[PW] Laptops in subcategorieën?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Is het mogelijk om t.z.t. laptops in subcategorieën te gaan indelen? Er worden zoveel modellen uitgebracht (1428 modellen in de PW, op het moment van schrijven :X) en er zijn intussen al drie soorten van elkaar te onderscheiden: fullsize laptops, ultrabooks, en netbooks.

In "fullsize laptops" zou je nog onderscheid kunnen maken tussen DTR's en gewone laptops. Ultrabooks zou je mss ook anders kunnen noemen om ook andere subnotebooks/ultraportables mee te nemen die noch netbook, noch ultrabook zijn...

Is dat een goed idee? :)

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gedeeltelijk mee eens; aangezien Pricewatch een openbare feature is en dus kan worden geraadpleegd door niet-members / niet-Tweakers, loop je de kans dat bezoekers minder lang de pagina's raadplegen vanwege alle tech-talk die voor elke categorie ingedeeld wordt.

Daarbij zijn de specificaties van iets als een Ultrabook bijna wekelijks onderhevig aan veranderingen waardoor machines die nu een ultrabook zijn dan over een tijdje "magisch" moeten verdwijnen naar de categorie "net niet" omdat Intel of Microsoft of wie dan ook weer heeft beslist dat een Ultrabook niet meer dan 3 USB-poorten mag hebben ofzo.

Hierdoor vallen links naar Pricewatch uit een Ultrabook-review ineens te verwijzen naar "net niet" categorieen in de Pricewatch; ietwat onhandig.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Daarom ook zou je de categorie niet ultrabooks moeten noemen, maar subnotebooks of ultraportables of iets in die richting. De afbakening van wat wat is, ligt dan bij de PW zelf. Niet bij Intel's definitie van een ultrabook, of zoals bij netbooks, Asus' definitie daar weer van.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07 21:39

Kraan

Veteraan
We zijn juist bezig het aantal categorieën drastisch terug te brengen. In plaats daarvan gaan we meer gebruik maken van de filters.

Maar de specificatie en het filter is toevallig net vanmorgen aangemaakt. Het zal nog even duren voordat bij alle laptops de specificatie toegevoegd is en er gefilterd kan worden. Kom je een model tegen dat de specificatie nog mist, help ons even door op 'Specs verbeteren' te klikken.

De zomerhit van 2011 is Slagroom! Want wie houdt er niet van spuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ah hm mja, zo kan het ook ja... Ik moet erbij zeggen dat ik wel echt Ctrl+F moest gebruiken om erachter te komen wat je bedoelde met "het filter is toevallig net vanmorgen aangemaakt". Met zo verschrikkelijk veel filters niet zo raar, maar toch, het is alsof je een boom zoekt in een bos met die filters :)

Ik weet dus niet of minder categoriën nou per se beter is... Misschien soms wel, maar toch niet altijd?

[ Voor 14% gewijzigd door _Thanatos_ op 09-01-2012 17:27 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:11

Sick Nick

Drop the top!

Als het filter op schermmaat prominent bovenaan staat lijkt me dat een mooi beginpunt :)
Pagina: 1