Hardnekkig Windos 7 issue - Windows failed to load...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 16:03

robbydw

live your life

Topicstarter
Volgende probleem op een PC van een kleine jaar oud (AMD quad core prcoessor, 4 GB RAM, Samsung Eco green HD 1 TB Windows 7 64 bits Home premium)

windows failed to load beacuse the system registry file is missing, or corrupt.

Dit blijkt nogal een hardnekkig probleem te zijn welke ik ondanks de diverse vergelijkbare issues op internet nog niet op heb kunnen lossen. Het vervelende is dat ik zelfs met een windows 7 recovery / system repair CD nergens kom. Dus ook niet op een command prompt of wat dan ook! Ik kan dus ook niet een evetuele executable of wat dan ook starten.

Wanneer ik Windows normaal probeer te starten krijg ik de melding "Kan Windows niet starten. DIt wordt mogelijk veroorzaakt door een recente wijziging in hardware of software." Voor zover ik weet heeft deze echter niet plaatsgevonden.

Ik kan dan kierzen voor "opstartherstel starten (aanbevolen)" maar kom dan direct weer terug in dat menu. Wanneer ik kies voor Windows normaal starten reboot het systeem en kom ik weer in dat menu.

Bij het starten van de system repair cd of een installatie CD verschijnt eerst de melding "Windows is loading files" met een voortgangsbalk. Na ongeveer een minuut verschijnt vervolgens een scherm met wederom de melding: "Kan Windows niet starten. DIt wordt mogelijk veroorzaakt door een recente wijziging in hardware of software."

Ik krijg in dat geval de optie om:
1: windows install cd te gebruiken en te rebooten (al geprobeerd met resultaat zelfde melding)
2: Kiezen language settings en click next
3. Click repair computer

Bovenstaande optie bereik ik dus niet eens.

Daaronder staat: File: \windows\system32\config\system
Status: 0xc0000001
Info: Windows failes to load because the system registry file is missing, of corrupt.

Wanneer ik vervolgens op enter druk kan ik kiezen voor de Windows Setup (EMS Enabled) of Windows Memory Diagnostic. Beiden echter ook zonder resultaat

Tips en adviezen zijn meer dan welkom... :)

[ Voor 4% gewijzigd door robbydw op 02-01-2012 20:53 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-04 11:42
Hmm, als je registry inderdaad weg is dan zou je kunnen proberen om hem handmatig terug te zetten uit een restore punt (zie google), wel even opstarten met een boot cd uiteraard (hirens of zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Avar schreef op maandag 02 januari 2012 @ 21:00:
Hmm, als je registry inderdaad weg is dan zou je kunnen proberen om hem handmatig terug te zetten uit een restore punt (zie google), wel even opstarten met een boot cd uiteraard (hirens of zo).
Helaas is dit niet gelukt. Ook niet met de software op de Hirens CD. Uiteindelijk heb ik de disk aan een andere PC gehangen en zo alle belangrijke data kunnen veiligstellen waarna ik de C partitie heb geformatteerd. Hiermee is het probleem echter nog steeds niet verholpen. Als ik de PC nu namelijk opstart met de Windows 7 installatie CD krijg ik wederom een foutmelding en wel deze: Afbeeldingslocatie: http://img88.imageshack.us/img88/6933/foto1st.jpg

Als ik hierop Google kom ik onder andere gerelateerde meldingen tegen die wijzen op memory issues.

Hierop heb ik Memtest86+ gedraaid met de volgende resultaten.
Afbeeldingslocatie: http://img13.imageshack.us/img13/9520/fotosnn.jpg

Ik kan de errors niet goed interpreteren maar dat ze er zijn lijkt me al niet goed. Iemand die mogelijk op basis van deze info aan kan geven of 1 of allebei de geheugen banken (merk GEiL) defect zijn?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hufter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-11-2024
Test de reepjes eens los (met memtest) om te kijken welk reepje de problemen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:54

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Dat lijkt mij niet goed.
Welke module, daar kom je achter door er steeds maar één in te doen en de test nogmaals starten.

