[XBMC] IceFilms add-on

Pagina: 1
Acties:
  • 3.517 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:58
Ik ben een beetje zoekende naar een mediacenter achtig iets. Waarschijnlijk koop ik binnenkort een AT2 met daarop XBMC of Plex.

Plex draai ik al een tijdje op mijn mac en ben daar zeer tevreden over, heb enkel af en toe wat problemen met de ondertitels maar dat ligt waarschijnlijk aan de downloads (str of nfo bestand toevoegen in de map wil niet helpen helaas). Maar hier gaat m'n probleem/vraag eigenlijk niet over.

Ik las van de week over IceFilms een add-on voor XBMC (het grote broertje van plex) waar tienduizenden films in staan. Nu wil ik dit op mijn Mac proberen voordat ik de AT2 koop. Ik heb dus XBMC geïnstalleerd op m'n mac en vervolgens de IceFilms add-on geïnstalleerd.

Tot hier ging het goed. Ik ga naar VIDEOS - Video Add-ons, hier staat IceFilms tussen. Als ik er op klik krijg ik de volgende melding:
"Download Meta Containers 9/Feb/2011?" met de opties Install of Remind me later.

Bij Install krijg ik een error: Script failed: plugin.video.Icefilms
Bij remind me later verdwijnt het schermpje maar als ik vervolgens een film bij Icefilms selecteer krijg ik dezelfde foutmelding.

Zelf heb ik het volgende gevonden:
http://forum.xbmc.org/sho...p?p=810414&postcount=1162

Ik moet iets aanpassen in de application support map.
Mijn probleem is XBMC staat niet in die map....

Wat doe ik fout en wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij ligt het probleem bij megaupload waar de films vanaf gestreamd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:16

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Toch ben ik er bijna zeker van dat je wel een XBMC map hebt in application support. Kijk je wel op de goede plek?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Nerpissad schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 00:42:
Toch ben ik er bijna zeker van dat je wel een XBMC map hebt in application support. Kijk je wel op de goede plek?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fQFBnRBBg7NnWydfl5uyO91N/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 00:38:
volgens mij ligt het probleem bij megaupload waar de films vanaf gestreamd worden
Er zijn meerdere mensen met het probleem en je schijnt dus een bestand in Application support --> XBMC aan te moeten passen

/Users/yourusername/Library/Application Support/XBMC/addons/plugin.video.icefilms
Do a FIND and search for "getURL" When you find this:

def GetURL(url):
#print 'processing url: '+url
req = urllib2.Request(url)
req.add_header('User-Agent', 'Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-GB; rv:1.9.0.3) Gecko/2008092417 Firefox/3.0.3')
response = urllib2.urlopen(req)
link=response.read()
response.close()
return link

COPY AND PASTE THIS OVERTOP so to REPLACE the text:

def GetURL(url):
#print 'processing url: '+url
req = urllib2.Request(url)
req.add_header('User-Agent', 'Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-GB; rv:1.9.0.3) Gecko/2008092417 Firefox/3.0.3')
req.add_header('Referer', 'http://www.icefilms.info/')
response = urllib2.urlopen(req)
link=response.read()
response.close()
return link

ALL is good and it worked perfectly!!

Literally, just copy and paste the ladder and it should work.

I just had to throw the "req.add_header('Referer', 'http://www.icefilms.info/')" part in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb precies hetzelfde kan die map niet vinden..
werk nu net een week met mijn eerste mac dus mis kijk ik ook niet goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Ik weet niet precies of er voor alle applicaties die op mijn mac geïnstalleerd staan er een aparte map moet zijn bij application support want dan mis ik er een heleboel.

Als iemand mij kan vertellen hoe ik XBMC in application support krijg kan ik het denk ik wel oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyvandev
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-01 17:20
Brm-G schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 01:29:
Ik weet niet precies of er voor alle applicaties die op mijn mac geïnstalleerd staan er een aparte map moet zijn bij application support want dan mis ik er een heleboel.

Als iemand mij kan vertellen hoe ik XBMC in application support krijg kan ik het denk ik wel oplossen.
Je moet even de hidden Files en Folders zichtbaar maken. Dit kan je bijvoorbeeld doen met het programma Onyx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:16

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

je kijkt inderdaad niet op de juiste locatie ;)
open een finder-scherm, houd de option knop ingedrukt en ga in de menubalk naar: Go -> Library

als het goed is, zie je nu ook een application support map waarin wel een XBMC map zit.

[ Voor 0% gewijzigd door Nerpissad op 03-01-2012 09:46 . Reden: typo ]

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb Onyx geinstalleerd en verborgen mappen zichtbaar gemaakt. Helaas verschijnt er in zowel de map "Application support" als de map "Bibliotheek geen XBMC, ook niet als ik er heen ga met de option knop ingedruk zoals hierboven staat.

