Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henck37
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:47
Hallo,

ik heb een Toshiba L500-126 laptop, en sinds een paar dagen werkt mijn geluid niet meer,

de dagen daarvoor deed de 3,5mm poort al raar, dus ik dacht dat er daar iets mee was,
ik dus alles geprobeerd, maar nu doet volgens mij de hele geluidskaart het niet meer,

is dit te vervangen, zo ja, hoe?
of zou ik er iets anders aan kunnen doen?

groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 10:59
Aangezien je zelf al aangeeft dat het 3,5 chassisdeel problemen geeft, zou ik daar eerst naar kijken.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henck37
Tens schreef op maandag 02 januari 2012 @ 09:02:
Aangezien je zelf al aangeeft dat het 3,5 chassisdeel problemen geeft, zou ik daar eerst naar kijken.
ja maar het probleem is, sinds die daar kuren heeft doen ook mijn speakers het neit meer, dus heb gewoon 0 geluid, kan dat ook komen door alleen die kapotte poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Wat versta je onder 'raar doen'? Werkte het niet lekker als je er een speaker of iets in had zitten? Had je last van storing? En wat heb je geprobeerd?

En doet hij het niet als je de speakers aangesloten hebt? Of doen de gewone boxen van je laptop het ook niet meer als er geen speakers op de 3,5 poort zitten?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Je kunt ook even met een LiveCD van bijvoorbeeld Ubuntu testen of het geen driver probleem is (al klinkt het meer een hardware probleem)

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Henck37 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 09:05:
[...]

ja maar het probleem is, sinds die daar kuren heeft doen ook mijn speakers het neit meer, dus heb gewoon 0 geluid, kan dat ook komen door alleen die kapotte poort?
Yep, door het insteken van je koptelefoon schakel je de machine speakers uit, ik ga er vanuit dat die schakelaar blijft hangen

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henck37
Tens schreef op maandag 02 januari 2012 @ 09:10:
[...]

Yep, door het insteken van je koptelefoon schakel je de machine speakers uit, ik ga er vanuit dat die schakelaar blijft hangen
kan dat ook zijn door vuil in de laptop? want als ik er een koptelefoon insteek, gebeurd er ook niks?

blijft die schakelaar in het midden hangen? en is dit intern een soort hardware schakelaar of wat moet ik me daarbij voorstellen?

[ Voor 9% gewijzigd door Henck37 op 02-01-2012 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Henck37 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 09:25:
[...]

kan dat ook zijn door vuil in de laptop? want als ik er een koptelefoon insteek, gebeurd er ook niks?

blijft die schakelaar in het midden hangen? en is dit intern een soort hardware schakelaar of wat moet ik me daarbij voorstellen?
Een schakelaar bediend door de jack idd.
Er kan iets verbogen of afgebroken zijn.
Maar voor je hem opentrekt: zie je de geluidskaart nog in het apparaatbeheer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henck37
Rupie schreef op maandag 02 januari 2012 @ 09:06:
Wat versta je onder 'raar doen'? Werkte het niet lekker als je er een speaker of iets in had zitten? Had je last van storing? En wat heb je geprobeerd?

En doet hij het niet als je de speakers aangesloten hebt? Of doen de gewone boxen van je laptop het ook niet meer als er geen speakers op de 3,5 poort zitten?
ik versta daaronder dat mijn laptop elke keer alleen maar mono geluid gaf, dus aan 1 kant van mijn hoofdtelefoon,
ik heb geprobeerd om dit te fixen, maar niks opengeschroeft ofzo, ik heb er ook geen foutmeldingen over gehad, maar hij doet gewoon niets meer.. wat ik ook aansluit.. en als ik niks aansluit doen mijn luidsprekers het ook niet..
Tens schreef op maandag 02 januari 2012 @ 09:36:
[...]

Een schakelaar bediend door de jack idd.
Er kan iets verbogen of afgebroken zijn.
Maar voor je hem opentrekt: zie je de geluidskaart nog in het apparaatbeheer?
ik zie alleen nog staan: 2 keer High end Audio Device

[ Voor 22% gewijzigd door Henck37 op 02-01-2012 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Dan klinkt het inderdaad alsof de poort beschadigd is geraakt. Je kan proberen om de laptop open te schroeven en te kijken of je kuntn vinden wat het probleem is. Misschien dat je kan zien of er wat gebogen is ofzo. Als ik het echter zo lees over eerst enkel mono geluid en nu niets meer zou ik niet te veel hoop hebben dat je het heel eenvoudig op kunt lossen.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henck37
Rupie schreef op maandag 02 januari 2012 @ 09:44:
Dan klinkt het inderdaad alsof de poort beschadigd is geraakt. Je kan proberen om de laptop open te schroeven en te kijken of je kuntn vinden wat het probleem is. Misschien dat je kan zien of er wat gebogen is ofzo. Als ik het echter zo lees over eerst enkel mono geluid en nu niets meer zou ik niet te veel hoop hebben dat je het heel eenvoudig op kunt lossen.
Als ik de hoofdtelefoon aansloot op mijn laptop, kreeg ik eerst mono geluid, maar als ik dan de plug van de hoofdtelefoon een klein beetje schuin hield, kreeg ik wel weer stereo geluid, dus dat is dan wel weer raar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Henck37 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 09:48:
[...]

Als ik de hoofdtelefoon aansloot op mijn laptop, kreeg ik eerst mono geluid, maar als ik dan de plug van de hoofdtelefoon een klein beetje schuin hield, kreeg ik wel weer stereo geluid, dus dat is dan wel weer raar..
Is niet raar, bevestigt alleen maar dat er iets verbogen/afgebroken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 17:38
Henck37 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 09:48:
[...]

Dit zal wellicht niets oplossen aan je probleem van nu. Maar je geeft aan dat je als je de 3.5mm plug draaide wel geluid gaf, heb je toen al eens een andere hoofdtelefoon/luidsprekers aangesloten?
Pagina: 1