Beste Tweakers,
Allereerst iedereen een heel gelukkig nieuwjaar toegewenst!
Ik heb een probleem met mijn pc. De pc bestaat uit de volgende componenten:
Ik heb de pc 2 maanden geleden gebouwd en alles werkte perfect. Sinds een paar dagen start de pc niet meer op: pc restart na 2 seconden met een "klik" geluid in de voeding. Ook hoor ik geen "beep" geluid van het moederbord. Op het moederbord brand de cpu led met een rode kleur. Daarvoor werkte alles goed en was de pc correct afgesloten. Ik heb altijd de temperaturen van cpu/gpu/moederbord gemonitord en alles was normaal. De pc kast was ook niet verplaatst etc.
Tot nu toe heb ik de volgende dingen gedaan:
Alle componenten zoals videokaart, SSD, DVD-brander en fans van moederbord en voeding verwijderd;
Moederbord uit de kast gehaald en op de voeding aangesloten, alle kabels en aansluitingen gecontroleerd;
Geheugenmodules getest;
CMOS reset gedaan;
CPU verwijderd en opnieuw aangesloten ( backplate van CPU koeler ook gecontroleerd op kortsluiting ).
Tot nu toe heeft dit alles niet geholpen.
Na een CMOS reset gaat het moederbord wel aan, maar brand de cpu led continu en is er ook geen POST, geen beep geluid etc.
Ik denk dat het moederbord stuk is. Zal ik een RMA aanvragen of is er nog iets anders wat ik kan proberen?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Allereerst iedereen een heel gelukkig nieuwjaar toegewenst!
Ik heb een probleem met mijn pc. De pc bestaat uit de volgende componenten:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Silverstone RV02-E | € 147,75 | € 147,75 |
| 1 | Scythe Ninja 3 | € 34,90 | € 34,90 |
| 1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 182,90 | € 182,90 |
| 1 | Corsair Professional Gold AX750 | € 139,- | € 139,- |
| 1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 168,95 | € 168,95 |
| 1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 39,- | € 39,- |
| 1 | EVGA GeForce GTX 580 Superclocked | € 441,- | € 441,- |
| 1 | Asus P8Z68-V PRO | € 159,- | € 159,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.312,50 | |
Ik heb de pc 2 maanden geleden gebouwd en alles werkte perfect. Sinds een paar dagen start de pc niet meer op: pc restart na 2 seconden met een "klik" geluid in de voeding. Ook hoor ik geen "beep" geluid van het moederbord. Op het moederbord brand de cpu led met een rode kleur. Daarvoor werkte alles goed en was de pc correct afgesloten. Ik heb altijd de temperaturen van cpu/gpu/moederbord gemonitord en alles was normaal. De pc kast was ook niet verplaatst etc.
Tot nu toe heb ik de volgende dingen gedaan:
Alle componenten zoals videokaart, SSD, DVD-brander en fans van moederbord en voeding verwijderd;
Moederbord uit de kast gehaald en op de voeding aangesloten, alle kabels en aansluitingen gecontroleerd;
Geheugenmodules getest;
CMOS reset gedaan;
CPU verwijderd en opnieuw aangesloten ( backplate van CPU koeler ook gecontroleerd op kortsluiting ).
Tot nu toe heeft dit alles niet geholpen.
Na een CMOS reset gaat het moederbord wel aan, maar brand de cpu led continu en is er ook geen POST, geen beep geluid etc.
Ik denk dat het moederbord stuk is. Zal ik een RMA aanvragen of is er nog iets anders wat ik kan proberen?
Alvast bedankt voor jullie hulp!