Ik heb wel een verborgen map XBMC gevonden op een andere locatie. Zie derde screenshot. Is dit de map die ik zoek en hoe zou het kunnen dat ze map niet staat waar hij hoort te staan?

Edit: nope dit is ook niet de goeie map, hierin staat alleen een map "temp"
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VgKEqzAcXVyiMiRP1BoKf9ox/medium.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/O1s9hspejwKAukOpUFVQkHaL/medium.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yKSqCynCY0OhqKjdAoYu51nB/medium.png

[ Voor 4% gewijzigd door SquareOne op 03-01-2012 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-10 16:30
Brm-G schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 10:55:
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb Onyx geinstalleerd en verborgen mappen zichtbaar gemaakt. Helaas verschijnt er in zowel de map "Application support" als de map "Bibliotheek geen XBMC, ook niet als ik er heen ga met de option knop ingedruk zoals hierboven staat.

Ik heb wel een verborgen map XBMC gevonden op een andere locatie. Zie derde screenshot. Is dit de map die ik zoek en hoe zou het kunnen dat ze map niet staat waar hij hoort te staan?

Edit: nope dit is ook niet de goeie map, hierin staat alleen een map "temp"
Dat is omdat je wederom in de verkeerde map kijkt

Bram -> Bibliotheek -> Application Support -> XMBC

Jij zoekt nu direct in je Bibliotheek naar XBMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Stom.. 8)7 |:(
Thanks voor jullie hulp zover. Kan nu het stukje wat ik moet vervangen niet vinden in de default.py maar volgens mij is er een update geweest en moet ik nu iets anders doen. Ik ga weer verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Het is gelukt. IceFilms werkt nu prima! Kwaliteit van de films is ook goed en er staan een heleboel nieuwe films bij. Enige wat jammer is is dat de 720p films (meestal) opgesplitst zijn in drie delen.

Als iemand weet hoe ik subtitels kan toevoegen bij Icefilms is het helemaal compleet.

Eens even alles gaan uittesten en als het naar behoren werkt binnenkort maar eens een Apple TV kopen en het daarop installeren.

Btw plex vind ik nog mooier dan XBMC alleen zijn daarvoor een stuk minder plugins te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brm-G schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 13:06:
Het is gelukt. IceFilms werkt nu prima! Kwaliteit van de films is ook goed en er staan een heleboel nieuwe films bij. Enige wat jammer is is dat de 720p films (meestal) opgesplitst zijn in drie delen.

Als iemand weet hoe ik subtitels kan toevoegen bij Icefilms is het helemaal compleet.

Eens even alles gaan uittesten en als het naar behoren werkt binnenkort maar eens een Apple TV kopen en het daarop installeren.

Btw plex vind ik nog mooier dan XBMC alleen zijn daarvoor een stuk minder plugins te vinden.
Hoe heb je het nou voor elkaar gekregen ik heb hetzelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
De Megaroutines.py vervangen door deze: http://www.megaupload.com/?d=H2JPKI7P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok waar staat die file die je moet vervangen precies ik heb de xbmc map wel gevonden maar kan die file iet vinden vind wel een map megaroutines files maar daar staat niks in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Onyx installeren --> parameters --> finder --> show hidden files en folders aanvinken.

Open finder: Macintosh HD --> gebruikers --> jouwnaam --> klik op de verborgen map bibliotheek --> application support --> XBMC --> addons --> plugin.video.icefilms --> mega --> daar het bestand vervangen.

succes

Edit: ik heb het idee dat Nederlandse subtitels bij Icefilms onmogelijk is?

[ Voor 11% gewijzigd door SquareOne op 03-01-2012 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brm-G schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:50:
Onyx installeren --> parameters --> finder --> show hidden files en folders aanvinken.

Open finder: Macintosh HD --> gebruikers --> jouwnaam --> klik op de verborgen map bibliotheek --> application support --> XBMC --> addons --> plugin.video.icefilms --> mega --> daar het bestand vervangen.

succes

Edit: ik heb het idee dat Nederlandse subtitels bij Icefilms onmogelijk is?
thnx heb het nu ook werkende jawel je kan wel nl ondertiteling krijgen dit had ik op mijn oude pc ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:17:
[...]

thnx heb het nu ook werkende jawel je kan wel nl ondertiteling krijgen dit had ik op mijn oude pc ook
Dan mag jij mij gaan vertellen hoe ik dat voor elkaar krijg bij Icefilms :) haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xbmc starten systeem-->addons-->geïnstalleerde addons-->ondertitelscraper. en dan heb je hem daarna moet je naar addon ophalen en dan ondertitelscraper configureren talen en service moet je even de nederlandse subs selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brm-G schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:20:
[...]

