Hoe weet ik zeker of mijn Dell schijf de WD ABYS 250GB is?

Pagina: 1
Acties:

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Omdat ik raid-1 wil draaien met 2x250GB ben ik op zoek naar meer informatie over de Dell harde schijf die er nu in zit. Hij draait nu zonder raid met een interne backup disk.

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/1h8lmp.jpg

pricewatch: Western Digital RE3 WD2502ABYS, 250GB

Ik weet alleen niet of de beide harde schijven exact hetzelfde zijn. Ik wil dus de raid-array met hardware raid-1 herbouwen om er vervolgens VMWare ESXi op te installeren.

Wat kan ik het beste doen? Eventueel deze schijf verkopen en 2 nieuwe dezelfde schijven kopen ter vervanging?

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-01 10:49

racoon

mooowwww

de computer al geopend en op de hardeschijven zelf gekeken?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, schroevendraaier pakken en kast openen. Is toch niet zo moeilijk te bedenken? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01 18:07
haha, dit is toch genieten.. :P
Staat niet thuis.. hmm oké,
DRAC denk ik ja..

[ Voor 47% gewijzigd door Punkbuster op 02-01-2012 15:19 ]

automation fanboy

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
De server staat in het datacentrum 2 uur rijden van mijn huis, anders had ik hem inderdaad opengemaakt. :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

DRAC?

En als je dat niet hebt, dan toch die 2 uur in de auto gaan zitten :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

chronoz schreef op maandag 02 januari 2012 @ 15:15:
De server staat in het datacentrum 2 uur rijden van mijn huis, anders had ik hem inderdaad opengemaakt. :)
Handig als je dat er voortaan gelijk bij aangeeft :) .

Maar ja, als je de schijven wilt vervangen, RAID gaan draaien etc zul je hem toch uit moeten zetten, naar je huis meenemen (of daar doen), etc etc. Je kunt alleen zekerheid hebben door de harde schijf te bekijken, reporting software is niet perfect.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:35

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

chronoz, wat wil je nu precies weten? Uit jouw screenshot is namelijk prima op te maken dat er twee hardeschijfen aanwezig zijn een Western Digital RE3 250GB en een Samsung F3 serie van 1TB hardeschijf.

De Western Digital is een enterprise schijf terwijl de Samsung in principe een desktop schijf is. Als het hier inderdaad om een server gaat (het type in de topic start vermelden had wel handig geweest) kun je er vanuit gaan dat de Western Digital de meegeleverde hardeschijf is en dat de Samsung later bij geplaatst is.

Eigenlijk is dit alles heel simpel te achterhalen door de type nummers een door de GoT search of Google te halen, dus nogmaals wat is nu precies het probleem?

[ Voor 39% gewijzigd door _Dune_ op 02-01-2012 23:38 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1