windows 7 overzetten naar andere HD, hoe doe ik dit?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evertos
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 11:03
Beste mensen,

Ik heb mijn windows op, 2 ssd's in raid 0 staan, nu is het zo dat ik deze ga terugsturen omdat ik de laatste tijd veel blue screens heb en de bios aangeeft dat me raid 0 failed. het is echter zo dat dit ongeveer een keer per dag gebeurt ik kan dus gewoon bij mijn windows 7 op de ssd's.

Nu wil ik deze gehele windows overzetten naar een andere hardenschijf in het zelfde systeem.

Mijn vraag, hoe doe ik dit?
Ik ben inmiddels te weten gekomen dat je dit met een clone programma moet doen, heeft iemand hier ervaring mee? of weet iemand een goed (gratis) progje voor?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Mvg,

Evert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Clonezilla kan dit heel mooi voor je doen.(clonezilla.org)

Booten via de live-CD en je kan zo eenvoudig alles laten klonen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De Got-search geeft enkele tientallen bruikbare en beargumenteerde topics hierover maar de trend van de laatste tijd lijkt "Acronis" te zijn.

Succes.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Norton Ghost en Symantec TrueImage kunnen dat en zijn erg goed. Of er gratis alternatieven zijn weet ik niet, maar neem iets goeds, en probeer niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. In ieder geval kun je gaan zoeken naar alternatieven voor die programma's.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

gambieter schreef op maandag 02 januari 2012 @ 14:15:
Norton Ghost en Symantec TrueImage kunnen dat en zijn erg goed. Of er gratis alternatieven zijn weet ik niet, maar neem iets goeds, en probeer niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. In ieder geval kun je gaan zoeken naar alternatieven voor die programma's.
DriveImage XML ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 02-01-2012 14:26 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Een handige liveCD die ook Clonezilla bevat is Parted Magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
HDClone is ook gratis en spartaans... Maar werkt als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ah, interessant. Alhoewel: ik vind Norton Ghost met al die extra functies en zekerheid die 50 euro meeeer dan waard. Het programma heeft me over de jaren al zo goed geholpen :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Als het puur om het overzetten van een complete Windows installatie gaat dan voldoent DriveImage XML prima :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:39
Voor HDClone naar USB heb je wel de Pro-versie nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evertos
Iedereen allereerst bedankt voor de reacties

Ik ga het proberen met Parted Magic live cd, Clonezilla.

laat via dit forum nog wel weten of het gelukt is!

@MAX3400, het spijt me! zal in het vervolg eerst het hele forum afstruimen, voordat ik iets post.

Nogmaals bedankt voor al jullie reactie's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evertos
Parted magic, clonezilla werkt niet voormij aangezien die mijn raid schijven appart ziet.
DriveImage XML maar is proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Raid0 kan inderdaad problematisch zijn vanwege de drivers. Dat is het voordeel van programma's als Ghost, die werken vaak ook in dergelijke situaties. Met Norton Ghost kan je gewoon een image maken terwijl Windows draait, en alle drivers gewoon geladen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

evertos schreef op maandag 02 januari 2012 @ 16:13:
Parted magic, clonezilla werkt niet voormij aangezien die mijn raid schijven appart ziet.
DriveImage XML maar is proberen
Dat zou kunnen, die hebben de RAID-drivers waarschijnlijk niet, DriveImage XML werkt vanuit het OS waardoor je niet tegen dat probleem aan loopt.

Máár, komt de HDD wel aan dezelfde controller te hangen?

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 02-01-2012 16:29 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evertos
@raven, dat durf ik niet te zeggen, ik heb,

ocz ssd, in raid 0 (waarvan er een kapot is hier staat mijn windows 7 systeem op)
samsung spinpoid, in raid 0 ( Hier heb ik een partitie op gemaakt waar ik mijn windows naar wil kopiëren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik heet geen Marion, de dame op de foto wel, username is Raven ;)
Snel editten he :P

Van RAID 0 naar RAID 0 zal geen probleem zijn indien het dezelfde controller is, indien de RAID waarnaar je toe wilt klonen in Windows beschikbaar is dan zit het wel goed. In het geval van een andere controller moet je eerst de drivers van die controller installeren om te voorkomen dat Windows na het klonen en het opstarten van de RAID aan de andere controller op z'n bek gaat :P

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 02-01-2012 16:42 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:30

ralpje

Deugpopje

Als je nu een RAID0 hebt waarvan één disk kapot is kun je je dat gewoon gedag zeggen, dat gaat niet meer werken.
Het kan natuurlijk zo zijn dat het inderdaad een firmware issue is, maar als je er vanuit Windows niet meer bij kunt is de kans groot dat je het ook niet meer gecloned krijgt.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evertos
@raven, ik had het al gezien en had het al voor jou reactie veranderd ;)
@ralpje, nee ik kan er gewoon bij, krijg ongeveer om de dag een blue screen, en ik hou van een pc die kan vetrouwen en voor ssd die nog geen half jaar oud is is het niet normaal dat die dat doet, vandaar dat ik ze terug wil sturen! bedankt voor het mee denken!
Pagina: 1