Basic AVR en ditmaal zónder netwerkfunctie, maar welke?

Pagina: 1
Acties:

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik heb me lekker laten meevoeren in de stroom van avr's die alles kunnen: dlna, netwerk, internetradio, 3D etc. helaas bleek de onkyo 509 na 4 maanden nog steeds niet intuitief, en werkte hij niet altijd snel genoeg in het netwerk. daarnaast was de boxenset die ik bestelde te groot om mooi te zijn, dus ik heb de hele zwik verpatst en besloten opnieuw te beginnen. misschien heb ik een vertekende ervaring gehad, maar voor mij dus geen alleskunner meer met 14.000 aansluitingen... doe mij maar een goede basic AV receiver. ik hou liever wat over zodat ik een bijpassende cd of bluray speler kan aanschaffen, en een appleTV of squeezebox (als het maar een systeem is waarmee ook vrouwlief makkelijk muziekjes van de NAS kan afspelen).
Voordeel hiervan lijkt me dat je apparaten hebt die puur gemaakt zijn voor hun doel.

maar nu dus: moet ik zoeken naar een nieuwe goedkope receiver van bijv een jaar eerder, of zijn er goeie modellen van een paar jaar ouder waar ik op marktplaats naar moet zoeken? mag trouwens ook een 5.1 of 2.0 set zijn mocht dat beter uitkomen toevallig. Of moet ik gewoon voor een van de wat betere home cinema sets gaan waar je dan je PS3 en mediaplayer op aan kan sluiten?
m'n eisen zijn dat het gebruiksvriendelijk is, er een beetje leuk uit ziet, maar ook goed klinkt ookal ben ik zeker geen audiofiel. suggesties zijn welkom!

[ Voor 13% gewijzigd door knuppelhout op 02-01-2012 20:53 ]

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-01 14:18

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:48
Of een leuke Denon AVR 2808 (of 3808 als je hem kan vinden). Kost niet zo heel veel meer, klinkt goed en is basic met ondersteuning van de HD geluidsstandaarden. Zijn wel op marktplaats te vinden.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:52
De versterkers die ransbal aanhaalt zijn allen prima receivers.
Je kan bijvoorbeeld ook kijken naar een ouder Marantz topmodel (bijvoorbeeld de SR7002).

Keuze zat tot 400~500 euro en 2e hands. :)

K to the KillaZ

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zet eerst eens op een rijtje wat je allemaal wil kunnen wat moet er aangesloten worden en wat weer gegeven anders zie je door de bomen het bos niet meer. Wat je al een keer overkomen is. Begin dus eens met de despeakers hoe groot en hoeveel mogen het zijn. WAF

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Frogmen schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 09:12:
Zet eerst eens op een rijtje wat je allemaal wil kunnen wat moet er aangesloten worden en wat weer gegeven anders zie je door de bomen het bos niet meer. Wat je al een keer overkomen is. Begin dus eens met de despeakers hoe groot en hoeveel mogen het zijn. WAF
dank voor de respons.
eisen:
moet hdmi doorgeven, min 2 en liefst 3+ ingangen. moet beetje degelijk zijn, dus liefst geen LG home cinema set met kartonnen boxen. de speakers, vooral als het om satellieten gaat, moeten niet te groot en een beetje mooi zijn qua design. hij hoeft niet gigantisch hard te kunnen want ik heb bovenburen. geschikt zijn voor muziek en soms een PS3-spelletje. geschikt zijn voor een analoge tulp-ingang (om LP-speler aan te sluiten).
dat is het zo'n beetje. ik neig dus momenteel naar een hoger model van een paar jaar terug versterker, of een complete HC-set van yamaha of denon of pioneer ofzo.

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Pagina: 1