Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vrijwel nieuwe laptop blijft regelmatig kort hangen

Pagina: 1
Acties:

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-11 20:47

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Ik heb hier een vrijwel nieuwe laptop, deze heeft een vreemd probleem. Hij blijft regelmatig kort hangen, hierbij hangt het hele systeem, zowel beeld als geluid blijft even hangen. Dit gebeurt vrij regelmatig, vooral als je ondertussen wat doet, en het is dus vooral merkbaar bij audio (zie filmpje).

Ik vraag me af of dit software of hardware is, ik ben as we speak sowieso een systeemherstel aan het uitvoeren, maar ik weet niet of dat het oplost.

Is iemand hier misschien bekend meeo f heft iemand tips?

Om het te verduidelijken hierbij een youtube filmpje:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=SXu12qgZhUU]

Oost west, 127.0.0.1 best!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Scan je werkgeheugen eens met Memtest86, ik denk dat daar ergens een probleempje zit... Of je harddisk heeft misschien een bad sector.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zonder enige specs van het systeem, het OS, de eventlogs en andere zaken kunnen we alleen maar gissen. Daarbij, maar dat zal wel aan mij liggen; is het filmpje dusdanig onduidelijk dat ik niet kan ontdekken/zien wat er nou precies gebeurt.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:17

Perkouw

Moderator General Chat
Wat voor acties heb je zelf al ondernomen ? Geheugen test gedraaid ? Hardeschijf op fouten gecontroleerd ?
Al op internet gezocht ? Taakbeheer al geopend om te kijken of iets de cpu veel belast etc. ?

Verder weet ik nu ook niet zo goed hoe ik je moet helpen zonder meer uitleg over wat voor laptop je precies hebt. Welke software er op staat, of deze pas schoon is geïnstalleerd etc...

[ Voor 8% gewijzigd door Perkouw op 02-01-2012 15:30 ]

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Ja ik heb zelf nog niet voldoende ondernomen, dus bij deze. Ik draai nu een Memtest, welke nu al 16 minuten loopt zonder problemen.

Het is trouwens de HP G7 1295 laptop.
- AMD E 1.8ghz
- 4 gig geheugen DDR3
- 500gb hdd
- AMD Radeon HD 6380G graka
- Amd vision E2, whatever that means.

EDIT: Ohja, en het is een vrijwel schone installatie. Chrome staat erop, niet veel meer.

[ Voor 13% gewijzigd door geerttttt op 02-01-2012 15:55 ]

• MAX3400

MAX3400

Dat is een bijna gloednieuwe laptop (als in, net uitgebracht); waarom ga je er niet mee terug naar de leverancier of draai je eenmalig de Restore-CD die erbij zit?

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 15:56:
Dat is een bijna gloednieuwe laptop (als in, net uitgebracht); waarom ga je er niet mee terug naar de leverancier of draai je eenmalig de Restore-CD die erbij zit?
Ik onderzoek hem als verkoper zijnde, ik probeer te kijken of het probleem hardware of software gerelateerd is, ik heb geen tweede hiervan hier liggen vandaar dat ik hem probeer te fiksen.

• MAX3400

MAX3400

geerttttt schreef op maandag 02 januari 2012 @ 15:58:
[...]

Ik onderzoek hem als verkoper zijnde, ik probeer te kijken of het probleem hardware of software gerelateerd is, ik heb geen tweede hiervan hier liggen vandaar dat ik hem probeer te fiksen.
Misschien ten overvloede; dat ding is gloednieuw; terug ermee naar HP.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
geerttttt schreef op maandag 02 januari 2012 @ 15:58:
[...]

HP heeft 30 dagen DOA. Als je het apparaat recovered en het probleem is er nog zou ik er geen tijd meer insteken.

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Ff de HDD checken?

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
drivertjes al geupdate? Die kunnen ook weleens voor dit soort rare hangs zorgen.

Computer says no

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Terug ermee naar de leverancier.

Verwijderd

Slechte sectoren HDD? DOA en retour naar HP als recovery niet werkt.
Pagina: 1