Hoi Hoi mede-msi gebruikers,
Ik baal er van dat ik met Bios versie 10B16 ofwel 10g geen Raid kan gebruiken.
Dus na wat speur werk kwam ik terecht op een pagina waar de Raid-hack voor moederborden met een Promise controller staat:http://www.stormpages.com/crazyape
Daar staat een tooltje CBROM waarmee je modules in je bios kunt stoppen (ook een logo)
Anyway ik heb heel wat .bin files er in en eruit gegooid maar het lukt me niet......:(
Het rare is nl. dat er in de biosen van de K7T Turbo nl. drie Promise biosen bevinden.
PCI Driver [A] - U100.bin (Promise Ultra 100 Version 2 build 12)
PCI Driver [B] - 265b17.bin (Promise Ultra 100 Version 2 build 17)
PCI Driver [C] - ftltmb24.bin (Promise Fasttrack 100 Lite Version 1.31 build
24)
Nu kun je niet simpel weg [C] vervangen. Want die verdwijnt nl. zou gauw je wat aan het bios toevoegd. Dan blijven alleen [A] en [B] over.
Dus ik het geprobeerd alles weg te gooien en een schone raid bios erin te stoppen werkt ook niet.
Ik heb Crazyape gemailed en hij rade me aan om te proberen de Virus Rom te vervangen. Ook dat geprobeert maar geen succes!
Ik wacht nu op nieuwe respons van Crazyape en van MSI.
Het zou erg cool zijn als we de Raid konden gebruiken i.c.m. de mogelijkheid om de multiplier te verlagen.
Het is helemaal cool om de Lite Raid te vervangen door de volledige Raid bios.
Zijn er nog meer mensen zoals mij aan het rommelen geweest met dit Bios?
Als mensen willen proberen heb ik een zooi tools hier....dus geef maar een gil.
Misschien dat we er samen wel uitkomen.
Ik baal er van dat ik met Bios versie 10B16 ofwel 10g geen Raid kan gebruiken.
Dus na wat speur werk kwam ik terecht op een pagina waar de Raid-hack voor moederborden met een Promise controller staat:http://www.stormpages.com/crazyape
Daar staat een tooltje CBROM waarmee je modules in je bios kunt stoppen (ook een logo)
Anyway ik heb heel wat .bin files er in en eruit gegooid maar het lukt me niet......:(
Het rare is nl. dat er in de biosen van de K7T Turbo nl. drie Promise biosen bevinden.
PCI Driver [A] - U100.bin (Promise Ultra 100 Version 2 build 12)
PCI Driver [B] - 265b17.bin (Promise Ultra 100 Version 2 build 17)
PCI Driver [C] - ftltmb24.bin (Promise Fasttrack 100 Lite Version 1.31 build
24)
Nu kun je niet simpel weg [C] vervangen. Want die verdwijnt nl. zou gauw je wat aan het bios toevoegd. Dan blijven alleen [A] en [B] over.
Dus ik het geprobeerd alles weg te gooien en een schone raid bios erin te stoppen werkt ook niet.
Ik heb Crazyape gemailed en hij rade me aan om te proberen de Virus Rom te vervangen. Ook dat geprobeert maar geen succes!
Ik wacht nu op nieuwe respons van Crazyape en van MSI.
Het zou erg cool zijn als we de Raid konden gebruiken i.c.m. de mogelijkheid om de multiplier te verlagen.
Het is helemaal cool om de Lite Raid te vervangen door de volledige Raid bios.
Zijn er nog meer mensen zoals mij aan het rommelen geweest met dit Bios?
Als mensen willen proberen heb ik een zooi tools hier....dus geef maar een gil.
Misschien dat we er samen wel uitkomen.
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie