Apple LED Cinema 27" -> Beeld past niet (PC)

Pagina: 1
Acties:

• ljt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-01 14:47
Sinds vandaag aan het stoeien met een LED Cinema 27"op een pc.

De situatie:

Dell E6520 -> Atlona AT-DP400 -> LED Cinema 27"

Standaard geeft hij maar 1280x720. Als ik via Nvidia control panel een custom resolutie ingeef van 2560x1440 dan pakt hij deze wel maar het beeld past niet zeg maar. Als ik de Start knop wil zien moet ik eerst een naar beneden scrollen.

Wat ik al geprobeerd/gecheckt heb:
1) De Dell kan 2560x1440 over DVI weergeven (hij zit in een docking station)
2) Atlona AT-DP400 om deze reso door te geven. (Dual link DVI -> Mini Displayport converter)
3) Nvidia driver ge-update naar de nieuwste
Scalling opties bij Nvidia aangepast naar believen maar geen verhelpt het probleem.
4) Applecontrolpanel uitgeprobeerd maar deze doet alleen brightness
5) Google -> aantal mensen waar het zo werkt en bij andere weer niet.

Op zich werkt het ook wel maar het beeld past er niet op. Hoe kan dit en hoe krijg ik het voor elkaar dat hij gewoon de native resolutie goed weergeeft?

• yniezink
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:48
Weet je zeker dat het goed gaat bij de converter ?

Ik gebruikte namelijk een minidisplayport naar dvi adapter (stond erbij dat het dual link was) en toch kreeg ik de resolutie van 2560x1440 op m'n dell u2711 niet voor elkaar.

Toen een mini displayport naar displayport kabel gekocht en probleem was voorbij.

• ljt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-01 14:47
Moet volgens mij goed gaan ja. Staat ook in de Apple store te koop. Dual link dvi naar minidisplay.

Maar zo'n mini display naar gewoon display poort, gaat dat werken als je er vervolgens nog een verloop op moet zetten naar Dual DVI?

Je hebt wel bij Apple van die kabeltjes van mini display naar DVI maar daarbij geven ze opdat het maximaal 1920x1080 erdoor kan.

Maar ik ga eens zoeken of bovenstaande werkt. Of als je toevallig weet met welke kabel het zou kunnen :)

EDIT: mini display poort female naar displaypoort male besteld. Sluit ik hem aan op een andere pc om te zien of ik daar wel gewoon 2560x1440 passend in beeld krijg.

[ Voor 15% gewijzigd door ljt op 03-01-2012 11:44 ]