Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Domein naam bewaren

Pagina: 1
Acties:

• Gideonnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-09 00:55
Graag wil ik domein namen registreren voor gebruik in de toekomst. Ikzelf wilde graag mijn voornaam als domeinnaam, maar dat is na heel lang proberen niet gelukt. Nu hebben mijn 2 jongste zusjes nogal opmerkelijke namen en leek het me leuk om die namen alvast te reserveren als het ware.

Nu is mijn probleem natuurlijk: de kosten! Ik zie door de bomen het bos niet meer en de gevonden vergelijkers lopen ver achter. Mijn zusjes zijn 3 jaar en de ander is een week oud, dus erg snel zal er niet gebruik van gemaakt worden, het is puur ter bewaring.

Waar kan in dit het goedkoopste doen? Als ik er op google is het vaak "domeinnaam voor 1 euro!" maar na een jaar mag je nog een tientje per naam betalen. Acties voor 5 jaar aan een stuk is bijboorbeeld geen probleem.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, de registratiekosten zijn meestal iets van 15 euro eenmalig, en een vast bedrag per jaar. Zo goedkoop als jij het wilt is de procedure nu eenmaal niet. Echter, als je ze toch niet gaat gebruiken in de eerste jaren, dan is het een beetje verspild geld om het nu al aan te vragen en te reserveren.

Kan je beter naar een domein kijken met je achternaam erin verwerkt, en dan iedereen daar pagina's op geven.

Let trouwens op bij die aanbiedingen: je bent lang niet altijd degene die de eigenaar zal zijn, en als je dan over wilt naar een andere provider zijn er extra kosten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat is nou een tientje per jaar?! Dat kan er toch wel af?

Daarbij kun je vast een website voor ze maken en/of de e-mail configureren zodat ze hun eigen adres hebben. Leuk als ze een feestje geven, kun je vanuit hun eigen account mailen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-11 11:26
Genoeg hosters die 4 euro per jaar kosten hoor :)

Homey — Critics are those without skills to create.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
gambieter schreef op maandag 02 januari 2012 @ 02:23:
Echter, als je ze toch niet gaat gebruiken in de eerste jaren, dan is het een beetje verspild geld om het nu al aan te vragen en te reserveren.
Nee, straks als ze 'verkocht' zijn aan een ander, dan gaat 't je pas (verspild) geld kosten.

Maar zeg nou zelf; is een tientje per jaar dan echt niet te overzien? Als dat al teveel is dan vraag ik me af hoe 'graag' je die domeinen eigenlijk wil hebben. Het kan vast nog goedkoperderder maar dan moet je niet huilen als je achteraf geen eigenaar blijkt te zijn van 't domein ofzo. Iets met duppie en eerste rang enzo.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RobIII schreef op maandag 02 januari 2012 @ 02:54:
Nee, straks als ze 'verkocht' zijn aan een ander, dan gaat 't je pas (verspild) geld kosten.
We hebben het hier niet over zakelijk gebruik ;) . Als ze straks niet meer beschikbaar zijn (zoals zoveel mensen ondervinden), dan nemen ze iets wat er op lijkt. Standaard consument gaat echt niet voor een domeinnaam dokken.

Het gaat er inderdaad om: hoe graag wil de TS ze hebben, en hoeveel heeft hij voor zo'n leukigheidje over.

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 02-01-2012 03:15 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Gideonnn
Heeft niks met een duppie op eerste rang te maken, een tientje per jaar is inderdaad niet veel, maar als student heb ik niet veel te besteden en als ik dan een stuk of 5 domeinen wil registreren dan is het ineens anders. Zeker als je alles een jaar vooruit moet betalen. Aangezien het (voor nu) puur ter reservering is en het nog wel eens een dikke 15 jaar kan duren voordat sommige van die domeinen echt gebruikt gaan worden kan dat een aardig duur cadeau worden. Maar Rob, wat je zegt klopt wel, zelf eigenaar zijn is natuurlijk wel zo handig, even in de kleine lettertjes lezen voor aanschaf is dus wel handig.

Ikzelf dacht aan hostnet, op mijn werk is er niets dan lof over, maar toch maar eens nalezen.

