Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Blijft om een ODBC connectie te vragen terwijl die ingesteld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De database hier is in verbinding via ODBC. Dit heeft zeker een maand gewerkt en nu krijg ik van verschillende werknemers hier dat ze het wachtwoord moeten invoeren om de connectie te kunnen voortzetten.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/5fg3lw.png

Zodra daar het wachtwoord ingevoerd is dan werkt het wel tot de db weer wordt afgesloten dan moet het weer opnieuw ingevoerd worden.

Ik heb zelf geen ervaring met SQL 2008 R2 (Waar de database hier dus op draait) en durf ook niet zomaar iets te gaan verranderen daar. Maar is dit een instelling op de computer (ODBC) die fout is of toch op de server ? Heb 3x bij een gebruiker de ODBC opnieuw ingesteld maar blijf het krijgen.

Gr. Joey

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-11 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Hoe staat authenticatie nu ingesteld op de database/slq-server?
  • Windows authentication mode requires users to provide a valid Windows username and password to access the database server. In enterprise environments, these credentials are normally Active Directory domain credentials.
  • Mixed authentication mode allows the use of Windows credentials but supplements them with local SQL Server user accounts that the administrator may create and maintain within SQL Server.
Als je weet welk account gebruikt wordt, kun je het account even controleren.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:59
Welke driver gebruik je voor je ODBC koppeling? Native client of SQL server?

Inventaris - Koop mijn meuk!

Verwijderd

Topicstarter
SQL Server,

Alleen hij heeft het de afgelopen 4 weken niet om die melding gekregen, gisteren begon het bij 1 iemand en nu heeft bijna iedereen het. Het lijkt wel of die de ODBC instellingen plots niet meer onthoud.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2012 09:22 ]