2 VGA Monitoren op HD6870

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:15

TimvH

Kletsmajoor

Topicstarter
Ik heb 2 VGA Monitoren, 1 van 17'' en een van 22'' ze hebben beide een VGA aansluiting en mijn videokaart(XFX Radeon HD6870) heeft 2 DVI poorten waarvan er maar 1 vga signaal ondersteunt. Is het (goedkoop) mogelijk om ze beide aan te sluiten of zal ik een van de monitoren moeten verkopen en weer een andere monitor het huis binnenhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je hebt nog maar 1 VGA aansluiting als mogelijkheid op die kaarten. Wil je nog een VGA monitor erbij hangen dan kun je een aantal dingen doen.
1. 2e videokaart bijprikken
2. een matrox dualhead 2 go erin hangen (maar dan moeten de monitor wel op dezelde reso draaien)
3. digitaal naar analoog omzetten (da's duur)
4. kijken of je monitor niet toevallig een digitale input heeft, dan is het enkel de kabel vervangen.

De eerste optie is waarschijnlijk de goedkoopste, als het puur gaat om beeld te krijgen op een extra monitor. Een videokaart hoeft maar een paar euro te kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH

TimvH

Kletsmajoor

Topicstarter
Als ik een 2e videokaart koop dan kan ik natuurlijk alleen dezelfde kaart gebruiken voor CF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
TERW_DAN schreef op maandag 02 januari 2012 @ 16:19:
3. digitaal naar analoog omzetten (da's duur)
Ik denk dat ik ergens iets mis, maar zoiets heeft altijd gewerkt bij mij...

pricewatch: Sapphire Radeon HD6870 Dual Fan
2x DVI-I uit...

Fout op de site; is idd 1x DVI-I en 1x DVI-D volgens andere bronnen.

[ Voor 30% gewijzigd door Rafael op 02-01-2012 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 14:25
Rafael schreef op maandag 02 januari 2012 @ 16:31:
[...]

Ik denk dat ik ergens iets mis, maar zoiets heeft altijd gewerkt bij mij...
Klopt de sommige DVI poorten ondersteunen geen analoge signaal meer.

Men kan deze interface echter opdelen in 4 verschillende types:
  • DVI-A: Deze interface stuurt enkel een analoog signaal door, met als nut om een gewone connector-overgang te maken. Dit type is gelijkwaardig met DVI-I, zoals onderstaande:
  • DVI-I: Dit was de oorspronkelijke interface, die een combinatie maakte van een digitaal en analoog signaal dat compatibel was met Pc's voorzien van een CRT (of eventueel een digitale) monitor. Kortom, een oplossing om de weg tussen analoog en digitaal onzichtbaar te maken.
  • DVI-D: De interface die enkel een digitaal signaal draagt. De opmars van DVI-D is nog volop bezig en vele consumentenproducten (zoals digitale televisie en monitors of Tv-toestellen) dragen deze interface al met zich mee.
  • DVI-D HDCP: Verschillend van DVI-A, DVI-I en DVI-D draagt dit type interface de codering HDCP met zich mee om illegaal gebruik tegen te gaan.
Bron: Wikipedia: Digital Visual Interface

[ Voor 57% gewijzigd door Killertjuh op 02-01-2012 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH

TimvH

Kletsmajoor

Topicstarter
Heb zelf nog een vga naar dvi convertor liggen en heb vanzelfsprekend dat al geprobeerd en dat werkt gewoon niet, na een beetje Googlen wist ik dit dit met zo'n passieve convertor niet ging lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:55
Tim_ofzo schreef op maandag 02 januari 2012 @ 16:26:
Als ik een 2e videokaart koop dan kan ik natuurlijk alleen dezelfde kaart gebruiken voor CF?
Maar dan heb je weer niets aan de uitgang op je 2e videokaart ;) Afhankelijk van de DVI uitgang op je videokaart kan je gewoon een simpel grijs verloopblokje gebruiken.

Edit: maar ik zie dat je dit al geprobeerd hebt. Tja, dan is het een kwestie van een random PCI videokaartje ernaast gebruiken, of een duurdere PCI-E niet in crossfire zetten.

[ Voor 35% gewijzigd door MoiZie op 02-01-2012 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 14:25
MoiZie schreef op maandag 02 januari 2012 @ 16:38:
[...]

Maar dan heb je weer niets aan de uitgang op je 2e videokaart ;) Afhankelijk van de DVI uitgang op je videokaart kan je gewoon een simpel grijs verloopblokje gebruiken.

Edit: maar ik zie dat je dit al geprobeerd hebt. Tja, dan is het een kwestie van een random PCI videokaartje ernaast gebruiken, of een duurdere PCI-E niet in crossfire zetten.
of een nieuwe monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tim_ofzo schreef op maandag 02 januari 2012 @ 16:26:
Daarom moet je geen CF gebruiken. Maar gewoon een losse kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH

TimvH

Kletsmajoor

Topicstarter
Ik denk dat dat de beste optie is, via USB is ook erg prijzig en ik ben bezig om OSX draaiende te krijgen en daarbij is het moeilijk om goed ondersteunde hardware te vinden dus een andere monitor dan maar :)
Pagina: 1