KVM vraag PC & Macbook

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golles
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-10 22:52
Hoi allemaal,

Ik heb een Windows computer met 1 monitor, draadloos toetsenbord van Logitech (EX1110) en een beraadde Logitech G5 muis en een Macbook Pro (begin 2011). Al een poosje speel ik met het idee om een KVM switch aan te schaffen zodat ik het beeldscherm/toetsenbord/muis kan gebruik op beide apparaten.
Echter wil ik bij het switchen naar de laptop het beeldscherm als tweede scherm gebruiken.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit überhaupt mogelijk?

Ik ben zeer benieuwd naar jullie reacties, tips en adviezen om het bovenstaande voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:07
Ik neem aan dat die monitor niet maar 1 input heeft, wat betekend dat je zowel je MacBook als je PC tegelijk kunt aansluiten, en met een druk op je monitor kunt wisselen van input. Heb je iig de helft al voor elkaar, zonder KVM switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-10 07:57

iichel

Gazoooo

Zou prima moeten werken. De laptop/PC 'weet' niet dat er een KVM switch tussen zit maar denk dat de in/output apparatuur elke keer ontkoppeld of aangesloten wordt.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 17:12
zover ik weet moet dat wel mogelijk zijn. Het hangt namelijk af hoe jij je macbook hebt ingesteld als er een extern scherm wordt gedetecteerd. Een KVM-switch regelt de rest voor je.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golles
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-10 22:52
Bedankt voor alle snelle reacties, het scherm heeft helaas maar 1 input.

Moet ik nog ergens om denken bij het kopen van een KVM switch? Ik zie namelijk veel verschillende soorten (merk/prijs/opties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-10 09:47
Ik zou eens kijken naar synergy, Kan je beide apparaten blijven gebruiken met een toetsenbord muis!
Pagina: 1