Vorige week heb in eindelijk met PC kunnen upgraden met de volgende spullen:
Intel 2500K
Asus Maximus IV Gene - Z
4 x 4GB Corsair Vengeance C9
Na alles gemonteerd te hebben en de PC de eerste keer opgestart te hebben, vond ik dat het al heel lang duurde voordat ik een post screen kreeg, na een tijdje kreeg ik dan toch het screen, ff de BIOS in, alles nalopen / instellen.
Alles werkt gewoon goed en draait ook nog op stock instellingen.
Alleen voordat mijn monitor uit standby komt, duurt al ruim 13 seconden, voordat ik daadwerkelijk het post screen te zien krijg, ben ik al ca. 20 seconden verder...
Mij lijkt toch dat een dergelijke setup iets sneller moet booten?
Als primaire video heb ik in de BIOS ook PCIE ingesteld en niet de iGPU, op mijn PCI kaart (GTX 295) heb ik dus ook gewoon de monitor aangesloten.
Iemand ervaring met iets dergelijks?
Intel 2500K
Asus Maximus IV Gene - Z
4 x 4GB Corsair Vengeance C9
Na alles gemonteerd te hebben en de PC de eerste keer opgestart te hebben, vond ik dat het al heel lang duurde voordat ik een post screen kreeg, na een tijdje kreeg ik dan toch het screen, ff de BIOS in, alles nalopen / instellen.
Alles werkt gewoon goed en draait ook nog op stock instellingen.
Alleen voordat mijn monitor uit standby komt, duurt al ruim 13 seconden, voordat ik daadwerkelijk het post screen te zien krijg, ben ik al ca. 20 seconden verder...
Mij lijkt toch dat een dergelijke setup iets sneller moet booten?
Als primaire video heb ik in de BIOS ook PCIE ingesteld en niet de iGPU, op mijn PCI kaart (GTX 295) heb ik dus ook gewoon de monitor aangesloten.
Iemand ervaring met iets dergelijks?