In december verhuizing aanvragen, tot wanneer betalen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik heb vorige maand december verhuizing aangevraagd naar Vodafone. Op 30 december kreeg ik te horen dat deze wordt per 6 januari 2011 doorgevoerd.

Ik ben niet tevreden over mijn vorige provider en ben bang dat ik straks ook nog voor februari 2011 moeten betalen, omdat zij de maand opzegtermijn op deze manier zullen interpreteren.

Zou ik voor februari 2011 ook nog moeten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-10 10:56
Ik heb zelf bij HI gewerkt en wat ik daar nog van weet is dat je alleen de eerste 6 dagen van februari moet betalen, omdat je alleen die 6 dagen nog je abonnement afneemt bij je huidige provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Je hebt een opzegtermijn van 1 maand. Ik weet niet wat je bedoelt met tot 6 februari "afnemen", maar ik gebruik de oude provider (Simyo :'() dus tot 6 januari.

Ik ben bang dat ik de hele maand februari nog moet betalen, terwijl ik in december besloten heb om weg te verhuizen.

Ik hoop dat je gelijk hebt en dat ik dus nog maar 6 dagen van februari zou hoeven te betalen. De meeste bedrijven lijken echter makkelijk in hun voordeel af te ronden waardoor je dus de gehele huidige maand + gehele volgende maand nog moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Waarom mail of bel je Simyo niet? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:02
Vodafone ( en neem aan andere providers ook) gaan uit van een bel/sms/internetmaand die begint op de 1ste en eindigt op de 30/31ste.

Als je een abbonement afsluit op de 15e, hoef je de eerste maand alleen maar die 15 dagen te betalen.
Als je je abbonement opzegt op de 15e, hoef je die maand alleen maar tot de 15e betalen.

Rekensommetje: maandbedrag / totaal aantal dagen van die maand x dagen waarvan je gebruik kunt maken = bedrag wat je betaalt.

Ik ga er even van uit dat Simyo en elke andere provider dit ook zo doet.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Het is dus best eerlijk geregeld tegenwoordig allemaal, mooi. :)
MensionXL schreef op maandag 02 januari 2012 @ 19:17:
Waarom mail of bel je Simyo niet? :)
Ik heb ze al 15x gebeld voor verschillende zaken, heb dat expres niet in mijn topicstart vermeld, omdat ik geen topic wil maken om gal te spuiten naar Simyo. Maar ik heb alle keren nog gehoord "Het is drukker dan normaal" en altijd nog 20 minuten en vaak meer moeten wachten. Soms weleens na 30 minuten gewoon opgehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:02
chronoz schreef op maandag 02 januari 2012 @ 19:31:

[...]
Ik heb ze al 15x gebeld voor verschillende zaken, heb dat expres niet in mijn topicstart vermeld, omdat ik geen topic wil maken om gal te spuiten naar Simyo. Maar ik heb alle keren nog gehoord "Het is drukker dan normaal" en altijd nog 20 minuten en vaak meer moeten wachten. Soms weleens na 30 minuten gewoon opgehangen.
Je zou ze voor de zekerheid nog eens kunnen mailen.
Ik heb namelijk alleen ervaring met Vodafone.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

chronoz schreef op maandag 02 januari 2012 @ 19:31:

[...]
Het valt dan wel weer mee dat je er gratis naar kunt bellen vanaf een Simyo-nummer ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Pagina: 1