Toon posts:

Ervaring - Mobiel internet download snelheid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Welke download snelheid is minimaal nodig om goed te kunnen werken met een smartphone?
Ik wil graag een sim-only voor mijn samsung galaxy nexus, maar wat mij opvalt is dat de snelheden bij de zogenaamde goedkopere providers erg laag zijn (lees: Hollands Nieuwe, Simpel, Simyo). De meeste komen niet boven de 3,6 Mbit/s uit. Gewone abo's hebben veelal 7,2 Mbit/s en de speciale abo's bij vodafone hebben max 14,4 Mbit/s. Alleen dan betaal je wel weer de jackpot.

De vraag is nu of de 3,6 Mbit/s van de sim only abo's wel lekker werkt?
Ik zil voornamelijk Whatsapp, youtube, verschillende blogs, 9292OV, weer online, buienradar en nu.nl . Ik surf in principe elke dag.

(tips voor providers zijn welkom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit al bijna anderhalf jaar op een i-150 abonnement van T-Mobile met contractvoorwaarden uit 2008. De maximimale snelheid is dan 2mbit/sec. Ik merk de lage downloadsnelheid alleen als ik Uitzending Gemist gebruik bij matig 3G bereik of lager. YouTube trekt het al beter, en app's die puur tekst weergeven is de snelheidswinst mijns inziens verwaarloosbaar.
Mocht je nou met veel bijlages werken of iets dergelijks, zal ik gewoon een lekkere hoge snelheid kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De vraag is ook of je sowieso 3.6 gaat halen op je mobiele telefoon. Zelf kom ik nooit hoger dan 1.9 op mijn GN met T-mobile. Leuk dus zo'n 14.4 abo, maar als je die snelheid nooit haalt dan heb je er ook niet veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@xenergy 14.4 mbit/sec abo is dus weg gegooid geld, maar voldoet die 1.9 mbit/sec dan voor jou?

ik ben nu aan het kijken naar sim-only:

HI: 175 min + internet extreem 7.2 mbit = totaal 30,45 eu

Youfone: 250 min + internet 3.6 mbit = totaal 21.75 eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:00
Ik heb nu simyo, wat maar 1mbit is. Die is in de praktijk stukken sneller en stabieler (overal goed bereik) dan mijn oude t-mobile 2mbit i-150 abo. Youtube is prima te kijken, zonder onderbrekingen die ik bij t-mobile wel had.

Theoretische snelheid zegt dus in theorie helemaal niks. Ik zou mijn centen eerder aan een hogere datalimiet uitgeven dan aan een hogere theoretische snelheid. Met de huidige datalimieten ga je er toch geen HD mee streamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-10 11:16
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 14:23:
@xenergy 14.4 mbit/sec abo is dus weg gegooid geld, maar voldoet die 1.9 mbit/sec dan voor jou?

ik ben nu aan het kijken naar sim-only:

HI: 175 min + internet extreem 7.2 mbit = totaal 30,45 eu

Youfone: 250 min + internet 3.6 mbit = totaal 21.75 eu
De vraag is of je voor bijna 9 euro in de maand extra gaat betalen voor de dubbele snelheid die je lang niet altijd haalt. In mijn ogen weggegooid geld, ik zou mooi dat Abo van Youfone pakken.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:33

Perkouw

Moderator General Chat
Persoonlijk vind ik 3.6Mbit prima. Zelf zou ik echt geen 9 euro per maand meer neerleggen voor een abonnement met een downloadsnelheid 7.2Mbit.

3.6Mbit werkt prima met alles wat je op een smartphone kan doen. Als ik dus zou moeten kiezen tussen Hi en Youfone, dan zou ik voor de laatste kiezen. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Perkouw op 09-01-2012 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik kan even geen nieuwer topic vinden, hoop dat er nog iemand reageren wil of een beter topic weet te vinden. :)

Via gsmtopdeal.nl (=T-mobile) kan je 125min + 25sms + 1GB @ 1mbps/ 384kbps daarna 64/64kbps halen voor 16.95 per maand en nog een toestel bij kiezen uit de lijst.

Je kan ook 3 euro extra bijbetalen dan krijg je 2 GB @ 3,6mbps down 384kbps up waarbij je snelheid pas na 2GB wordt verlaagd naar 64/64kbps.

Vraag is nu, wat is de effectieve snelheid en is die 3 euro de moeite nog waard. Ik denk zelf dat ik niet eens die 1 Mbps bij T-mobile ga halen en 2 GB data is wel erg veel van het goede dus de hogere datalimiet is minder interessant dan de snelheid...

Wat ik hierboven lees is dat het in ieder geval zo is dat de effectieve snelheid (afhankelijk van netbelasting, signaalsterkte etc.) sowieso NIET 3,6x zoveel zal zijn.

1) Stel je haalt werkelijk 1,0 mbps dan is het helemaal nog niet zeker dat je 3,6 mbps gaat halen bij het andere abonnement.

2) Stel je haalt werkelijk 0,8 mbps (80%) dan heb je volgens sommigen ook gewoon 0,8 mbps bij het andere abbonement, of haal je dan nog iets van 1,8 mbps (50%)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:38
kwam net op de site van gsmtopdeal maar volgens mij zijn ze sinds vandaag gestopt met 1GB internet?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ja, klopt, dat was ook aangekondigd, je mag nu weer meer gaan SMS-sen :P
maar ik heb nog de oude deal als optie open staan.

Het is wel een serieuze vraag want je kunt dan 2 jaar niks meer veranderen.

Wat is de effectieve t-mobile internetsnelheid in rotterdam/den haag etc.bij de diverse abonnementen, dat is de vraag.

[ Voor 6% gewijzigd door jayjey op 18-05-2012 19:02 ]

Pagina: 1