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
- http://www.deziweb.com/hosting/domeinregistratie
- http://www.transip.nl

Hostnet wilde ik ook aanbevelen, maar het heeft me maar liefst 5 minuten gekost om erachter te komen dat het registreren na het 1e jaar €9.95 kost.

Je moet zelf natuurlijk de afweging maken of het je geld waard is. Ik heb goede ervaringen met Deziweb en ben ook blij te zien dat zij nieuwe klanten niet proberen te paaien met driedubbele kortingen zoals Deziweb, Transip en Godaddy structureel doen.

Je hebt gelijk dat het zonde is om 5 of 10 domeinen te registreren voor €10,- per jaar. Het registreren van de voornamen van twee zusjes zou ik sowieso aanraden, maar je weet niet eens of de domeinnamen vrij zijn? Doe eens een check op bijvoorbeeld www.hostnet.nl. Het is altijd mooi om je eigen voornaam als domein te hebben, maar de meeste voornamen zijn al voor het jaar 2000 registreerd. Mijn voornaam, dennis.nl staat bijvoorbeeld nu te koop zie ik. Die zal ik voor minder dan een paar duizend euro niet kunnen krijgen, als dat al genoeg is.
WeeJeWel schreef op maandag 02 januari 2012 @ 02:29:
Genoeg hosters die 4 euro per jaar kosten hoor :)
Pay peanuts, get monkeys. Het is niet slim om bij webhosting en zeker domeinnaamregistraties het goedkoopste van het goedkoopste te kiezen. Ik heb op webhostingtalk.nl al zoveel nachtmerrie-verhalen gelezen. Neem dus alsjeblieft een top-100 sidn-registrar (bovengenoemden, top-100 lijst is helaas niet openbaar) en pas op met zolderkamerhosters. Kleine hosters kunnen betrouwbaar zijn, maar elke 2/3 dagen zie je wel weer een nieuw klein hostertje waarvan een paar honderd klant de dupe zijn geworden door downtime van dagen of nog veel ergere problemen waarbij ze alle data kwijt zijn e.d. - Beter €10 jaarlijks bij hostnet/transip, dan €1 jaarlijks bij zolderkamerhoster.nl.

Mijn tip blijft nog steeds Deziweb.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:13

IceStorm

This place is GoT-like!!!

In het algemeen zou ik zeggen, 'correct' maar ik zou in dit geval gewoon de factor 'goedkoop' wel behoorlijk mee laten tellen. TS wil enkel de domeinnamen hebben. Zolang die op eigen naam staan maakt het gewoon niet uit waar ze geregistreerd zijn.
Downtime etc is niet interessant als ze toch niet gebruikt worden voor het moment.

Voor de genoemde doeleinden zou ik zelf overigens toch gewoon voor Transip kiezen. Goedkoop (€ 7,50 per jaar na een eerste jaar € 2,95) en je kunt daar iig ALLES instellen wat je wilt qua records.
Gezien die kosten van een registrar voor een domein ga je daar nooit heel veel onder zitten.

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:57
Tegen de tijd dat die koters oud genoeg zijn om iets met die domeinnamen te doen heb je +1000 nieuwe TLD's en zal een .com of .nl TLD minder waarde hebben dan het nu heeft. Wil je jezelf nu al beperken tot een specifiek TLD? Zou gewoon kijken wat over 16 jaar de mode is.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

HenkEisDS schreef op maandag 02 januari 2012 @ 10:48:
Tegen de tijd dat die koters oud genoeg zijn om iets met die domeinnamen te doen heb je +1000 nieuwe TLD's en zal een .com of .nl TLD minder waarde hebben dan het nu heeft. Wil je jezelf nu al beperken tot een specifiek TLD? Zou gewoon kijken wat over 16 jaar de mode is.
.nl mogelijk wel, maar een .com zie ik niet zo snel in waarde dalen, dat is al sinds er internet is een beetje de standaard voor domeinen. Daarnaast, een .com parkeren kost ook maar een dollar of 5-6, dat zijn de kosten helemaal niet.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb mijn domeinnamen verhuist naar versio.
Je betaald daar gewoon voor een plekje van de server(0.50 cent per maand ), en daarnaast 4 euro per website, per jaar.

