Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs uit de best buy guide (november) een systeem uitgezocht en alle componenten besteld.
Nu gaat het om het systeem met dit moederbord: Asus M5A78L-M/USB3.
Met daarbij een AMD Athlon II X3 455 Boxed cpu.

Dit systeem heb ik in elkaar gezet incl. videokaart (Club3D CGAX-67724I HD6770) maar het systeem gaf geen beeld op de VGA monitor die ik er op aansloot. Nu dacht ik aanvankelijk dat het wel zou komen doordat er ook een onboard videokaart aanwezig is, dus heb ik de monitor daar op aangesloten... wederom geen beeld. Daarna dacht ik dan zal het wel komen doordat ik VGA gebruik en er zowel onboard als extern ook DVI aanwezig is. Op DVI echter ook geen beeld, alhoewel ik onboard DVI niet kan testen omdat ik alleen DVI-I kabels heb en onboard alleen DVI-D op past.

Maar goed, naar mijn idee had het met VGA gewoon al lang moeten werken, dus heb ik eens gekeken wat het systeem zou doen zonder geheugen.... geen verandering, ook geen geluidjes uit de speaker. Daarna de videokaart er uit gehaald om eens te zien of er dan beeld uit te persen was via de onboard videokaart.
Toen ineens veranderde er wel wat, nu wilde het systeem (met geheugen weer) niet meer aan, na op de aan/uit knop te drukken gaat de koeling even 3 seconden (ongeveer) aan en daarna gaat het hele systeem uit waarna hij niet meer aan te krijgen is. De bios moet volledig gewist voordat het systeem weer éénmalig 3 seconden aan kan....

Nu kom ik er even niet meer uit... wat is er mis met dit apparaat?
Is er iemand die hier ervaring mee heeft of een aanwijzing kan geven waar ik het probleem moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens doornemen, en zoveel mogelijk hardware vervangen om uit te sluiten welk onderdeel het probleem geeft.

Overigens heb je geen onboard video, maar is dat een IGP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels het geheugen uitgewisseld met een ander systeem, geen verandering.
Andere monitor, geen verandering.
CPU opnieuw geinstalleerd, geen verandering.
Moederbord geheel uit de behuizing i.v.m. evt. kortsluiting... geen verandering.

Ik kom er niet meer uit... zou het moederbord DOA zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Lijkt het bijna wel op (hoewel CPU ook stuk kan zijn natuurlijk, al komt dat minder voor. PSU kan ook nog roet in 't eten gooien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg via het moederbord iig niets te horen qua piepjes van de speaker, als de cpu stuk zou zijn of niet aanwezig zou dit piepjes moeten geven toch? Dan zou ik deze zelf vrijwel uitsluiten.

PSU of MOBO lijkt mij zelf dan... PSU heb ik helaas geen andere voor om handen om te proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als de CPU stuk is piept je bord waarschijnlijk niet. Hangt een beetje van het bord af overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Akkoord dan moet ik wellicht even contact opnemen met de leverancier, want ik kom er zelf niet uit zonder extra hardware om te testen... vet balen weer ... geen goed begin van 2012 zo.
Bedankt voor jullie hulp hoor! erg prettig.

Ik heb dit nog gevonden: http://support.asus.com/T...inR0vmf3nCJ2GF&os=&no=978

Hij had dus wel moeten piepen als de cpu stuk was geweest of het geheugen, dit is niet het geval concludeer ik hieruit. Ben er bang voor dat het dus het moederbordje is....

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2012 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer nu al een paar dagen de retailer te bereiken maar daar lijkt de webshop gecrashed te zijn en de telefoon wordt niet beantwoord. Heeft iemand hier een idee wat ik nu zou moeten doen?
Via de site van ASUS wordt ik ook niet wijs, op het moment dat ik garantie wil aanvragen krijg ik een lijstje met 5 voorwaarden en vervolgens kan ik nergens verder gaan om daadwerkelijk garantie te claimen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Driminicus
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-07 23:24
Misschien even bellen met asus?
+31-591-570290

Komt van: http://support.asus.com/Hotlines.aspx?SLanguage=en

[ Voor 21% gewijzigd door Lord Driminicus op 09-01-2012 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb gebeld al een dag of 2 geleden met dit nummer... die wisten mij te vertellen dat ik voor moederborden bij de leverancier moest wezen. Als die niet konden helpen kon ik via vip.asus.com hulp zoeken... echter hebben die niet gereageerd binnen 48 uur zoals ze zelf noemen in hun automatisch antwoord bericht...

De website van de leverancier doet het sinds vandaag weer... wellicht nemen ze morgen de telefoon op! op hoop van zegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo iedereen,

hoop dat de uitkomst of oplossing van deze discussie nog gepost kan worden, heb namelijk hetzelfde probleem met hetzelfde bord.

geen piepjes of wat dan ook met opstarten gewoon dood. heb het bord geretourneerd maar weer terug gekregen met dat het gewoon perfect functioneerde op de testbank :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan moet je dus de rest van je hardware eens gaan bekijken. Heb je Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW2005
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-09 12:58
Hoe heb je het opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KermieCow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:00

KermieCow

to MOoh or not to MOoh...

Hier ook problemen met hetzelfde bord, echter hier gaat het moederbord steeds opnieuw opstarten. Zelfs als RMA gestuurd, vanuit ASUS een nieuwe ontvangen, ging 4 dagen goed, nu weer hetzelfde.

Aangezien de problemen toch ook met dit moederbord zijn, ben ik ook wel benieuwd wat jullie voor oplossingen gevonden hebben. Zal zelf ook een nieuw topic starten, omdat dit probleem toch weer anders is.

M5A78L-M/USB3
AMD Phenom II X4 955 Black Edition, 3.2Ghz, AM3, Box
Corsair Builder CX500 V2, 500W, ATX12V 2.3
Corsair Vengeance, 8GB, PC3-12800 (DDR3-1600), ( Kit of 2)
Pagina: 1