• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:31
Ik heb in huis een CAT7 bekabeling liggen (met CAT6 outlets helaas nog). Nu hebben wij glasvezel van KPN incl interactieve TV gekregen. Echter, ik kan de experiabox niet als router gebruiken (alleen 100MBit), waardoor ik mijn Gb-router er tussen wil zetten om zo overal Gb-intern te krijgen. Probleem is dus dat de router geen geldig IP geeft aan de motorola IPTV-tuner, waardoor ik dus ook geen tv krijg. Er ligt maar 1 kabel naar de woonkamer (2 pasten niet door de 3/4" loze leiding)

De situatie:
Experiabox (meterkast) -> Linksys WRT320N (meterkast) -> switch (woonkamer) -> TV-kastje, NAS, Computer etc.

Is er een manier om in de Linksys WRT320N een poort toe te wijzen als directe doorvoer (switch-achtig), maar wel dat het dan Gb is? Of is er een andere manier (portforward) om de tv aan de praat te krijgen?

Via google kan ik nergens vinden welke poorten gebruikt worden. Wel ben ik het e.e.a tegen gekomen over VLAN's, maar dit is volgens mij ook niet mogelijk met de 320N.

Een extra kabel is geen mogelijkheid.

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Volgens mij zijn dit de meest voor de hand liggende opties:
  • Toch genoeg nemen met 100 Mbit in de woonkamer (dus 2x 100 Mbit laten lopen over die enkele CAT7: 2 kabelparen voor LAN, en 2 paren voor IPTV)
  • Ofwel nog een dunne CAT4/CAT5 door de leiding als dat past
  • Ofwel tv over een powerline setje (bel KPN, leg probleem uit, en ze bieden het wss. aan voor 30 euro)
  • Ofwel d.m.v. VLAN's: WRT320N met DD-WRT en een vlan-capable gigaswitch in de woonkamer (voorbeeld)
  • Ofwel Experiabox verplaatsen naar de woonkamer/tv. Geen optie denk ik vanwege de aansluitingen in andere vertrekken die uitmonden in de meterkast.

[ Voor 6% gewijzigd door Dav1d op 02-01-2012 12:24 ]