Hallo iedereen,
Ik ga in april een op Ivy-bridge gebaseerd systeem bouwen.
Specs":
CPU: Intel i7 3770k Koeling: Afhankelijk van behuizing H100 of Custom waterkoeling.
Mobo: Asus Maximus V Extreme/Formula z77
Memory: 8GB Vengeance Red *
Gpu: gtx275* (later 7970 of nVidia )
Voeding: ax850/750
Behuizing: Corsair 650d of Cooler master Cosmos II of Cosmos Pure Black
HDD: 640GB WD Caviar black sata 3* (later 2x Crucial 120gb in raid 0)
Speakers: Edifier s730d* (* heb ik al)
Ik luister vooral muziek en speel Flight Simulator en moderne games.
Alleen over 1 onderdeel kom ik maar niet uit : de behuizing.
Ik heb momenteel een Cm Storm Sniper black edition en ben weer aan iets nieuws toe. Ik wil daarom liever geen echte hardcore gamers kast met alleen mesh, het design is belangrijk. Verder wil ik ook graag een window.
Na lang zoeken kwam ik tot de volgende 3 behuizingen:
Corsair 650d
Maten 229mm (W) x 521mm (H) x 546mm (L) en 240mm rad support
+ prijs (145)
+window
- fans
Deze behuizing zou ik graag met een h100 willen nemen en daarbij allemaal Enermax Appolish trio's installeren
Cooler Master Cosmos Pure
+ mooi uiterlijk
+ stilte
- koeling
-cable management
- gewicht
-leeftijd
- prijs (200)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=384gy3-IZnU]
Maten (W) 266 x (H) 598 x (D)628 mm
Hierbij zou ik ook een H100 willen plaatsen en een window bij willen bestellen, alleen ben niet helemaal zeker van het cablemanagement , dit zou zeer slecht zijn.
Cooler Master Cosmos 2
+ features
+cable management
+ koeling
-prijs (320)
- groot
- zwaar
Maten: 344 (w) x 704(h) x 664(d)
Deze behuizing komt 3 januari 2012 uit, morgen dus.
Er is nog geen echte review van te vinden, maar wel wat foto's. De behuizing is zeer groot, te groot misschien. Ik zou hierin wel water koeling willen gooien met een 360mm rad boven (cpu-only)
De Cosmos II is echt een ultieme behuizing, maar hij gaat me wel 300 Euro kosten. Er zit verder ook geen window in en vind ik hem te mat. Hij is verder echter wel heel goed en future proof. Waarschijnlijk komt er in de toemkomst nog wel een window uit.
Ik heb eventueel wel 300 Euro over voor een behuizing (Cosmos II) of iets meer. Goedkoper is echter altijd meegenomen.
Ik zou graag wat ervaringen met de Comos pure en 650d willen horen en lezen, vooral de Cosmos pure, omdat daar weinig meningen over te vinden zijn. Het betreft hier vooral het cable management.
Iedereen is vrij om zijn mening te geven, brand maar los ! :lol:
Ik ga in april een op Ivy-bridge gebaseerd systeem bouwen.
Specs":
CPU: Intel i7 3770k Koeling: Afhankelijk van behuizing H100 of Custom waterkoeling.
Mobo: Asus Maximus V Extreme/Formula z77
Memory: 8GB Vengeance Red *
Gpu: gtx275* (later 7970 of nVidia )
Voeding: ax850/750
Behuizing: Corsair 650d of Cooler master Cosmos II of Cosmos Pure Black
HDD: 640GB WD Caviar black sata 3* (later 2x Crucial 120gb in raid 0)
Speakers: Edifier s730d* (* heb ik al)
Ik luister vooral muziek en speel Flight Simulator en moderne games.
Alleen over 1 onderdeel kom ik maar niet uit : de behuizing.
Ik heb momenteel een Cm Storm Sniper black edition en ben weer aan iets nieuws toe. Ik wil daarom liever geen echte hardcore gamers kast met alleen mesh, het design is belangrijk. Verder wil ik ook graag een window.
Na lang zoeken kwam ik tot de volgende 3 behuizingen:
Corsair 650d
Maten 229mm (W) x 521mm (H) x 546mm (L) en 240mm rad support
+ prijs (145)
+window
- fans
Deze behuizing zou ik graag met een h100 willen nemen en daarbij allemaal Enermax Appolish trio's installeren
Cooler Master Cosmos Pure
+ mooi uiterlijk
+ stilte
- koeling
-cable management
- gewicht
-leeftijd
- prijs (200)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=384gy3-IZnU]
Maten (W) 266 x (H) 598 x (D)628 mm
Hierbij zou ik ook een H100 willen plaatsen en een window bij willen bestellen, alleen ben niet helemaal zeker van het cablemanagement , dit zou zeer slecht zijn.
Cooler Master Cosmos 2
+ features
+cable management
+ koeling
-prijs (320)
- groot
- zwaar
Maten: 344 (w) x 704(h) x 664(d)
Deze behuizing komt 3 januari 2012 uit, morgen dus.
Er is nog geen echte review van te vinden, maar wel wat foto's. De behuizing is zeer groot, te groot misschien. Ik zou hierin wel water koeling willen gooien met een 360mm rad boven (cpu-only)
De Cosmos II is echt een ultieme behuizing, maar hij gaat me wel 300 Euro kosten. Er zit verder ook geen window in en vind ik hem te mat. Hij is verder echter wel heel goed en future proof. Waarschijnlijk komt er in de toemkomst nog wel een window uit.
Ik heb eventueel wel 300 Euro over voor een behuizing (Cosmos II) of iets meer. Goedkoper is echter altijd meegenomen.
Ik zou graag wat ervaringen met de Comos pure en 650d willen horen en lezen, vooral de Cosmos pure, omdat daar weinig meningen over te vinden zijn. Het betreft hier vooral het cable management.
Iedereen is vrij om zijn mening te geven, brand maar los ! :lol:
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 400400 op 02-01-2012 18:04 ]