Surfspot licenties 32-bit en 64-bit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koploper
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:19
Ik heb momenteel op mijn laptop Windows 7 Ultimate 32-bit draaien. Deze upgrade-licentie had ik ooit gekocht via surfspot.
Nu is het geval dat ik een nieuwe harde schijf wil kopen (de nieuwe Seagate Momentus XT), en daarbij leek het me ook wel handig om maar gelijk de 64-bit versie van Windows 7 te installeren, aangezien ik 4 GB geheugen in m'n laptop heb zitten.
Mijn broertje heeft een upgrade-dvd liggen van surfspot met Windows 7 Professional 64-bit. Dus nu had ik de combinatie in gedachten van m'n eigen key, en de dvd van m'n broertje.
Zover ik weet staan bij retail-dvd's alle versies van Windows 7 op één dvd, en wordt de juiste versie gekozen aan de hand van de product key. Waar ik echter niet achter kan komen is of dit ook het geval is bij de surfspot upgrade-dvd's. Weet iemand toevallig of dat zo is, of dat er een manier is waarop ik dit op de dvd kan zien?

Ik zal overigens op de nieuwe harde schijf eerst Windows XP (heb nog een nieuwe cd+key daar van liggen) installeren, dus het zal wel een 'echte' upgrade worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:07

Sick Nick

Drop the top!

Is die XP dan ook 64 bit? Want upgraden van 32 naar 64 bit werkt voor zover ik weet niet. Als de keys hetzelfde systeem gebruiken als de MSDNA download versies dan kan je gewoon met je 32bit sleutel een 64bit installatie activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 10:36
Heb zelf ook de install media van W7 64-bit (upgrade), maar heb wel een clean install gedaan op mijn WXP 32-bit. Activatie met mijn geldige W7 65-bit key was even puzzelen, maar is gelukt (link). 32-key op 64-bit installatie werkte bij mij niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Zware Unit op 02-01-2012 23:47 . Reden: typo ]

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

@ Hierboven. Hoe het met een upgrade-licentie zit weet ik niet. Maar normaliter kan je de serial (licentie) uitwisselen tussen versie (x86-32 / x86-64) en verschillende taalpakketten.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Die key zou gewoon moeten werken bij een 64-bits installatie. Ook kan je gewoon een clean install doen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-06 11:33
Je kunt niet van XP naar 7 in één klap, je moet eerst naar Vista en dan door naar 7.

http://specs.tweak.to/18230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb toevallig zo'n Windows 7 ooit in 2007 (?) gekocht via Surfspot, en kreeg toen de 32- en 64-bit DVDs met aparte serials erbij. Ik heb de 32-bit een jaar of zo terug op een netbook gezet, en vorige week de 64-bit op een laptop gezet, zonder enig probleem. Je moet echter wel de juiste serials bij de juiste DVD gebruiken, maar ze werden beiden door de activatieserver geaccepteerd.

Formeel upgrades, maar je kunt er gewoon een clean install mee doen. Is uberhaupt gewoon verstandiger.

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 02-01-2012 23:45 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

fsfikke schreef op maandag 02 januari 2012 @ 23:40:
Die key zou gewoon moeten werken bij een 64-bits installatie. Ook kan je gewoon een clean install doen.
Yup, je kan een "Win 7 upgrade" gewoon overslaan en met een upgrade-CD gewoon een full install draaien.

Even op GoT of TechNet kijken en je bent klaar :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 10:36
Volgens Microsoft moet het werken (link)

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koploper
  • Laatst online: 10:19
Bedankt allemaal voor de reacties tot nu toe!

Het was mijn idee om vanaf Windows XP een clean install te doen, maar licentietechnisch is het dan wel een upgrade. Dus dat komt wel goed! :)

Het is ieder geval ook mooi om te horen dat de key voor zowel 32-bit als 64-bit bruikbaar is!

De grootste vraag die me dan nog bezighoud is of ik dus Windows 7 met een Ultimate key vanaf een (surfspot!) Professional upgrade-dvd kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Koploper schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 00:08:
Het is ieder geval ook mooi om te horen dat de key voor zowel 32-bit als 64-bit bruikbaar is!
Je zult het snel genoeg merken...
De grootste vraag die me dan nog bezighoud is of ik dus Windows 7 met een Ultimate key vanaf een (surfspot!) Professional upgrade-dvd kan installeren.
Dat vraag ik me toch sterk af. Mogelijk moet je installeren met de CD-key van je broertje gebruiken, en dan voor je activeert het serienummer veranderen. Maar of je zomaar versies kan wisselen, ik vermoed van niet.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

@ Bovenstaande. Nee, je kan alleen installeren waar de Serial voor bedoeld is.

Professional Serial -> Professional Installatie
Ultimate Serial -> Ultimate installatie

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1