Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-10 15:59

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Topicstarter
http://www.cuetools.net/wiki/FLACCL

CUDA enabled Flac Encoder, zeker 10x sneller dan de 'gewone' Flac encoder afhankelijk van je CPU/GPU uiteraard.

Ter illustratie, op mijn systeem (i7, 4,5Ghz + GTX580) duurt een volledige CD encoden 3,2 seconden, ten opzichte van de gewone Flac 49 seconden.

Verschil met maximale compressie (-11) is ongeveer het dubbele, 4 seconden langer (niet getest met de 'gewone' Flac).

Ik had zoiets van WOW ... is dat wel goed gegaan als het zo snel gaat? Maar de Flac speelt goed af! _/-\o_

Forum doorzocht en kon er verder niets over vinden dus ik denk dat moet ik even delen 8) .

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Folding @ Home werkt ook met Cuda-cores, het is algemeen bekend dat GPU's sneller zijn dan cpu's, maar minder veelzijdig zijn. Het scheelt echt kei veel, maar het is puur de veelzijdigheid dat een cpu nog steeds als cpu wordt gebruikt...

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-10 15:59

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Topicstarter
Ja ik weet dat er meerdere programma's zijn en er zullen er steeds meer komen, dat was niet zo zeer het punt van de post.

Wat veelzijdigheid betreft kan ik alleen maar oordelen over deze Flac versie, en da's voor zover ik kan zien hetzelfde als de 'gewone' flac met wat extra opties voor Cuda.