Home Cinema Set via HDMI na opstarten blauw scherm op 2LCDs

Pagina: 1
Acties:

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik heb een LG HB600 2.1 BluRay HomeCinemaSet gekocht nadat ik een Philips 32inch TV gekregen had.
Bij het aansluiten via HDMI en het aanzetten krijg ik het opstartscherm te zien.
Dit is het logo van LG met daaronder een langer wordende regel met allemaal puntjes. Met langer worden bedoel ik dat het een soort voortgangsbalk is en als deze voltooid is, krijg ik normaal het homescreen te zien. In dit geval springt hij op dat moment op een blauw scherm alsof er geen signaal is.
Bij de eerste keer aansluiten, ben ik daar een tijd mee aan het prutsen geweest en kreeg het niet voor elkaar. Ik moest weg en toen ik een paar uur later terug kwam om verder te gaan proberen werkte het ineens?!?

Ik heb gisteren een nieuwe televisie aan willen sluiten (Tatung 42 inch) en heb nu hetzelfde probleem. Maar nu werkt het niet, na het een tijdje te hebben laten liggen. Via Scart werkt alles wel naar behoren, maar ik heb dan geen FullHD.

Ik heb de 32inch Philips daarna weer aangesloten en deze geeft nu ook weer hetzelfde probleem.

Ik heb contact gehad met de LG servicedesk en het beste wat zij konden verzinnen is dat de 2 apparaten eerst aan elkaar moeten wennen?!?!!@#$?!@ of anders niet compatible zijn met elkaar.

Gezien de situatie bij het aansluiten van de Philips TV de eerste keer heb ik de opmerking "aan elkaar wennen" maar geinterpreteerd dat er een bepaalde synch moet plaatsvinden, maar wat dan wel typisch is, is dat het opstartscherm wel structureel te zien is.

Wie kan me uit de brand helpen?

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• its_Muppet
kickje

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• Amok
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-01 20:03
Andere HDMI kabel proberen

• its_Muppet
HDMI kabel werkt, aangezien het opstartscherm wel wordt weergegeven en ik met die kabel aangesloten op een laptop WEL beeld heb.

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:48
Dat 2 apparaten eerst "aan elkaar moeten wennen" is natuurlijk volledige onzin.
Wat je kan proberen is om de output resolutie te resetten naar default waarde (576i); het kan zijn dat de LG nu na het startup scherm omschakelt naar een hoge resolutie die beide tv's niet aankunnen. Zijn het Full HD of HD ready tv's? Full HD moet 1080P aankunnen maar HD ready tv's kunnen maar tot 1080i.

• its_Muppet
Das een goeie! Ik ging er gemakshalve vanuit dat 1920x1080 per definitie 1080P was. Ik ga dat vanavond eens controleren.

• its_Muppet
Helaas, ook dat is het niet. Daarbij realiseerde ik me dat de oude TV wel volledig full-HD is. De nieuwe TV is HDready (wel 1920x1080, dus dan 1080i)
Ik weet niet of het delen lukt, maar ik heb geprobeerd een filmpje op te nemen van hoe het nu is, dat staat op mijn Skydrive.
https://skydrive.live.com...b=SDX.SkyDrive&Bsrc=Share

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:45

Canon23

>>MY<< world

Lijkt erg op mijn probleem met mn onkyo ..zie mijn topic en filmpje

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

Pagina: 1