Kickxl Router login: ZyXel - P-2812HNU-51c

Pagina: 1
Acties:

• Le_Phreak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-12-2021
Hallo,

Van mijn glasvezel provider heb ik de (KickXL) beschikking gekregen over een ZyXel modem/router van het type: P-2812HNU-51c. Dit is op zich een heel mooi apparaatje maar KickXL heeft de voor mij interessante functies afgeschermd.
KickXl heeft in al zijn wijsheid besloten enkel en alleen het reguliere user/user account ter beschikking te stellen. Van het admin account (standaard ww:1234) hebben ze het wachtwoord gewijzigd zodat ik een heleboel zaken niet zelf kan instellen.
Een complete reset van het modem biedt helaas ook geen soelaas en ik zie geen mogelijkheid dit modem een nieuwe Firmware aan te bieden/

Iemand wellicht suggesties/een wachtwoord?

Groet, Jos

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

De Zyxel zal in bruikleen zijn neem ik aan? Dus koop zelf een geschikt model om zelf ermee te kunnen rommelen.

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• Le_Phreak
bitshape schreef op zondag 01 januari 2012 @ 23:17:
De Zyxel zal in bruikleen zijn neem ik aan? Dus koop zelf een geschikt model om zelf ermee te kunnen rommelen.
Uiteraard is dat een mogelijkheid. Heeft echter niet mijn voorkeur .. >:)

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-12 15:14

Perkouw

Moderator General Chat
Zoals bitshape zegt, ik zou zelf geen geschikt modem halen waarmee je alle fratsen kan uithalen die je maar wilt. Ik denk eigenlijk ook dat je geen oplossing gaat vinden voor je probleem, mede omdat ik er nu zo een twee drie ook niets op google over terug vind. Grote kans dan dan ook dat mensen hem of zo laten of simpelweg gewoon vervangen voor iets dat wel aan hun eisen voldoet.

Ik weet verder niet of het mogelijk is om zelf de firmware te updaten/downgraden of wat dan ook, maar misschien dat het mogelijk is om de originele firmware van de ZyXel site erop te zetten ? Geen idee of het überhaupt zou werken, maar wellicht het uitzoeken waard.

Verder ben ik benieuwd op welke functies je doelt die voor jou interessant zouden kunnen zijn ?!

offtopic; wat een belachelijk lange en onzinnige productnaam trouwens zeg -_-'

[ Voor 41% gewijzigd door Perkouw op 01-01-2012 23:34 ]

• Le_Phreak
Perkouw schreef op zondag 01 januari 2012 @ 23:28:
Verder ben ik benieuwd op welke functies je doelt die voor jou interessant zouden kunnen zijn ?!

offtopic; wat een belachelijk lange en onzinnige productnaam trouwens zeg -_-'
Waar ik bijv. regelmatig last van heb is dat deze Router geen IP adres kan verkrijgen van het netwerk. In de syslog krijg ik dan allerlei meldingen als: category:"DHCP_client" detail:"Send DHCP discovery to WAN". Dit is natuurlijk zeer vervelend ook als je bedenkt dat ik gebruik maak van VOIP welke is aangesloten via diezelfde router. Steeds weer kom ik er achter dat mensen mij niet kunnen bereiken of dat ik het thuisfront niet kan bereiken. Pas na een handmatige reset van deze router wordt dir verholpen terwijl de helpdesk van Kickxl dit euvel ook niet weet te plaatsen.

Wat ik dan ook wil is toegang tot deze router zodat ik een fixed IP adres kan instellen, een gedetailleerder logging kan laten aanmaken etc.

Groet,

Josh

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Wat je ook kan doen is een degelijke Router/Firewall van marktplaats halen (bvb. een Zyxel ZyWALL USG-series) en je huidige in bruikleen-zijnde Router in de kast schoppen leggen.
Dan kan je echt alles naar je eigen smaak configureren en heb je ook de mogelijkheid om VoIP op een apart subnet (bvb. LAN2 of DMZ) te zetten zodat je simpel probleemloos kan bellen en vol downloaden tegelijkertijd zonder gehaper en additieve QoS-settings.

Zie ook: bitshape's netwerk & VoIP

Je krijgt echt geen admin-password van Kickxl, ze hebben doelbewust de boel afgeschermd.
Eigen apparatuur inzetten dus! ;)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01
De Zyxel is niet helemaal in bruikleen.
Na een periode van 3 jaar wordt het je eigendom in ruil voor de gestelde borg.

Helaas is mij tijdens de vraagbundeling ook een open Zyxel router beloofd met de mogelijkheden tot het toevoegen van een extra sip account.

Je raadt het al ook mijn router is dichtgespijkerd.

Omdat KickXL ook telefonie via deze router laat lopen ben je haast wel verplicht (of geen telefonie) om een Voip router aan te schaffen.

Dit is wat ik ook gedaan heb en werk nu met een Draytek Vigor 2130Vn.
En telefonie doorgeschakeld naar een Sip account bij Budgetphone.

• mountainbiker
  • Laatst online: 24-12 17:03
Toch maar een kick van dit oude topic, ik heb nl. de oplossing.

Je kunt nieuwe firmware flashen, die vind je op de website van zyxel.
Dit kan raar genoeg via de user (beperkte) login.
Na de flash, na de eerste reboot, resetten (niet te snel!) en je kunt erin met het admin account!
wachtwoord is 1234

Ter info;
In sommige gebieden (WBA+ tegenwoordig geloof ik WMP+, vanaf najaar 2011) loopt de telefonie niet via de router maar via het glasvezelmodem.
Dus die instellingen zitten er niet, in kun je dus ook niet verklooien.

[ Voor 9% gewijzigd door mountainbiker op 13-03-2012 14:30 ]

mountainbiker

Pagina: 1