[C#] Visual Studio vangt geen exceptions meer af

Pagina: 1
Acties:
  • 283 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxpat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-09 07:51
Hallo,

Ik ben dus bezig met een klein projectje in C# dat een bepaald bestand aanpast met behulp van een DLL bestand, dit omdat het bestand een bepaalde encryptie heeft en die DLL dat kan ontcijferen. De DLL is overigens ook managed code in een C# environment, code heb ik ook.

Nu heb ik het probleem dat de exceptions niet meer afgevangen worden door Visual Studio 2010. Nu weet ik dat je normaal een soort breakpoint exception krijgt met een melding dat er iets fout gegaan is, maar nu gaat het programma gewoon door. Ik zou natuurlijk alles kunnen omringen met een try catch block en alles handmatig loggen maar dit werkt gewoon niet zo fijn.

Heeft er iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn? Ik heb niks raars gedaan in de instellingen van Visual Studio en ik gebruik het ook vrijwel nooit. Heb toen ik dit probleem voor het eerst zag nog een beetje zitten spelen in de instellingen maar niks mocht baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Kijk eens in 't menu Debug -> Exceptions (CTRL-ALT-E)...

Zie ook [VS2k8] Exceptions worden niet afgevangen door de IDE die ik met een simpele search gewoon vond.

[ Voor 121% gewijzigd door RobIII op 02-01-2012 21:41 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvkdev
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 19:18
Staat je Visual Studio soms op 'Release' build ipv 'Debug'? ; )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
mvkdev schreef op maandag 02 januari 2012 @ 21:40:
Staat je Visual Studio soms op 'Release' build ipv 'Debug'? ; )
Ook dan kun je prima Exceptions vangen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8pnucNtIUnKzINp5DVWdHJ01/thumb.png

[ Voor 26% gewijzigd door RobIII op 02-01-2012 21:44 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxpat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-09 07:51
RobIII schreef op maandag 02 januari 2012 @ 21:37:
Kijk eens in 't menu Debug -> Exceptions (CTRL-ALT-E)...

Zie ook [VS2k8] Exceptions worden niet afgevangen door de IDE die ik met een simpele search gewoon vond.
Bedankt. Moet wat beter kijken denk ik :$ Vind het wel raar dat ie dat uit zichzelf heeft gereset, maargoed. Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Foxpat schreef op maandag 02 januari 2012 @ 21:42:
[...]

Bedankt. Moet wat beter kijken denk ik :$ Vind het wel raar dat ie dat uit zichzelf heeft gereset, maargoed. Sorry.
Mja, zelfs met google is er op de meest voor de hand liggende keywords op de eerste pagina aan hits meer dan voldoende te vinden: [google=visual studio exceptions]. Voortaan even onze Quickstart hanteren voordat je een topic opent, want zoals je daar zult lezen mis(te) ik nogal wat zaken in je topicstart.

Open gerust een nieuw topic mocht je nog vragen hebben, maar hanteer dan wel even voorgenoemde quickstart ;)

[ Voor 28% gewijzigd door RobIII op 02-01-2012 21:47 ]

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.