Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hackers maken iOS-apps fullscreen werkend op Apple TV

Pagina: 1
Acties:

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
nieuws: Hackers maken iOS-apps fullscreen werkend op Apple TV

Ik vind in dit artikel de ontwikkelaars hackers noemen nogal overdreven en riekt het dus naar een populistische titel om views te genereren. Dat een ontwikkelaar met behulp van wat andere bestaande tools een nieuwe functie heeft weten klaar te boxen op een ander platform, maakt het nog geen hack.

De jailbreak die ervoor nodig is om dit te kunnen doen, maakt het mijns inziens ook niet een hack. Je kunt namelijk op je vingers natellen dat Apple een dergelijke tool niet zou toestaan in diens eigen Appstore.
Maar om de ontwikkelaar dan maar als hacker te gaan omschrijven, dat vind ik wel heel anders.

Wat ze naar mijn idee hebben ontwikkeld, is een soort Wine, om iOS apps te kunnen draaien op een systeem die schijnbaar geen, of andere, apps behoort te kunnen draaien (binnen iOS? weet niet wat het OS is voor Apple TV?). De ontwikkelaars van Wine zijn dan toch ook geen hackers, elke keer als er een nieuwe versie van Wine uitkomt? :?

Nu is naar mijn mening de term 'hacken' en 'hacker' ook wel onderhevig aan discussie, maar is ook meer te wijten aan de overige media dan aan T.net zelf. Al hoop ik wel dat bij T.net de juiste definities gebruikt worden.
Bij dit artikel is het in ieder geval níet op de juiste plaats.

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 02-01-2012 00:41 ]

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Eens, dus aangepast (al doen we dit soort dingen zeker niet voor de views).

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ergens weet ik dat ook wel (heb vaker de discussie gezien danwel aangezwengeld), maar zo komt een dergelijke titel wel over to be honest. Bedankt voor het aanpassen in ieder geval!

Beetje offtopic, maar vind dat ik dat ook wel eens mag zeggen: met de afkortingen en hun abbreviations gaat het ook goed, keep up the good work, dan word website van het jaar 2012 vast ook van jullie!

[ Voor 48% gewijzigd door CH4OS op 02-01-2012 15:47 ]