• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-02 20:05
Ik ga verhuizen naar the States, New York om precies te zien. Ik zit me te verdiepen in welke apparatuur ik mee kan nemen. Nu is het voltage in USA 110volt 60hz. In Nederland 230volt 50hz. Nu zijn er converters (zoals deze) voor het voltage maar niet voor de frequentie. Is dat een probleem of zal mijn TV het ook prima op 230volt 60hz doen?
De TV zelf ondersteund in ieder geval geen 110volt volgens de specs.

Ik heb al heel wat andere sites afgezocht maar nergens wordt mij echt een duidelijk antwoord gegeven. Bijvoorbeeld motoren zullen op een ander toerental draaien door de andere frequentie maar werkt dus wel. Een TV is een heel ander apparaat dus vraag me af hoe het nou zit. (Ook nog mijn versterker en Jura koffiezet apparaat maar denk dat allemaal het zelfde verhaal zal zijn als mijn TV.) Ik vind het zonde om het allemaal nieuw te kopen in USA terwijl ik er in Nederland niets meer mee kan.

Ben benieuwd of er experts op dit gebied hier zitten :)

[ Voor 3% gewijzigd door ChiLLeR op 02-01-2012 21:52 ]

>> Signature?

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:39

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als het goed is, zit achter op je toestel een stikker met de spanning en frequentie. Op het moment pakt eigenlijk elke tv zowel 50 als 60hz dus zal met je sony ook wel zijn.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• ChiLLeR
Klopt daar staat op 220 volt ~ 240 volt 50Hz 240W.

Dus ik heb het vermoeden dat het niet gaat werken. Een frequentie omvormer is niet echt te vinden.

[ Voor 50% gewijzigd door ChiLLeR op 03-01-2012 18:04 ]

>> Signature?

• RuwanDTS
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12-2024
In principe zouden die converters van 230 naar 115 inherent zijn aan de frequentie. Je zou opzich ook geen problemen gaan ervaren mits het toestel zelf 115v ondersteunt

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

huh? als het gewoon een trafo is krijg je op je uitgang ook gewoon 230V, 60Hz, en geen 50Hz hoor.
Bij een SMPS kun je de frequentie wel aan laten passen maar dat kost ook redelijk wat centjes.

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Zoiets als dit mee nemen...

Europesche TV's werken met PAL, Americaanse met NTSC en wellicht ook andere frequenties in de tuner (met FM zit er ook een verschil in). PAL TV's kunnen bijna standaard NTSC aan, terwijl NTSC TV's meestal geen PAL aankunnen. Maar dubbelcheck het wel. Als blijkt dat je alsnog niets aan die TV hebt overseas, is het ook een dure dustcollector :P

Edit: Die omvormers blijven op 60Hz lopen. En dat gaat je TV niet tof vinden.

Andere optie: Koop in Nederland een omvormer (dat je 240Volt kan krijgen van je auto-accu), die kan je aansluiten op een voeding die je vervolgens in de States koopt. 110V @ 60Hz ->12Volt -> 240V @ 50Hz.

Redelijk omslachtig misschien, maar zoiets zou theoretisch moeten werken..

[ Voor 102% gewijzigd door RaZ op 03-01-2012 18:14 ]

Ey!! Macarena \o/

• ChiLLeR
Boudewijn schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 18:06:
huh? als het gewoon een trafo is krijg je op je uitgang ook gewoon 230V, 60Hz, en geen 50Hz hoor.
Bij een SMPS kun je de frequentie wel aan laten passen maar dat kost ook redelijk wat centjes.
Dat is dus mijn vraag. Gaat de tv werken op 230v 60hz?

>> Signature?

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

mja het is een schakelende voeding dus redelijke kans dat het werkt... punt is wel dat je ook nog met NTSC/PAL zit en wellicht je tv die ook zijn timings haalt uit de verwachtte 50Hz. Ik zou het zelf niet snel doen, ook omdat je de hele reut op moet sturen naar de USA.

• ChiLLeR
Boudewijn schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 18:20:
mja het is een schakelende voeding dus redelijke kans dat het werkt... punt is wel dat je ook nog met NTSC/PAL zit en wellicht je tv die ook zijn timings haalt uit de verwachtte 50Hz. Ik zou het zelf niet snel doen, ook omdat je de hele reut op moet sturen naar de USA.
Opsturen is geen probleem want ik verhuis ook andere zaken. Ntsc wordt wel ondersteund volgens de specs Wordt allemaal betaald.
Maar het is jammer dat er nergens een eenduidig antwoord is te vinden. Iedereen geeft inderdaad aan dat het misschien kan werken maar misschien ook niet.

>> Signature?

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:16
Ik heb werkelijk geen idee maar ik wens je heel veel plezier en succes in NYC! Zó'n gave stad! _/-\o_

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• ChiLLeR
Ik heb zojuist een aanbieiding gehad van een apparaat die het mogelijk zou maken:
Type NE30 model 0,7+T kleinste maat
- 1 fase input en output
- input 110 V / 60 Hz ,output 230 V / 50 Hz
- 700 VA / 630 Watt opgebouwd uit:
- 1 x inverterkast, 160 x 380 x 230 mm bxdxh, gewicht 13 kg
- 1 x trafokast, 500VA, 155 x 120 x 210 mm bxdxh, gewicht 5 kg
€ 695,- (830 incl btw)

Dat vind ik toch iets te prijzig, dan maar in NYC nieuwe tv halen. Ik ga me eens verdiepen in wat er allemaal op de markt is op het moment :D

>> Signature?

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Inderdaad, ik kan me voorstellen dat het dan wat minder opportuun is ;). Ikzou hem dus lekker hier verkopen en daar opnieuw scoren, dat zou ook geen fortuinen moeten kosten.

Pagina: 1