[XP] Printer Spooler blijft bokken >:-(

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Beste tweakers :)

Ben nu al 2 dagen in gevecht met mijn printer en alles wat daarbij komt kijken.
Mijn PC was weer eens aan een verse installatie toe dus heb ik dit gedaan.
Maar toen in eenmaal mn HP Printer (LaserJet CP1025 color) als netwerk printer wilde instellen via mijn Asus WL-500W router ging het mis.
Nadat ik het hele ritueel heb gedaan zoals Asus in de handleiding had omschreven crashed de printer spooler spontaan en alles wat ook maar met de printer te maken heeft (o.a. CutePDF) werken niet meer.
Ook een printer toevoegen kan niet meer en krijg ik een foutmeldijng van "Kan bewerking niet uitzoeren"

Na wat research heb ik de volgende dingen gedaan maar zonder resultaat:

Een printerspooler clear/cleaner/resetter whatever .bat bestand gevonden en laten lopen: geen resultaat.

Printer drivers e.d. opnieuw geinstalleerd.

Via Configuratiescherm -> Systeembeheer -> Services: de Printer Spooler herstart (stond op gestopt) en gechecken of deze op automatisch stond.

Na een reboot kreeg ik een mnelding dat Windows DEP de Spooling services had gestopt uit veiligheid.

Daarna heb ik de boot.ini aangepast zodat DEP in het vervolg is uitgeschakeld en het bovengenoemde weer herhaald maar helaas zonder resultaat.

Toen vond ik een verhaal over een RPC en LPR server service problemen gaf en uit stond en deze heb ik ook aangezet via Configuratiescherm -> Systeembeheer -> Services

Maar ook dat geeft geen resultaat.

Het heeft altijd gewerkt bij de vorige XP installatie en ook bij de nieuwe heeft de printer even gewerkt toen deze nog op de PC zelf was aangesloteen maar toen het allemaal via de router liep en een TCP/IP poort e.d was gemaakt liep het vast.

Heb nu geen idee meer wat er kan zijn, Zie ik iets over het hoofd...?

EDIT: Na een andere tip heb ik de Microsoft Windows Resource Kit Tools gedownload waar ook een soort van printer spooler cleaner inzit.
Na dit tooltje gebruikt te hebben werkt het toevoegen van printers weer maar nu kan ik geen TCP/IP poort meer selecteren, dus das probleem 2 |:(
En daarbij ben ik bang dat als ik wel weer een TCP/IP poort aanmaak het hele euvel weer van voor af aan begint.

[ Voor 13% gewijzigd door crack_en_hack op 02-01-2012 00:04 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:44

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je geprobeerd om andere drivers voor je printer te gebruiken? Ik weet uit ervaring dat niet altijd de eigen printer driver werkt als het via het netwerk wordt aangesloten. Je moet dan een driver nemen die er wel mee overweg kan. Bijvoorbeeld de HP Universal PCL driver. Nou is die voornamelijk voor monochrome printers, maar je kan daar iig mee testen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Hero Of Time schreef op maandag 02 januari 2012 @ 19:05:
Heb je geprobeerd om andere drivers voor je printer te gebruiken? Ik weet uit ervaring dat niet altijd de eigen printer driver werkt als het via het netwerk wordt aangesloten. Je moet dan een driver nemen die er wel mee overweg kan. Bijvoorbeeld de HP Universal PCL driver. Nou is die voornamelijk voor monochrome printers, maar je kan daar iig mee testen.
Ja heb een standaard HP Basic driver geprobeerd maar ook die wil niet verder installeren, Denk dat er ergens wat in het register zit wat tegenwerkt maar ik weet niet wat safe is allemaal weg te gooien.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-10 14:56
heb je de printer ook toegevoegd door een nieuwe lokale poort aan te maken? Werkt naar mijn ervaring het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Oude drivers ook 100% verwijderd? Dit zou ook moeten kunnen vanuit server eigenschappen als je bij Printers en Fax Apparaten staat en dan rechtermuisknop op een leeg gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Hero Of Time schreef op maandag 02 januari 2012 @ 22:48:
Oude drivers ook 100% verwijderd? Dit zou ook moeten kunnen vanuit server eigenschappen als je bij Printers en Fax Apparaten staat en dan rechtermuisknop op een leeg gedeelte.
Jep oude drivers waren al weg omdat het net een nieuwe XP instal gehad heeft.
MrCostanzo schreef op maandag 02 januari 2012 @ 20:47:
heb je de printer ook toegevoegd door een nieuwe lokale poort aan te maken? Werkt naar mijn ervaring het beste.
Na die spooler cleaner tool te hebben gebruikt zie ik geen USB poorten meer staan, kan deze ook niet aanmaken 8)7

Weet iemand hoe ik dat voor elkaar krijg...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Printer aansluiten via USB, dan krijg je 'm automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Hero Of Time schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:06:
Printer aansluiten via USB, dan krijg je 'm automatisch.
Helaas, dat gebeurd niet, was het maar zo simpel.

Pagina: 1