Houd er rekening mee dat dit in theorie ook kan betekenen dat er niets mis is met je geheugen, maar met je moederbord.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
remco_k schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 14:04:
Dat lijkt mij niet goed.
Welke module, daar kom je achter door er steeds maar één in te doen en de test nogmaals starten.

Houd er rekening mee dat dit in theorie ook kan betekenen dat er niets mis is met je geheugen, maar met je moederbord.
Duidelijk...dan gaan we eens een voor een de bankjes eruit halen. Ik laat de resultaten weten.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
remco_k schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 14:04:
Dat lijkt mij niet goed.

Dank voor deze nuttige tip. Had ik zelf op kunnen komen 8)7
Maar in ieder geval het volgende gedaan.

Test1:
Bank 1 gevuld gelaten met DIMM 1 en DIMM 2 uit Bank 2 gehaald.
Resultaat: geen errors in de Memtest en Windows Setup start.

Test 2:
DIMM 1 uit bank 1 gehaald en DIMM 2 in bank 1 gestopt. Bank 2 leeg gelaten.
Resultaat: Systeem blijft al hangen bij het Moederbord / systeem info scherm. Er wordt wel vermeld dat er 2 GB mem aanwezig is maar na disk / SMART controle doet systeem niks mee. Ik ben dus niet eens in staat om Windows Setup CD te booten of Memtest uit te voeren in dit geval.

Mijn conclusie: DIMM 2 zo defect als maar zijn kan :)

Eens?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-04 01:19
Eens, maar voor het booten heeft Windows de 2e reep niet nodig.
Maar stop alleen de eerste reep er in en boot en kijk wat er gebeurt.
Als er nog steeds problemen zijn kan het zijn dat de stukke 2e reep data corrupt heeft teruggeschreven naar de schijf.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:10
Als ik het zo zie is het een typisch hardware probleem....

MOVE >> PMG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Kalief schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:00:
Maar stop alleen de eerste reep er in en boot en kijk wat er gebeurt.
Als er nog steeds problemen zijn kan het zijn dat de stukke 2e reep data corrupt heeft teruggeschreven naar de schijf.
Dat is mijns inziens toch test 1 geweest? ;) DIMM 1 laten zitten in Bank 1 en DIMM 2 eruit gehaald. Memtest geeft dat geen errors en ik kan de Windows Setup starten. Iets dat niet lukte met beide repen in de PC en ook niet met alleen reep 2 in bank 1.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
TheVMaster schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:03:
Als ik het zo zie is het een typisch hardware probleem....

MOVE >> PMG
Achteraf wel ja ;)

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Kalief schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:00:
Onzin, vrijwel alle moderne systemen uitgerust met minimaal dual-channel geheugen-controllers waarbij twee modules tegelijk aangesproken worden.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:06
Zer0 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 01:12:
[...]

Onzin, vrijwel alle moderne systemen uitgerust met minimaal dual-channel geheugen-controllers waarbij twee modules tegelijk aangesproken worden.
je praat poep, 1 reepje is genoeg om het te laten werken, 2 is soms wat sneller ja. Veel laptops worden met 1 reep geleverd, je merkt het toch niet echt

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:16
haarbal schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 01:16:
[...]

je praat poep, 1 reepje is genoeg om het te laten werken, 2 is soms wat sneller ja. Veel laptops worden met 1 reep geleverd, je merkt het toch niet echt
dual channel is net sneller door beide kanalen te gebruiken en zo een hogere doorvoersnelheid te halen
(videokaarten doen dit nog veel extremer door 4 chips tegelijk aan te sturen = 4 kanalen)
je kan het wat zien als een raid0 systeem
uiteraard werkt het met single channel ook, maar dat is iets trager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-04 01:00
De oorzaak is nu gevonden en daar ging het dan toch om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
RevenNL schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 10:12:
De oorzaak is nu gevonden en daar ging het dan toch om ;)
En zo is het maar net :)

Geen commentaar

Pagina: 1