Ik heb slechts HDMI op laptop, is dual-screen toch mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik heb hier 2x een Samsung 226BW staan. Ik vroeg me af of het mogelijk is om beide aan te sluiten op één HDMI poort. Ik weet dat het een rare vraag is, maar niet geschoten is altijd mis.

Ik heb de volgende monitor:
pricewatch: Samsung Syncmaster 226BW

Ik heb de volgende laptop:
pricewatch: Asus K53SV-SX152V

Ik heb een HDMI-, maar ook een vga uitgang, maar de kabels kunnen niet tegelijk aangesloten worden. De VGA kabel is namelijk zo extreem breed dat hij een deel van de HDMI-poort bedekt.

Dus de vraag is... kan ik op één of andere manier 2 DVI-monitoren aansluiten via de HDMI poort op mijn laptop?

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Wat jij wilt heet Eyefinity, met de GT540M in de laptop zal dat waarschijnlijk niet lukken, ik raad je aan om jezelf wat meer in te lezen.

[ Voor 23% gewijzigd door Greatsword op 02-01-2012 15:23 ]

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Via je HDMI zal het je niet lukken om 2 schermen aan te sluiten.. via usb zijn er wel oplossingen die dit mogelijk maken. Zoiets bijv.:http://www.diamondmm.com/BVU195.php

[ Voor 3% gewijzigd door Kapiteiniglo op 02-01-2012 16:04 ]

Scientia potentia est

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Destianto schreef op maandag 02 januari 2012 @ 15:22:
Wat jij wilt heet Eyefinity, met de GT540M in de laptop zal dat waarschijnlijk niet lukken, ik raad je aan om jezelf wat meer in te lezen.
Dit heeft niets met eyefinity te maken. Dit is gewoon een dualmonitor setup (of triple als je de monitor van de notebook mee wilt tellen). Met 1 HDMIpoort wordt het lastig (of je zou een matrox dualhead 2 go achtig iets moeten vinden met digitale input).