Dan mag jij mij gaan vertellen hoe ik dat voor elkaar krijg bij Icefilms :) haha.
xbmc starten systeem-->addons-->geïnstalleerde addons-->ondertitelscraper. en dan heb je hem daarna moet je naar addon ophalen en dan ondertitelscraper configureren talen en service moet je even de nederlandse subs selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:35:
[...]

Klopt het dat als ik op ondertitelscraper klik er enkel de XBMC subtitles add-on staa (deze is ingeschakeld)t? Bij talen heb ik nederlands en engels gekozen. Bij services heb ik opensubtitles.org (deze stond al aangevinkt), ondertitel.com, bierdopje.com gekozen.

Als ik vervolgens naar een films ga via Icefilms en op "T" druk krijg ik enkel te zien "Ondertitels Unknown (invalid)" of "Ondertitels uitgeschakeld" .

Waar kan de fout zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brm-G schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:46:
[...]

Klopt het dat als ik op ondertitelscraper klik er enkel de XBMC subtitles add-on staa (deze is ingeschakeld)t? Bij talen heb ik nederlands en engels gekozen. Bij services heb ik opensubtitles.org (deze stond al aangevinkt), ondertitel.com, bierdopje.com gekozen.

Als ik vervolgens naar een films ga via Icefilms en op "T" druk krijg ik enkel te zien "Ondertitels Unknown (invalid)" of "Ondertitels uitgeschakeld" .

Waar kan de fout zitten?
ja was nog vergeten te zeggen je moet nog:
System->Skin->Addon Shortcuts->Video OSD onderaan selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 19:24:
[...]

ja was nog vergeten te zeggen je moet nog:
System->Skin->Addon Shortcuts->Video OSD onderaan selecteren
Dat had ik al ingeschakeld, en daar pad naar ondertitelscript: script.xbmc.subtitles maar helaas nog geen succes.

Krijg steeds: Ondertitels uitgeschakeld of Ondertitels unknown /invalid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brm-G schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 19:33:
[...]

Dat had ik al ingeschakeld, en daar pad naar ondertitelscript: script.xbmc.subtitles maar helaas nog geen succes.

Krijg steeds: Ondertitels uitgeschakeld of Ondertitels unknown /invalid
krijg je wel dat je kan kiezen uit verschillende ondertitels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Nopes, dit is wat ik te zien krijg:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dm33NcOL51SUStA2JlbcblZJ/medium.png

Edit: probleem lag aan mij zelf.
Dacht dat er automatisch subtitels gedownload zouden worden bij de films maar dat moest ik nog handmatig doen.

Voor diegene die het ok niet weten: duw tijdens de film op spatie --> boven in beeld verschijnt een knopje download ondertitels --> selecteer de ondertitels die bij jouw film horen uit diverse databases --> je hebt nu films met ondertitels.

[ Voor 50% gewijzigd door SquareOne op 03-01-2012 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07 08:01
Ik had gister de icefilms plugin met succes geïnstalleerd. Het ging zonder problemen.
En nog beter, vandaag ook ondertiteling werkend gekregen!
Dank aan dit topic! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Bij mij werkt het nu ook volledig, alleen moet die af en toe toch wel lang bufferen tussendoor. Kijkt op die manier toch niet echt prettig..

Als jullie XBMC gebruiken op een Apple tv hebben jullie deze dan verbonden via ethernet of gewoon via wifi? Op de plek waar mijn apple tv zou komen heb ik geen ethernet verbinden. Zou streamen via XBMC vanaf mijn macbook dan toch een beetje fatsoenlijk lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
Ik gebruik dit op mijn macbook pro, verbonden via wifi. Streamen gaat zonder hickups of blokjes, zelfs 720p is vloeiend. Met 720p heb je wel dat de film in 3 delen is gepost, dus moet je tussendoor wachten. Bufferen doet ie hier dus alleen in het begin. Ik verwacht niks anders op de ATV2.

EDIT:
XBMC met icefilms en subtitles nu ook op m'n iPhone 4 geïnstalleerd. Via 3G constant bufferen (dvdrip), via wifi valt het bufferen wel mee.

[ Voor 20% gewijzigd door uname -r op 05-01-2012 15:56 . Reden: iphone xbmc icefilms ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickA
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-04-2024
Ik heb IceFilms geinstalleerd staan op m'n ATV2.
Ik heb dan met regelmaat de error Script failed.
Ook krijg ik vaak de melding Cache full before reaching required bla bla iets :P.

Ook als ik een film heb gestart en ik wil daarna iets anders kijken dan laad hij de film en komt hij weer precies terug bij de optie om de film op te starten. Ik denk dat dit aan megaupload ligt.

