Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

prive cloud op eigen Synology DS209

Pagina: 1
Acties:

• PixelPusher72
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 19:25
Ik werk momenteel met Dropbox waarmee ik mijn files sync tussen mijn PC's en android apparaten.
Probleem is echter dat mijn Dropbox documenten nu ergens (!) in de cloud staan, maar ik weet niet waar,
Ik vind dit qua privacy niet altijd prettig (bankzaken).

Ik zoek dus een mogelijkheid een eigen cloud te creeren op mijn Synology DS209.

Weet iemand hoe dit zou kunnen? Via het WEBDAV protocol zou het moeten kunnen volgens mij.
Wat ik merk is dat programma's zijn OF geschreven voor Windows OF voor android.

Windows:
Goodsync (creert _gsdata map met sync data, niet te krijgen op android)
SyncbackSE (geen android)
Allway Sync (geen android)

Android:
Foldersync (werkt goed met webdav servers, dus Synology, helaas geen windows)
Dropsync (werkt alleen op dropbox, geen eigen webdav server)

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-10 06:33

j1nx

Geek - Enjoying life

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• PixelPusher72
Dank je voor je snelle reactie.

Maar het principe van dropbox is dat je sync-ed met een cloud waarna je de documenten dus lokaal hebt op je pc en/of gsm en/of tablet.

Met tonido heb je echter een internetverbinding nodig om je documenten te kunnen zien uit de cloud...

En tonido werkt helaas ook niet op mijn synology, waarop ik mijn cloud zou willen draaien.

Hoe gebruik je zelf tonido??

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-10 06:33

j1nx

Geek - Enjoying life

Tonido draait gewoon op mijn server (ubuntu), maar omdat de synology ook gewoon linux is, moet daar wel een mouw aan te passen zijn. Sabnzbd, sickbeard en of couchpotato draaien op dat ding, dus dan moet een tonido ook wel draien denk ik.

Thuis heb je er verder geen internet voor nodig, je kan dan lokaal naar je server conecten, maar goed dat is geen cloud meer, dan kan je net zo goed een mount maken.

Je statement over geen internet ontgaat me even. Dat is nu juist het princiepe van DE "cloud"! Niets meer lokaal, maar ergens remote/ver weg/in de wolken zodat je waar dan ook en op welk device dan ook de zelfde bestanden hebt.

Ik begrijp je concerns met dropbox. Tonido zorgt ervoor dat je nog steeds al je documenten kan zien waar dan ook op welke device dan ook, MAAR de cloud hangt dan wel lekker bij jouw zelf thuis.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• PixelPusher72
Het zou mooi zijn als Tonido zou draaien op mijn Synology. Dan heb ik automatisch een soort backup, aangezien mijn Synology RAID 1 draait (ik weet het, het is geen echte beackup, maar beter dan 1 drive).
Maar mijn kennis van Linux is te weinig om dat te kunnen maken... helaas. En de tonido bevat slechts een schijf, toch?

Mijn statement mbt internet bedoel ik hetvolgende mee: dropbox synct continu als er internet is. Echter, de documenten staan wel in een locale map op mijn pc. Ik kan deze bewerken, ook als ik geen internetverbinding heb ! Op het moment dat ik vervolgens weer internetverbinding krijg, worden de documenten automatisch gesynced met de dropbox cloud.

Eigenlijk is dropbox precies wat ik wil, alleen wil ik niet dat mijn cloud zich dus ergens bevindt waar ik niet wil...

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-11 14:57

basdej

OutSystems Consultant

dropbox is gehost op de amazon S3 dus nu weet je in ieder geval waar je bestanden staan, ik heb zelf ook een synology, en er is toch een app van synology voor webDav in de android market? zoek maar eens op synology

edit: Android Market: DS file - Apps op Android Market#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5zeW5vbG9neS5EU2ZpbGUiXQ..

[ Voor 32% gewijzigd door basdej op 04-01-2012 20:02 ]

Hoi.

Pagina: 1