Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• fwegberts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-12-2024
Hallo,

Ik stel deze vraag namens mijn vader. Hij is docent maatschappijleer en heeft ongeveer 600 dvd's aan beeldmateriaal veelal politieke fragmenten etc. Op elke DVD heeft hij een menu. Elk filmpje heeft een naam en nu wil mijn vader een lijst (in excel of word) met de namen van alle filmpjes en op welke dvd ze staan, zodat hij ze gemakkelijk kan terugvinden. Hij kan ze gaan overtypen maar ik vroeg me af of dit niet gewoon te exporteren is via een bepaald programma, Nero al geprobeerd maar kon het niet vinden. Dus weet iemand een programma die de titels in het menu van de DVD kan exporteren naar een word doc? Het gaat alleen om de teks en niet om de filmbestanden zelf.

Alvast bedankt!

Mvg,
Frank Egberts

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Die menu's zijn geen tekst, maar plaatjes (net als eventuele ondertitels). Je zou een screenshot van het menu kunnen maken, en die kunnen OCR'en.

Dan is typen denk ik een stuk sneller..

Ey!! Macarena \o/

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen idee hoe de filmpjes op de DVD staan; als het geen "echte" DVD-structuur is, kan je allicht kijken of de filmpjes los genoemd staan in de directory en dan gewoon een dir /b doen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
Misschien dat het makkelijkst is om de chapter-list te extracten aangezien die asci-tekst is:
http://forum.doom9.org/archive/index.php/t-144257.html

Als die niet de juiste informatie bevat kan je inderdaad een "menu extract" programmatje gebruiken, die produceerd een vob, die je daarna weer na jpegs kan converteren en met OCR de tekst extracten.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'