Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sedert een paar weken stel ik vast dat telkens ik de facebook applicatie start op mijn android telefoon (Sony Ericsson XPERIA mini pro), het icoontje van mijn gps aan gaat, en mijn gps postie wordt uitgelezen door facebook.

Ik heb mij al suf gezocht om dit te blokkeren, want ik ben er absoluut niet mee gediend dat facebook mijn locatie kent, maar ik vind nergens in de privacy instellingen van facebook waar ik dat kan veranderen.

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 11:17:
Ik heb mij al suf gezocht om dit te blokkeren, want ik ben er absoluut niet mee gediend dat facebook mijn locatie kent, maar ik vind nergens in de privacy instellingen van facebook waar ik dat kan veranderen.
Als je je gps icoontje op OS nivo uitzet kan een applicatie die niet aanzetten dacht ik. Een oplossing op applicatienivo zou inderdaad beter zijn.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Inderdaad, gewoon GPS uitzetten in je telefoon.
Anders kan je ook nog zoiets als LBE Guard gebruiken om per app aan te geven wat wel en niet mag.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik zou dit in eerste instantie willen kunnen uitzetten op applicatieniveau indien mogelijk.

GPS uitzetten vind ik geen optie; ik heb geen zin om die telkens uit en aan te zetten alnaargelang de applicatie die ik toevallig aan heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 08:50
Je kunt toch ook in je facebook-app (settings) aangeven dat je geen GPS-bepaling wilt doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CappieL schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 11:36:
Je kunt toch ook in je facebook-app (settings) aangeven dat je geen GPS-bepaling wilt doen?
Net dat vind ik dus niet terug.

Ik heb Vrienden kunnen je bij plaatsen inchecken met de oude Places-app voor mobiele apparaten al uit staan.

maar dat helpt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gister zeker Radar niet gekeken op Nederland1?

Laat die GPS toch lekker; er wordt toch voldoende van je gelogd op Facebook waar je niet onderuit komt. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 03-01-2012 11:44 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CappieL schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 11:36:
niemand die dit instelling weet staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 19:52
Ik heb me er ook al rot naar gezocht, maar die instelling zit gewoon niet in de app.
Om die reden begin ik Facebook een beetje irritant te vinden.

Google+ is veel beter ;)

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gugger schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 22:45:
Ik heb me er ook al rot naar gezocht, maar die instelling zit gewoon niet in de app.
Om die reden begin ik Facebook een beetje irritant te vinden.

Google+ is veel beter ;)
Naast de hiervoor genoemde LBE Guard heb je ook Pdroid. In beide gevallen zal je moeten rooten.

sorry hoor, maar facebook niet gebruiken omdat het je GPS tracked, en vervolgens Google+ aanraden is dan wel een beetje gek (alsof Google niet weet waar je bent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:57
je hebt op een telefoon geen gps nodig om je positie te bepalen hoor. Zonder gps, in de buurt van een bekend wifi punt wordt je positie ook al op 20-30 meter nauwkeurig vastgesteld

Strava

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

Ik wil dit topic weer omhoog gooien.
Sinds kort heb ik hetzelfde probleem op mijn Android.
Voorheen had ik er geen last van, maar sinds kort 1-2 weken heb ik hetzelfde probleem.
(toevallig heb ik sinds dezelfde tijd Timeline van FB gepushed gekregen. Helaas is dat niet te verwijderen...)
Alle berichten en foto's die ik plaats, worden voorzien van een locatie waar ik op dat moment zit. Dit was in eerste instantie zelfs niet handmatig te verwijderen, maar door de app: "Facebook for android" opnieuw te installeren kon ik de locatie in ieder geval handmatig verwijderen.
Er is een work-around, maar dit is niet handig in het dagelijkse gebruik.
Je kunt in Android 2.3.7 onder instellingen -->Locatie- en beveiligingsinstellingen: Draadloze netwerken uitschakelen (evt. ook GPS). Op deze manier wordt je locatie niet door FB misbruikt als je dat niet zou willen.
Het probleem daarvan is dat mijn buienradar mij niet waarschuwt voor regen, mijn navigatie niet werkt en dit elke keer ingeschakeld dient te worden en nog een aantal andere vervelende bijwerkingen.

Ik lees hierboven dat het mogelijk is om je telefoon te rooten om vervolgens met een extern programma het misbruik van je locatie tegen te gaan.
Dit is eigenlijk de omgekeerde wereld. Zijn er meer mensen die hier last van hebben en is het eventueel mogelijk om terug te keren naar een oudere Facebook for Android versie?

De gebruikte versie is van: is van 12-07-2012.

Ik hoop dat er meer mensen zijn met dit probleem, maar ik vrees dat veel FB gebruikers niet zoveel moeite hebben met het publiceren van hun locatie.

Inmiddels ook een mailtje gestuurd naar FB om er een evt een opt-in functie van te maken ipv telkens de locatie handmatig weg te moeten halen.

edit:Het probleem is reeds opgelost in de versies vanaf augustus 2012. V.1.9.8 en V.1.9.9

[ Voor 6% gewijzigd door Kiswum op 05-09-2012 19:30 . Reden: opgelost ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Pagina: 1