Eembot

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:04
Weet iemand waar ik een IRC eembot kan downloaden voor linux????

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• mhr-zip
Niemand?

• mhr-zip
echt niemand???

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Eembot? :r
Try eggdrop draait 6x zo goed en 12x zo stabiel:

hier

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Eembot roeleert :)

Om eerlijk te zijn ben ik alweer +/- 1 jaar van irc af en de eembot was toendertijd al een aflopende zaak. Maar kijk anders eens rond op een aantal kanalen.

Zover ik weet draait er op irc.nl.uu.net op #nl nog een eembot. Vraag daar anders om info.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

eggdrop is tig keer beter joh..
kan je leuke dingen mee doen
leuke scripts bouwen enzo die er in draaien.
als je een beetje tcl kan dan is dat gen probleem

Verwijderd

De eembot draait niet meer op #nl. Daar staan nu een paar eggs. Maar eembots hebben (vooral vroeger) altijd leuk gedraaid. En ze hebben WEL tcl ondersteuning. Btw imdos, are you kippesoep? :)

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

No, i'm not maar wel een goede vriend van hem en heb ook lange tijden met hem gesjet enzo.

Maargoed ik vond dat de eembot altijd gaaf was in vergelijking met die eggdrops. Ook al is deze (misschien) beter.

Just my 2 cents

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op IRCNet #osdorp hebben ze er nog 1 draaien, en er is vast nog wel iemand die hem heeft.
Eembots zijn stoer :)

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Op vrijdag 23 maart 2001 10:10 schreef possamai het volgende:
eggdrop is tig keer beter joh..
kan je leuke dingen mee doen
leuke scripts bouwen enzo die er in draaien.
als je een beetje tcl kan dan is dat gen probleem
Btw; een eggdrop en een eembot verschillen echt niet hoor. eembot ondersteunde ook tcl en daar had je ook diverse scripts voor.

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 16:01
Op #nederland, #netherlands enzo op Undernet hebben ze nog Eembots draaien, in ieder geval een maand of 2 geleden nog wel.

Je zou het daar eens kunnen proberen, of je ze krijgt weet ik niet....maar het is het proberen waard

• bbrother
  • Niet online
Zie mn icon :) #nl3gta @ ircnet.. keb daar stuk of 12 eggdrops draaien en ze hebben een skop nodig want ze removen user flags zelf:

[15:41:19] <Lanworld> Online for 25 days, 01:01 (background) CPU 04:26 cache hit 36.8%

Das weer een nadeel, maar eembot isHiero te downloaden

• mhr-zip
Dat eembot van #osdorp heb ik dus al, maar dat deed het niet.......

Verwijderd

Ik heb nog wel een eembotv3.1beta13.tar.gz liggen. Eembot is al heel lang niet meer in ontwikkeling, maar ik vind ze heerlijk :)
Ik kan misschien eventueel ook wel aan een iets oudere voor windows gecompilde komen. Als je je email adres hier ff neer pleurt dan mail ik die eembot wel ff.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Owja.. mhr-zip is een vaste gast op #osdorp, niet (was ik ook ooit lang geleden :))?

• mhr-zip
Owkee mail maar naar mhr-zip@wanadoo.nl

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 23:20
[je kan niet alles weten mode]
ah ah ah, toe toe, ah ah? Kan iemand vertellen wat eembot en eggdrop is? Ik heb bijna geen idee....

tenks!
[/je kan niet alles weten mode]

• bbrother
  • Niet online
Eembots en Eggdrops zijn irc bots (illegaal op IRCNet) waar ik dus zit en nog meer personen.

Wat doet eggdrops / eembots? je kanaal bewaken, securen taken takeovers enz enz.
ook kan je ze gebruiken om ermee te taken (takeovers te doen) daarom zijn ze illegaal op ircnet, als een opper ze ziet met als reply van version "Eggdrop 1.*.*" dan krijgtie een kline (Kill line) en kantie irc niet meer op althans meestal niet meer op die server. :(

Snap? :)

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 23:20
ok, dank

weer wat geleerd :)

Verwijderd

Op zaterdag 24 maart 2001 15:32 schreef bbrother het volgende:
Eembots en Eggdrops zijn irc bots (illegaal op IRCNet) waar ik dus zit en nog meer personen.
Bots zijn in het algemeen niet illegaal op ircnet. Iedere server admin kan zelf bepalen of hij bots toelaat of niet. Meestal is het zo, dat als je een geldige reden aangeeft om een bot te draaien, er niet moeilijk over gedaan wordt. (Een geldige reden is meestal een channel met meer dan 20 users bewaken.) Even de MOTD lezen en evt. naar een admin mailen kan je dus een hoop ellende (k-lines) schelen.

Lees de ircnet Acceptable Use Policy:
We have no specific "anti-bot" policy on this server - Basically, if a bot sits there, and doesn't annoy too many people then it is quite welcome to stay. If a user wants to run a bot that may cause complaints (for example, ones to look after well known IRC channels) then it is best to ask us to provide a specific connection line for it so that it is not automatically banned.

It should be (strongly) noted that these days, it is very difficult to distinguish some of the IRC Client-Scripts from actual bots, indeed, when a user with some of these scripts goes idle for a while, the script running becomes a bot, and does all the things that bots do. This makes it both impractical, and unreasonable to stick with the old "anti-bot" policys that both we, and other servers used to stick so strongly to.

• mhr-zip
En hoe voorkom je k-lines?? Als tie toch niet helemaal legaal is....... Niet dat iemand er last van heeft hoor. Is alleen maar voor auto op enzo. Wat zijn een beetje goeie servers???

Verwijderd

Bereikbare servers zijn natuurlijk afhankelijk van het ip waarvan je de bot draait. Als je een bouncer op het zelfde ip als je bot installeert, kun je met een gewone irc-client via die bouncer servers testen. (/motd en /admin commando's).

Opers die servers bewaken waarop geen bots toegestaan zijn, zijn op zoek naar geopte clients die dagenlang idlen, maar wel kicken/bannen. (En ze kijken natuurlijk naar de CTCP replys.) Opers zijn overigens in het algemeen niet actief op zoek naar bots, ze reageren meestal op klachten van users, of ze zien een client die veel dataverkeer veroorzaakt.

Ik ga je niet tippen over hoe je illegaal k-lines kunt voorkomen, dat wordt niet toegestaan op dit board.

• mhr-zip
Mietje dat over die k-lines mag je ook mailen. mhr-zip@wanadoo.nl

• mhr-zip
ff naar boven laten kruipen

Pagina: 1