ASUS P8Z68-V probleem: pc restart na 2 sec. /cpu led is rood

Pagina: 1
Acties:

• miranon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-01 18:03
Beste Tweakers,
Allereerst iedereen een heel gelukkig nieuwjaar toegewenst! :)

Ik heb een probleem met mijn pc. De pc bestaat uit de volgende componenten:

#ProductPrijsSubtotaal
1Silverstone RV02-E€ 147,75€ 147,75
1Scythe Ninja 3€ 34,90€ 34,90
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 182,90€ 182,90
1Corsair Professional Gold AX750€ 139,-€ 139,-
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 168,95€ 168,95
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 39,-€ 39,-
1EVGA GeForce GTX 580 Superclocked€ 441,-€ 441,-
1Asus P8Z68-V PRO€ 159,-€ 159,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.312,50

Ik heb de pc 2 maanden geleden gebouwd en alles werkte perfect. Sinds een paar dagen start de pc niet meer op: pc restart na 2 seconden met een "klik" geluid in de voeding. Ook hoor ik geen "beep" geluid van het moederbord. Op het moederbord brand de cpu led met een rode kleur. Daarvoor werkte alles goed en was de pc correct afgesloten. Ik heb altijd de temperaturen van cpu/gpu/moederbord gemonitord en alles was normaal. De pc kast was ook niet verplaatst etc.

Tot nu toe heb ik de volgende dingen gedaan:
Alle componenten zoals videokaart, SSD, DVD-brander en fans van moederbord en voeding verwijderd;
Moederbord uit de kast gehaald en op de voeding aangesloten, alle kabels en aansluitingen gecontroleerd;
Geheugenmodules getest;
CMOS reset gedaan;
CPU verwijderd en opnieuw aangesloten ( backplate van CPU koeler ook gecontroleerd op kortsluiting ).

Tot nu toe heeft dit alles niet geholpen. ;(
Na een CMOS reset gaat het moederbord wel aan, maar brand de cpu led continu en is er ook geen POST, geen beep geluid etc.

Ik denk dat het moederbord stuk is. Zal ik een RMA aanvragen of is er nog iets anders wat ik kan proberen?
Alvast bedankt voor jullie hulp!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit klinkt heel erg als een dood moederbord. Maar als je de mogelijkheid hebt zou ik toch eens kijken of je de andere onderdelen kunt uitsluiten. (denk aan PSU, CPU, VGA etc).

• amsterdam-ali
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-08-2019
Hoi Miranon,

Probeer eens te booten op je onboard hdmi (Dus zonder je 580) en met 1 reepje ram.

Verder batterij uit je mobo gehad? kan ook helpen

En als dat allemaal niet werkt klinkt het als een dood mobo, aan de andere kant brand je cpu lampje blijkbaar wel, dus het mobo doet nog wel wat. Het kan je cpu zijn, maar die gaan maar zelden stuk.

succes, Alex

• miranon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-01 18:03
Hallo Alex,
Alles geprobeerd, helaas geen resultaat.

• amsterdam-ali
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-08-2019
Hoi,

Mobo in de doos, strik er omheen en retour zenden. Als de winkel in de buurt zit, zou ik gewoon langs gaan met ram en proc en als je vriendelijk bent testen ze waar je bij staat. Doe ik altijd met alternate (aangezien ik voor mijn werk een computer moet hebben) en tot nu toe altijd met een werkende comp thuis gekomen. Als het gewone rma is, duurt het 6 weken en daar heb je geen 580gtx voor liggen.

Toy toy toy