Ik wil dit topic weer omhoog gooien.
Sinds kort heb ik hetzelfde probleem op mijn Android.
Voorheen had ik er geen last van, maar sinds kort 1-2 weken heb ik hetzelfde probleem.
(toevallig heb ik sinds dezelfde tijd Timeline van FB gepushed gekregen. Helaas is dat niet te verwijderen...)
Alle berichten en foto's die ik plaats, worden voorzien van een locatie waar ik op dat moment zit. Dit was in eerste instantie zelfs niet handmatig te verwijderen, maar door de app: "Facebook for android" opnieuw te installeren kon ik de locatie in ieder geval handmatig verwijderen.
Er is een work-around, maar dit is niet handig in het dagelijkse gebruik.
Je kunt in Android 2.3.7 onder instellingen -->Locatie- en beveiligingsinstellingen: Draadloze netwerken uitschakelen (evt. ook GPS). Op deze manier wordt je locatie niet door FB misbruikt als je dat niet zou willen.
Het probleem daarvan is dat mijn buienradar mij niet waarschuwt voor regen, mijn navigatie niet werkt en dit elke keer ingeschakeld dient te worden en nog een aantal andere vervelende bijwerkingen.
Ik lees hierboven dat het mogelijk is om je telefoon te rooten om vervolgens met een extern programma het misbruik van je locatie tegen te gaan.
Dit is eigenlijk de omgekeerde wereld. Zijn er meer mensen die hier last van hebben en is het eventueel mogelijk om terug te keren naar een oudere Facebook for Android versie?
De gebruikte versie is van: is van 12-07-2012.
Ik hoop dat er meer mensen zijn met dit probleem, maar ik vrees dat veel FB gebruikers niet zoveel moeite hebben met het publiceren van hun locatie.
Inmiddels ook een mailtje gestuurd naar FB om er een evt een opt-in functie van te maken ipv telkens de locatie handmatig weg te moeten halen.
edit:Het probleem is reeds opgelost in de versies vanaf augustus 2012. V.1.9.8 en V.1.9.9
[
Voor 6% gewijzigd door
Kiswum op 05-09-2012 19:30
. Reden: opgelost ]