Ik kwam gisteravond na een week weer thuis, wilde mijn pc aanzetten maar de cold-boot ging niet voorbij. Hij bleef hard blazen. Geen piepjes of iets. Ik dacht eerst dat het een vaker voorkomend probleem was, vaak moet ik bij zo'n soort probleem de videokaart even aandrukken, maar dat mocht nu niet baten. Toen ik vanmiddag beter ging kijken hoorde ik dat de fans langzamer draaiden dan normaal en ze draaiden niet 'stabiel', dus steeds een klein beetje harder en zachter. Als ik dan het knopje van de voeding uitzet hoor ik de fans nog even een stukje harder draaien voordat ze uitvallen. Lijkt mij dus een stroomprobleem, niet genoeg vermogen ofzo.
Als ik dan de PCI-e voeding-connector uit de videokaart haal, draait ie wel op vol vermogen, maar begint het moederbord ook te piepen. Dus ik sluit het mobo als probleem uit. Videokaart in een tweede PCI-e slot zetten verandert niks aan de zaak.
Wat ik al heb gedaan:
- Voeding opengedraaid, (garantie is al verlopen) alle stof weggezogen
- Alles losgekoppeld, schoongezogen en goed vastgedrukt,
- Alleen de videokaart en CPU aangesloten, maar dit veranderd niks, de fans blijven langzaam draaien.
Nu heb ik hier geen vervangende onderdelen om de videokaart of voeding uit te sluiten, dus ik probeer het even snel hier.
Wat mij ook opviel was dat mijn harde schijf niet meer aanslaat. Dus de fans van de CPU en Graka draaien wel, maar de harde schijf gaat niet ratelen. Hierdoor denk ik dus dat het een voedingsprobleem is, maar zeker weten lukt dus niet.
Specs:
- Gigabyte GA-N650SLI-DS4
- Intel Q6600
- 500 gb sata2 schijf
- 2gb Geil 800 Mhz DDR2 RAM
- Palit Expertvision 8800GT
Ik weet dus niet goed wat het probleem is. Misschien dat er mensen zijn die het probleem herkennen, zelf denk ik dat het de voeding is, maar de videokaart uitsluiten kan ik ook niet aangezien die de laatste tijd kuren kreeg met het moeten aandrukken enzo.
Als ik dan de PCI-e voeding-connector uit de videokaart haal, draait ie wel op vol vermogen, maar begint het moederbord ook te piepen. Dus ik sluit het mobo als probleem uit. Videokaart in een tweede PCI-e slot zetten verandert niks aan de zaak.
Wat ik al heb gedaan:
- Voeding opengedraaid, (garantie is al verlopen) alle stof weggezogen
- Alles losgekoppeld, schoongezogen en goed vastgedrukt,
- Alleen de videokaart en CPU aangesloten, maar dit veranderd niks, de fans blijven langzaam draaien.
Nu heb ik hier geen vervangende onderdelen om de videokaart of voeding uit te sluiten, dus ik probeer het even snel hier.
Wat mij ook opviel was dat mijn harde schijf niet meer aanslaat. Dus de fans van de CPU en Graka draaien wel, maar de harde schijf gaat niet ratelen. Hierdoor denk ik dus dat het een voedingsprobleem is, maar zeker weten lukt dus niet.
Specs:
- Gigabyte GA-N650SLI-DS4
- Intel Q6600
- 500 gb sata2 schijf
- 2gb Geil 800 Mhz DDR2 RAM
- Palit Expertvision 8800GT
Ik weet dus niet goed wat het probleem is. Misschien dat er mensen zijn die het probleem herkennen, zelf denk ik dat het de voeding is, maar de videokaart uitsluiten kan ik ook niet aangezien die de laatste tijd kuren kreeg met het moeten aandrukken enzo.
[ Voor 9% gewijzigd door n41r0j op 02-01-2012 19:23 ]