Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wordpress installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg het niet voor elkaar. Gisteren in mamp een wordpress site gemaakt zonder noemenswaardige problemen, en meteen een domein en webhost aangevraagd bij 1 eurohosting.nl.

Vanmorgen kreeg ik bericht dat alles in orde was, en ik kon aan de slag. Ingelogd en via Directadmin een mysql database aangemaakt. In phpmyadmin verschijnt mijn database aan de linkerkant, samen met een standaard(?) database genaamd information schema, die ik overigens niet kan verwijderen omdat ik niet geautoriseerd blijk te zijn.

Ik heb wordpress gedownload en het wp-config-sample.php bestand aangepast met mijn mysql gebruikersnaam, database naam en wachtwoord, en de bestandsnaam veranderd naar wp-config.php .Vervolgens heb ik alles geupload naar de root van mijn website, en naar luukdc.nl/wp-admin/install.php gegaan, echter krijg ik een page not found error.

Ook krijg ik de error php is turned off als ik via directadmin -> files -> wp-admin -> install.php gebruik.

Wie kan mij helpen met de installatie van wordpress? Ik zie door de bomen het bos niet meer.

mvg, Luuk

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 11:33
Check even via je provider of alle PHP modules wel aanstaan en ook welke versie je hebt. Veel providers geven standaard PHP 4.*, met een mailtje naar je helpdesk kan je dit vaak laten omzetten naar 5.*

Het installeren kan veel makkelijker, je hoeft niet wp-config-sample.php te veranderen en te hernoemen. Je kan een blanco installatie van WP zo in je http folder uploaden, vervolgens gewoon je domein openen. Je krijgt dan vanzelf een setup wizard.

Overigens moet je in MySQL wel eerst een lege database aanmaken, geef 'm ivm security niet de prefix wp_ :)

[ Voor 23% gewijzigd door M-Opensource op 02-01-2012 14:52 ]

"Find what you love and let it kill you"

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-11 16:26

ralpje

Deugpopje

M-Opensource schreef op maandag 02 januari 2012 @ 14:50:

Het installeren kan veel makkelijker, je hoeft niet wp-config-sample.php te veranderen en te hernoemen. Je kan een blanco installatie van WP zo in je http folder uploaden, vervolgens gewoon je domein openen. Je krijgt dan vanzelf een setup wizard.
Vergeet in dit geval niet eerst de rechten op de files te checken. Op bestaande configfiles moet geschreven kunnen worden ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-11 12:49

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Ik gooi deze even naar Client Software Algemeen, want het gaat niet over ontwikkeling.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Uhm, ik krijg die melding "page not found" al als ik naar www.luukdc.nl ga... Weet je zeker dat dit met WordPress te maken heeft? Als je een index.html in de hoofdfolder zet, krijg je dan wel iets te zien? OF werkt het hele domein in zijn geheel gewon nog niet?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist in de root van mijn files een simpele index.html bestand gemaakt en geupload, nog steeds niets.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/L42iM.png

• M-Opensource
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 15:20:
Zojuist in de root van mijn files een simpele index.html bestand gemaakt en geupload, nog steeds niets.

[afbeelding]
Probeer de rechten eens op 655 te zetten? Dan geef je namelijk ook execute rechten, weet niet helemaal zeker maar dit kan nodig zijn voor PHP. Als dat niet werkt, zet ze ff op 777... is risky maar om even zeker te weten dat het niet een rechtenprobleem is. Na testen snel weer terug zetten :)

edit: 655 is onzin... 644 moet genoeg zijn :)

[ Voor 4% gewijzigd door M-Opensource op 02-01-2012 15:24 ]

• Rupie
Als ik jou was zou ik dan toch eens contact gaan zoeken met je webhost om na te vragen of het allemaal wel goed geregeld is. Je hebt wel bevestiging dat je domein geregeld is? En niet toevallig een tijdelijke loginpagina gekregen totdat de DNS helemaal up to date is? Hoe kom je bijvoorbeeld bij je DirectAdmin terecht? Staat je eigen domein in de url? Ik vraag mij namelijk af of de DNS wijziging al wel helemaal rond is.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

doe het eens anders :

eerst !!!!! wordpress basis installeren op de webserver, handmatig je eigen config script aanpassen (is niet encrypted) en na volledige installatie alles overzetten via FTP.

Dit moet werken, heb dit vaak genoeg op andere servers uitgevoerd en werkt prima!

Wabbawabbawabbawabba

Verwijderd

Topicstarter
Directadmin kom ik terug door naar luukdc.nl:2222 te gaan. 655, 644 en 777 geprobeerd, ik kom er met geen mogelijkheid op.

• M-Opensource
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 15:56:
Directadmin kom ik terug door naar luukdc.nl:2222 te gaan. 655, 644 en 777 geprobeerd, ik kom er met geen mogelijkheid op.
Heb je toevallig mappen verwijderd bij je provider? Veel providers gebruiken een www of http map om je website in te plaatsen, het is mij eens overkomen dat ik die map per ongeluk verwijderde en m'n WP install in de root gooide. Dan krijg je hetzelfde effect.

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:44
Ziet er inderdaad naar uit dat je de public_html map hebt verwijderd. Even opnieuw aanmaken en daar de bestanden inzetten.

Edit: streep dat maar door, complete mappenstructuur heb je inderdaad pleite gemaakt volgens mij. Wellicht is het meest praktische om je host te vragen om de domeinnaam opnieuw aan te maken.

[ Voor 45% gewijzigd door EDIT op 02-01-2012 16:03 ]

• M-Opensource
http://www.1eurohosting.n...=faq&faqcat_id=&faq_id=13

edit: eens met EDIT, gewoon ff laten herstellen. snelst en meest simpel, voorkomt ook dat je straks geen andere issue's hebt.

[ Voor 48% gewijzigd door M-Opensource op 02-01-2012 16:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist de map public_html opnieuw aangemaakt in de root, en daarin mijn index.html geupload. still no luck.

@M-Opensource die link ben ik al tegen gekomen, ik begrijp alleen niet wat de met het deel tussen de 2 [] haakjes bedoelen

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-11 16:26

ralpje

Deugpopje

Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 16:08:
Zojuist de map public_html opnieuw aangemaakt in de root, en daarin mijn index.html geupload. still no luck.

@M-Opensource die link ben ik al tegen gekomen, ik begrijp alleen niet wat de met het deel tussen de 2 [] haakjes bedoelen
Dan wordt het /public_html/lucdc.nl/

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• M-Opensource
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 16:08:

Ik zou het even laten herstellen door de helpdesk van de provider, geef aan dat je je mappen per ongeluk hebt verwijderd en vraag of ze dat kunnen fixen.

Dat stukje tussen haakjes wordt duidelijk als je de mappenstructuur weer ziet, die komt namelijk overeen daarmee.

Verwijderd

Topicstarter
Done. So far so good. Bedankt mensen!

• Rupie
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 18:27:
Done. So far so good. Bedankt mensen!
En hoe heb je dat nou uiteindelijk gedaan dan?

Pagina: 1