Hoi,
Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn oude(6 jaar) en vermoeide dell inspiron 6000 laptop ( celeron model, voorzien van een centrino cpu en 2 GB DDR2 en de trage intel GMA 9000) hij werkt nog wel perfect ( accu duur nog 4 uur) maar je merkt echt dat ie zijn handjes vol heeft aan windows 7 en een beetje een deftige website/aplicatie.
Nu kwam ik deze tegen op de site van de mediamarkt:
http://www.mediamarkt.nl/...,10259,241018,239239.html
Zou deze het trekken om HD film materiaal te spelen en dan met name MKV bestanden van rond de 10 [GB] in een full hd / hd ready resolutie? Dit is eigenlijk mijn belangrijkste eis.
overige dingen die ik er wel eens mee doe:
- HD films kijken (MKV 10 GB files)
- Muziek / spotify ect.
- Internet
- af en toe een simpel model maken in sollid works
- office werk
Mijn oorspronkelijke plan was om een Dell inspiron 15R te kopen maar dan ben je gewoon het dubbele kwijt, en dan ben je veel voorzichtiger met je laptop dan dat je een ding hebt van 300 €.
Belangrijkste vraag is de acer in staat HD video materiaal te spelen?
Heb nog wat vergeleken op CPU snelheid
de originele celleron 1,3 M deed 313 punten bij cpubenchmark.net
de later ingebouwde pentium M 1,7 doet 434 punten
de B800 CPU in de acer laptop doet 1376 punten
de I3 2310M 2.1 doet 2610 punten
ter referentie mijn 2 jaar oude amd atlhon II X345 3 core`s doet 2596 punten.
Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn oude(6 jaar) en vermoeide dell inspiron 6000 laptop ( celeron model, voorzien van een centrino cpu en 2 GB DDR2 en de trage intel GMA 9000) hij werkt nog wel perfect ( accu duur nog 4 uur) maar je merkt echt dat ie zijn handjes vol heeft aan windows 7 en een beetje een deftige website/aplicatie.
Nu kwam ik deze tegen op de site van de mediamarkt:
http://www.mediamarkt.nl/...,10259,241018,239239.html
Zou deze het trekken om HD film materiaal te spelen en dan met name MKV bestanden van rond de 10 [GB] in een full hd / hd ready resolutie? Dit is eigenlijk mijn belangrijkste eis.
overige dingen die ik er wel eens mee doe:
- HD films kijken (MKV 10 GB files)
- Muziek / spotify ect.
- Internet
- af en toe een simpel model maken in sollid works
- office werk
Mijn oorspronkelijke plan was om een Dell inspiron 15R te kopen maar dan ben je gewoon het dubbele kwijt, en dan ben je veel voorzichtiger met je laptop dan dat je een ding hebt van 300 €.
Belangrijkste vraag is de acer in staat HD video materiaal te spelen?
Heb nog wat vergeleken op CPU snelheid
de originele celleron 1,3 M deed 313 punten bij cpubenchmark.net
de later ingebouwde pentium M 1,7 doet 434 punten
de B800 CPU in de acer laptop doet 1376 punten
de I3 2310M 2.1 doet 2610 punten
ter referentie mijn 2 jaar oude amd atlhon II X345 3 core`s doet 2596 punten.
[ Voor 12% gewijzigd door cactusman op 02-01-2012 23:10 ]
euhmmmm