Weet iemand iets van de IceFilms op ATV2 af? En hoe hij 1 van deze fouten kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
Ik krijg nu ook geregeld script failed, maar pas als ik Nog een film wil kijken.
Als ik dan opnieuw probeer hetzelfde te loaden dan werkt het soms wel.
Maar vaak herstart ik XBMC en dan krijg ik geen script failed meer.
Misschien de addon disable en weer enable dat dat ook helpt, nog niet uitgeprobeerd. Als ik het script failed bericht weer krijg zal ik dat testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
zeadope schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 00:24:
Ik krijg nu ook geregeld script failed, maar pas als ik Nog een film wil kijken.
Als ik dan opnieuw probeer hetzelfde te loaden dan werkt het soms wel.
Maar vaak herstart ik XBMC en dan krijg ik geen script failed meer.
Misschien de addon disable en weer enable dat dat ook helpt, nog niet uitgeprobeerd. Als ik het script failed bericht weer krijg zal ik dat testen.
Volgens mij zijn ze IceFilms gewoon een beetje tegen t werken bij Megaupload...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 21:27
Brm-G schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 00:28:
[...]

Volgens mij zijn ze IceFilms gewoon een beetje tegen t werken bij Megaupload...
Ze willen gewoon betalende klanten. Ook niet vreemd omdat Icefilms praktisch alleen maar voor het streamen van films wordt gebruikt die relatief veel bandbreedte gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-09 22:26
Brm-G schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:50:
Nopes, dit is wat ik te zien krijg:
[afbeelding]

Edit: probleem lag aan mij zelf.
Dacht dat er automatisch subtitels gedownload zouden worden bij de films maar dat moest ik nog handmatig doen.

Voor diegene die het ok niet weten: duw tijdens de film op spatie --> boven in beeld verschijnt een knopje download ondertitels --> selecteer de ondertitels die bij jouw film horen uit diverse databases --> je hebt nu films met ondertitels.
Ik weet niet hoe je " spatie" mbv de ab moet oproepen, help!.
Trouwens films in HD 720, haperen wel heel erg en alles loopt via LAN en ik heb snelle 50Mb verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doggy1 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:48:
[...]
Ik weet niet hoe je " spatie" mbv de ab moet oproepen, help!.
Trouwens films in HD 720, haperen wel heel erg en alles loopt via LAN en ik heb snelle 50Mb verbinding
Met een ATV afstandbediening moet je de selecteer-knop 5 seconden ingedrukt houden (dus niet 'play/pause' of 'menu').

Ik heb vooral problemen met het bufferen van bepaalde series (vnl. House). Bufferen blijft heel lang op 0% staan.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2012 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
In principe werkt alles nu, alleen ot moet ik nog proberen(vanavond als ik tijd heb), maar het lijkt net of het beeld iets te groot is voor mijn Panasonic 50" tv, want in menu vallen de bovenste regels iets buiten beeld en als ik instellingen tv verander helpt dat niet.
Gelukkig kan ik hem nu ook met de Logitech Harmony bedienen, hoewel ik nog wel uit moet vogelen welke knop waar voor dient(bv wat is daar de pauzetoets?)
Ook lijkt de beeldkwaliteit minder te zijn dan met mijn andere mediaplayer(Xtreamer), maar dat ga ik nog eens uittesten. Verder vind ik het wel een bijzonder mooi apparaatje met enorm veel mogelijkheden

Toch maar even geprobeerd en idd de ot werkt nu!! Bedankt voor de tip S3m.
Hoe kan ik bij Icefilms de info opvragen(kan dat wel?)
Heeft iemand al ot bij Navi-X films?

[ Voor 12% gewijzigd door doggy1 op 14-01-2012 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Ik heb nu ook op mijn imac XBMC geinstalleerd en in principe alles werkend, maar nu heb ik een audio probleem.
Of ik heb geen geluid of hij ratelt alleen maar of hij geeft error en film stopt dan ook
In audio settings staat het zo:
audiostream AC35.1(1,1)
output stereo uit(want als ik hem aanklik dan error en stopt alles
audio output HDMI

iemand raad?

Ik ben er al uit, ik heb audio instellingen niet in menu aangepast dat je tijdens film oproept, maar bij system.

[ Voor 13% gewijzigd door doggy1 op 17-01-2012 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjefke9
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-03-2023
Ik heb ook een probleem met icefilms.
Krijg hem nog niet eens geinstalleerd, er komt te staan downloading 0% en dan opeens stopt die ermee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Om een ruim 2 jaar oud topic omhoog te halen voor je probleem is niet echt gewenst. Het is beter om je eigen topic te openen, met daarin wat het probleem is en wat je precies geprobeerd hebt om het op te lossen. Als je een nieuw topic opent, open deze dan wel in Client Software Algemeen, aangezien dit niet veel met Macs & Software te maken heeft. Dit topic gaat in ieder geval op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.