Boxed Koeler

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views

• SHEePYTaGGeRNeP
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-12-2025
Hallo,

Ik ben een PC voor mijn neef aan het samenstellen.
Mijn vraag is sinds hij toch niet van plan is over te clocken:
Zijn koelers die meegeleverd worden bij de CPU goed genoeg als je toch niet van plan bent over te clocken en je hebt al een goede airflow, of krijg je hitte problemen tijdens het gamen?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Cooling FAQ ?

Er zijn ook zat reviews over Boxed Coolers te vinden; wat beviel je daar niet aan dat je nu een topic opent?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10-2025
en als iemand je naar een topic toe stuurt: helemaal en aandachtig doorlezen! ;) succes!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-01 12:59

Fordox

00101010

een boxed cooler moet voldoen aan bepaalde temperatuur eisen van een standaard geklokte processor.
deze zijn meestal gemeten zonder kast, maar dan nog zijn de marges ruim genomen. voor een pc met een ventilator achter en voor is het al goed genoeg.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Verwijderd

Het enige probleem met boxed cooler is dat ze relatief veel lawaai maken bij processors met een hoog tdp.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-01 01:08

M2M

medicijnman

Maar als je 15 euro investeert voor een degelijke koeler ben je van alle processorkoeler gerelateerde herrie af.

-_-

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:51

Perkouw

Moderator General Chat
De koeler zit er niet voor niets bij, de cooler zit er natuurlijk bij om de CPU in diezelfde verpakking te coolen. Dit voldoet dus gewoon prima, nu kan je natuurlijk altijd een betere aftermarket koeler kopen.

• MAX3400

MAX3400

Perkouw schreef op maandag 02 januari 2012 @ 15:13:
...Dit voldoet dus gewoon prima, nu kan je natuurlijk altijd een betere aftermarket koeler kopen.
Het enige wat men zich hiervoor moet realiseren is dat in veel behuizingen, het moederbord helemaal eruit moet om een koeler te vervangen. Over het algemeen is me een uur zweet, tranen (en soms bloed bij goedkopere behuizingen) me dat niet waard; zeker niet als je een aftermarket van 20 Euro wil monteren :)

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:51

Perkouw

Moderator General Chat
MAX3400 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 15:15:
[...]

Het enige wat men zich hiervoor moet realiseren is dat in veel behuizingen, het moederbord helemaal eruit moet om een koeler te vervangen. Over het algemeen is me een uur zweet, tranen (en soms bloed bij goedkopere behuizingen) me dat niet waard; zeker niet als je een aftermarket van 20 Euro wil monteren :)
Eens, maar dan kunnen we het ook gelijk over het formaat van bepaalde aftermarket koelers hebben haha :+
Enfin de vraag was voldoet een stock koeler om een (standaard)cpu te koelen en daar is het antwoord natuurlijk ja op.

• MAX3400

MAX3400

Perkouw schreef op maandag 02 januari 2012 @ 15:18:
[...]

Enfin de vraag was voldoet een stock koeler om een (standaard)cpu te koelen en daar is het antwoord natuurlijk ja op.
+1

Mits natuurlijk de case zelf een goede airflow heeft, men geen QuadSLI draait of anderszins de behuizing gebruikt als broeikas voor stof & tropische ziekten.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
SHEePYTaGGeRNeP schreef op maandag 02 januari 2012 @ 14:31:

Mijn vraag is sinds hij toch niet van plan is over te clocken:
Zijn koelers die meegeleverd worden bij de CPU goed genoeg als je toch niet van plan bent over te clocken en je hebt al een goede airflow, of krijg je hitte problemen tijdens het gamen?
Het antwoord op je vraag ligt erg voor de hand, aangezien de bijgeleverde koeler van boxed-versies is ontworpen om een processor van dat type zonder problemen te kunnen koelen. Vaak is het echter aan te raden om deze te vervangen in verband met bijvoorbeeld een hoge geluidsproductie, maar die keuze is geheel aan jou. Om die reden gaat dit topic dan ook op slot.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.