Lekker alles overzichtelijk.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
RobIII schreef op maandag 02 januari 2012 @ 02:54:
[...]

Klopt. Maar je kan het net zo goed omdraaien: weer domeinnamen die geclaimd zijn maar niet in gebruik...

• yannickie111
  • Laatst online: 28-11 16:26
Goedkoopste is versio voor zover ik weet.
Eerste jaar een .nl domein: 3,29
Daarna elk jaar 4,29. (dit was in eerst 4.99, is dus goedkoper geworden)

Hosting kost 0.50 cent per maand, kun je geen bult aan vallen toch?

• Gideonnn
Bedankt voor de vele replies! Dat zijn genoeg providers waar ik straks eens uitgebreid naar ga kijken. :) En ja ik weet wel dat ze beschikbaar zijn, en dat terwijl je niet vaak een 6 letterig domein nog beschikbaar ziet. Misschien wil ik er een babyboek site voor maken, lekker simpel voor mijn ouders, backuppen ze tenminste nog eens iets. :9

Zou het echt zo zijn dat .nl over een paar jaar overgewaaid is? Niet dat het me zou belemmeren ze alsnog te registreren, maar elk land heeft zo z'n standaard, waarom zouden die wegvallen?

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Gideonnn schreef op maandag 02 januari 2012 @ 13:56:
Zou het echt zo zijn dat .nl over een paar jaar overgewaaid is? Niet dat het me zou belemmeren ze alsnog te registreren, maar elk land heeft zo z'n standaard, waarom zouden die wegvallen?
Vanwege:
nieuws: Icann overweegt registratie tld's voor 185.000 dollar
nieuws: Icann accepteert aanvragen voor nieuwe tld's vanaf half 2009
nieuws: Icann denkt komende twee jaar 500 nieuwe tld's uit te geven

Ik geloof niet dat de nieuwe TLD's erg populair zullen worden op korte termijn. Op middellange en lange termijn wellicht maar of de huidige TLD's daar (erg) onder gaan lijden betwijfel ik. En dan denk ik eerder aan TLD's als .google en .microsoft en .cocacola ofzo; niet aan .verstappen om zo maar iets te noemen.

[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 02-01-2012 14:03 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• Gideonnn
Het domme is dat dat toch niet werkt.. http://www.heineken.heineken. Ik bedoel komop.. losers. :+

• yannickie111
  • Laatst online: 28-11 16:26
Gideonnn schreef op maandag 02 januari 2012 @ 16:08:
Het domme is dat dat toch niet werkt.. http://www.heineken.heineken. Ik bedoel komop.. losers. :+
Misschien www.heineken.bier ?

Dit gaat ook niet werken: www/burgemeester.vlaanderen o.i.d.
Leuker zou dan zijn: www.dubbel.vla , www.chocolade.vla enz. :+

[/offtopic]

• Gideonnn
Ja maar dan koopt Heineken dus het tld .bier, dan heb je er niet echt veel aan. :9
Wel als www.*.bier naar Heineken linkt!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Gideonnn schreef op maandag 02 januari 2012 @ 16:08:
Nee? Wat dacht je van:
a3.audi
windows.ms / word.microsoft
wilders.pvv
herfstbok.grolsh
rob.janssen
gathering.tweakers / robiii.tweakers

enz?

Over mij

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-11 16:59

Lulukai

God's gift to women

RobIII schreef op maandag 02 januari 2012 @ 16:29:
[...]

Nee? Wat dacht je van:
a3.audi.com
windows.ms / word.microsoft.com
wilders.pvv.nl
herfstbok.grolsh.nl
rob.janssen.nl
gathering.tweakers.net

enz?
Wat is daar nou mis mee?

[ Voor 8% gewijzigd door Lulukai op 02-01-2012 16:30 ]

.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-11 21:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Gideonnn schreef op maandag 02 januari 2012 @ 16:22:
Ja maar dan koopt Heineken dus het tld .bier, dan heb je er niet echt veel aan. :9
Wel als www.*.bier naar Heineken linkt!
Tuurlijk wel....

www.heineken.bier / www.brand.bier / www.amstel.bier / www.murphys.bier ....... allemaal merken van de firma heineken....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Niks; dat wat nou net 't punt. Beter lezen B)

Over mij

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-11 16:59

Lulukai

God's gift to women

RobIII schreef op maandag 02 januari 2012 @ 16:31:
[...]

