Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423621

Topicstarter
Ik heb mijn Galaxy Ace verbonen met mijn draadloos router. Hij geeft aan dat hij vol bereik heeft en dat hij verbonden is.

Toch heb ik geen toegang tot het internet. Zodra ik de browser of een app open die internet nodig heeft, geeft hij aan dat er geen verbinding is. Via 3G werkt het wel prima. (Geen idee waarom, maar Whatsapp werkt wel. Voor de rest geeneen andere app. (bv nu.nl, accuweather, facebook etc) Ook de browser werkt niet.)

Mijn telefoon is 100% zeker verbonden met de WiFi verbinding (dit geeft de router ook aan). Ik heb inmiddels verschillende dingen geprobeerd zoals:
-Telefoon opnieuw aanzetten
-Routerinstellingen wijzigen (beveiliging etc)
-Telefoon toegevoegd aan MAC filtering van de router
-Andere WiFi punten geprobeerd

Maar niets heeft tot nu toe gewerkt.

Voorheen werkte WiFi wel gewoon, maar zonder duidelijke reden hield het er ineens mee op.

Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Ik heb dit probleem met alle WiFi punten die ik geprobeerd heb, ook met openbare.

Mijn specs:

Samsung Galaxy Ace
Android 2.3.5 Gingerbread.BUKS2
Baseband S5830XWKS2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-04 21:25

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

Wat is het IP-adres die je Galaxy Ace krijgt?

Dit kun je eenvoudig zien door naar instellingen te gaan > Draadloos/Netwerken > Wi-Fi-instellingen -> klikken op de router in de lijst met Wi-Fi-netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Daar staat: 192.168.0.101

Deze komt overeen met het LAN ip adres van mijn router: 192.168.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:33

Nox

Noxiuz

Bijna, maar het is meestal het tweede adres dat hij vrijgeeft. Je router heeft 1 en je Ace heeft 101. 100 is meestal de eerste.

Recent een update gehad?

EDIT:

Het feit dat WA wel werkt doet mij vermoeden dat het probleem waarschijnlijk in je router zit.

[ Voor 25% gewijzigd door Nox op 03-01-2012 13:16 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:52

AzzKickah

06-CENSORED

Heb je al een keer je netwerk verwijderd uit je telefoon en dan opnieuw verbinding gemaakt? Dus dat je ook je beveiligingskey opnieuw moet invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb meerdere uren lopen prutsen en inmiddels is het probleem opgelost. Om een of andere reden waren de DNS gegevens van de router aangepast. Nu ik ze weer juist ingesteld heb werkt alles prima. Ook bij de andere wifi spots (wat ik heel erg raar vind, want die hebben uiteraard niets met mijn router te maken).

Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1