later is dit opgeslagen.
Eventueel kan je stukken toevoegen (Append)
Avidemux <- klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Hoi,

Bedankt voor het reageren, maar...

In dit geval moet ik zeker nog de subs omzetten naar .srt. SubRib accepeert deze niet, maar kan mij wel voorstellen dat dit zou moeten kunnen. Maar....het gaat hier om een 3d-film. Dus subs zijn volgens mij ook bijzonder dan. Nog niet helemaal onderzocht, maar ja...

De andere oplossing: Eigenlijk wil hij de m2ts niet laden. En ik heb hem al naar ts gekregen met tsMuxeR. Op VLC geeft die wel netjes de ondertiteling, maar op de LG niet.

Het hoeft niet in TS, het mag van mij omdat ik weet dat die werkte bij mij. Maar ik vind het ook goed om een totaal ander format te gaan gebruiken, mits het maar op gelijke kwaliteit is (HD).

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:45
Ik heb een 5500, maar ik neem aan dat de interne speler hetzelfde is. Het speelt alle mkv bestanden af die ik heb gedownload, zowel 720p als 1080p. Het zijn wel rips, dus x264 (niet losless). DTS wordt niet ondersteunt, dus die moet even worden omgezet naar AC3. Ondertiteling wordt gezien en gebruikt als het een srt bestand is, in de mkv container zelf of gewoon ernaast (wel dezelfde filename geven). Ik heb niet gemerkt dat 3D speciale subs nodig heeft, met avatar 3D en een custom srt zag ik normale ondertiteling.
Verder is de ondersteuning voor codecs enorm voor een TV (de Philips 7606 heeft een baggere ondersteuning bijvoorbeeld). Alles wat ik heb gedownload in een mkv, avi of mpeg container werkt. Zelfs de WebDL episodes werken prima terwijl mijn oude WDTV die niet wilde afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Dus, als ik het goed begrijp heb ik enkele keuzes:
a. Ik download een mkv, maar dan heb ik mindere/andere kwaliteit en zal ik nog op zoek moeten naar subs.
b. Ik download BDMV-rips en zet ze om naar TS. Dan rip ik de subs hieruit (moet ik nog even zoeken hoe dat kan) en plaats die naast de TS op de USB-HDD.
c. Ik download BDMV-rips en re-encode alles naar wat ik wel af kan spelen (dan moet ik dus weten wat de TV wel allemaal af kan spelen zonder kwaliteit te verliezen. Heeft iemand hiervoor een idee? Want dit kost uren, dus trial and error is hier bijna ondoenlijk zonder goede start).

Groet,

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-06 11:54

Sick Nick

Drop the top!

d) je koopt gewoon de 3d bluray schijf, die speelt elke bluray speler namelijk gewoon af in FullHD 3D, inclusief ondertiteling en alles erop en eraan ;)

Mocht je dat niet willen dan zou ik zelf gaan voor optie e) een losse mediaspeler die zonder drama alles gewoon afspeelt. Jammer dat je niet de ingebouwde speler kunt gebruiken maar die is dus blijkbaar nogal beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Tsja, over optie d ga ik het niet hebben. En optie e klinkt aardig, maar kost mij op dit moment gewoon te veel. Daarbij wil ik gewoon waar voor mijn geld en lekker die ingebouwde gebruiken.

Ik heb trouwens een dane-electric So Speaky, maar die is FAT32. En krijg ook normale geripte dvd's e.d. daar niet netjes op afgespeeld, als die niet een menu hebben.

Misschien dat ik daar iets mee zou kunnen?

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wdeb schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:45:
Hoi,

Bedankt voor het reageren, maar...

In dit geval moet ik zeker nog de subs omzetten naar .srt. SubRib accepeert deze niet, maar kan mij wel voorstellen dat dit zou moeten kunnen. Maar....het gaat hier om een 3d-film. Dus subs zijn volgens mij ook bijzonder dan. Nog niet helemaal onderzocht, maar ja...
sup zou je met deze kunnen omzetten: http://www.videohelp.com/tools/SupRip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Dat vind ik bij deze dus een echt slecht werkend programma. Heb er een uurtje aan besteed, maar resultaat valt tegen.

Begin toch steeds meer aan volledig encoden te denken.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-06 12:41

job

Wdeb schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:00:
Dat vind ik bij deze dus een echt slecht werkend programma. Heb er een uurtje aan besteed, maar resultaat valt tegen.
Je moet eerst even leren hoe het programma werkt (niet geheel logisch), maar als je het snapt is een sub vrij snel redelijk foutloos omgezet. Suprip probeert eerst adv ocr je subs om te zetten. Letters die hem niet lukken moet je met de hand aangeven.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 03-01-2012 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Ja, dat is leuk. Maar wat als je aan het begin een paar foutjes gemaakt hebt. En die dus verkeerd weergeeeft (hoofdletters e.d.). Dan irriteert die mij continue. Aangezien het geen handschriftherkenning is, zou iemand toch een vrij foutloze versie moeten hebben onderhand. Of ben ik daar gewoon lui??

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-06 12:41

job

Dan moet je minder haast hebben en aan het begin geen fouten maken :)
Maak je een fout, dan begin je opnieuw.

Jij wilt het perfect, dan koop je of de bluray.. of je steekt tijd in de subs, of je download een mkv met subs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Wauw, wat slingert men veel met de term "koop". Waar is de hollandsche CDA-mentaliteit? Neem wat men nemen kan.

Ik wil niet perfect, ik wil enkel goed. En ook nog eens met weinig moeite. Ik heb aan de wieg gestaan bij het omzetten van films naar de downloadscene. Ik weet dus hoe het is films te moeten vertalen op het gehoor. Ik weet wat het voor een werk was met de DVD-scene. Dus ik wens vooruitgang. Minder werk, meer kwaliteit. Ik wil dus gewoon op mijn LG-42LW4500 full HD 3d films te kunnen kijken die ik download. Met ondertiteling (de vrouw wil ook wat). En aangezien ik vooral BDMV tegen kom op het juiste format, wens ik die om te zetten. Wederom, zonder veel moeite. Lang genoeg gewerkt.

Wdeb

[ Voor 0% gewijzigd door Wdeb op 04-01-2012 01:56 . Reden: een tikfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kan je hier nog wel het een en ander terug vinden: http://www.videohelp.com/guides

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:45
Ik snap niet waarom je niet gewoon goede 1080p rips download. Het verschil tussen een high bitrate 1080p encode die goed is omgezet en een originele BRDVD zal echt niet groot zijn. Als je echt origineel beeld wilt koop je beter een bluray player.

[ Voor 15% gewijzigd door mister_S op 04-01-2012 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Ik denk dat dit dan ook mijn oplossing gaat worden. Heb net een mkv gedownload die het gewoon goed doet. Dat andere is mij voor nu te veel werk.

In de nabije toekomst moet ik toch overstappen op een nieuw geluidssysteem, aangezien mij tuner/reciever/dvd/cd-speler met de komst van glasvezel zijn tuner functie wel verloren heeft en zelf al besloten heeft geen CD's meer af te spelen. ;) Dus zal vast een bluray worden en een versterker. Misschien wel weer in 1.

O ja, ik kwam er na enkele dagen achter dat mijn vrouw een laptop heeft met HDMI-uitgang. Dus ook die kan ik gebruiken.

Bedankt voor al jullie hulp.

Wdeb
Pagina: 1