Niks; dat wat nou net 't punt. Beter lezen B)
Ik heb overal de extensies toegevoegd :)

.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
ruyckske schreef op maandag 02 januari 2012 @ 16:34:
[...]

Ik heb overal de extensies toegevoegd :)
In mijn "quote". Ja, dat zie ik niet :P Had dan even de zaken die je erbij ge-edit hebt bold of rood ofzo gemaakt.
Anyway; de TLD is volledig overbodig (extra typewerk en legt zelfs misschien een associatie die je helemaal niet nodig hebt). Wat zal 't heineken roesten of 't .nl of .be of .uk is; ze verkopen wereldwijd. Kunnen ze straks mooi al die landjes tld's laten vervallen en gewoon hun eigen tld gebruiken. Hoeven ze niet meer met -tig instanties te hachelen over prijzen, te zorgen dat ze op -tig plaatsen hun login voor elke TLD's (DNS servers of andere beheerszaken) bewaren etc.
Ik zeg (en verwacht) ook niet dat de "vrije TLD's" meteen immens populair gaan worden (kan ook niet voor die bedragen :P ) maar ik zie er wel degelijk 't nut van.

[ Voor 29% gewijzigd door RobIII op 02-01-2012 16:40 ]

Over mij

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
RobIII schreef op maandag 02 januari 2012 @ 16:37:
[...]

In mijn "quote". Ja, dat zie ik niet :P Had dan even de zaken die je erbij ge-edit hebt bold of rood ofzo gemaakt.
Anyway; de TLD is volledig overbodig (extra typewerk en legt zelfs misschien een associatie die je helemaal niet nodig hebt). Wat zal 't heineken roesten of 't .nl of .be of .uk is; ze verkopen wereldwijd. Kunnen ze straks mooi al die landjes tld's laten vervallen en gewoon hun eigen tld gebruiken. Hoeven ze niet meer met -tig instanties te hachelen over prijzen, te zorgen dat ze op -tig plaatsen hun login voor elke TLD's (DNS servers of andere beheerszaken) bewaren etc.
Ik zeg (en verwacht) ook niet dat de "vrije TLD's" meteen immens populair gaan worden (kan ook niet voor die bedragen :P ) maar ik zie er wel degelijk 't nut van.
Tja, dan kun je ook het .com gebruiken....

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Poltergeist schreef op maandag 02 januari 2012 @ 16:41:
[...]

Tja, dan kun je ook het .com gebruiken....
En je kunt ook je eigen TLD nemen. Mooi he, keuzes? ;) Zeker als gewenstiets.com al vergeven is (en niet voor minder dan $185.000 wil verkopen) maar de tld gewenstiets nog vrij is.

Daarbij kunnen ondernemers nu een .stuff nemen bijvoorbeeld en die investering weer gaan (proberen) terugverdienen door .stuff domeinen te verkopen.

[ Voor 40% gewijzigd door RobIII op 02-01-2012 16:46 ]

Over mij

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-11 20:08

Perkouw

Moderator General Chat
Persoonlijk zie ik Versio als één van de goedkopere en betere, wellicht dat je hier nog even naar kunt kijken.
Met het nieuwe jaar zijn tevens de prijzen van .nl domeinen en nog wat andere blijvend in prijs verlaagd.
- Vanaf 9 januari worden de registratie tarieven voor .NL domeinnamen blijvend verlaagd van €3,99 naar €3,29. Het tarief voor opvolgende jaren is blijvend verlaagd van €4,99 naar €4,29.
- Vanaf 9 januari worden de registratie tarieven voor .BE domeinnamen blijvend verlaagd van €3,29 naar €2,99.
- Ook de tarieven van .COM, .NET, .INFO, .ORG en .BIZ domeinnamen worden blijvend verlaagd. Verdere informatie hierover volgt nog.
Iets met een nieuws artikel waardoor je de eerste zin misschien niet al te getrouw moet nemen. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Perkouw op 03-01-2012 16:07 ]

Pagina: 1