Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Weigerende microswitch.

Pagina: 1
Acties:

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:29
Uit een schijnwerper heb ik een weigerende microswitch die normaliter het in- en uitschakelen van de lamp
verzorgt. Ik heb het gevalletje even opengehaald en mechanisch is het in orde; het schakelt en klikt goed. Meten aan de twee contactjes die bij inschakelen zouden moeten worden verbonden levert echter geen nul Ohm weerstand op als de schakelaar verbinding maakt. Het probleem lijkt hem te zitten in de overgang tussen de delen die elkaar raken tijdens inschakelen. De ernaar leidende delen geleiden goed echter ondanks zichtbaar contact en een hoorbare klik geleidt de schakelaar niet.

Ik heb de weerszijden een beetje met een mesje ontdaan van eventuele aanslag maar de overgang geleidt niet. Waarin kan dat zitten?

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-11 10:40

Illusion

(the art of)

Ik zou gewoon de hele microswitch vervangen. Kost maar een paar euro en dan ben je er van af. Als je aan zo'n switch gaat rommelen blijf je bezig.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• ParkOverall
Ik ben geen kenner van deze dingen, maar is de kans niet groot dat er ontelbare types microswitches zijn en deze specifieke uitvoering, past met twee gaatjes in het huis op twee pinnen in het omhulsel van de lamp, echt niet te vinden is?

[ Voor 22% gewijzigd door ParkOverall op 01-01-2012 22:46 ]

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het topic staat in de verkeerde groep en behoord eigenlijk in Electronica en niet hier bij Overige Hardware want dat is meer bedoeld voor het pc-gedeelte.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Foto zou helpen. En vaak staat er ook wel een typenummer op.

Verwijderd

Interne contacten ingebrand, gebeurd regelmatig bij deze switches die ook in cv ketels worden toegepast [als ik de beschrijving moet geloven].
Gewoon vervangen, ze zijn best gangbaar ;)

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Gewoon ff kijken wat Display, RS-online, Conrad en Farnell hebben aan microswitches, zal vast wel iets tussen zitten.

• ParkOverall
Het contactmakende deel is een door een lijkt het stukje veerstaal geplaatst aan een kant iets geplet mogelijk koperen pennetje. Vreemd genoeg is het contact tussen die delen niet goed, heb aan het pennetje een beetje proberen te draaien. Verbinding lijkt weer goed. Microswitch werkt weer. Kijken of het blijvend is.
Pagina: 1