raid controller ziet geen hdd's meer

Pagina: 1
Acties:

• rxr1991
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-01 16:20
Ik was gisteren even bezig om een server thuis op te zetten. Dus ik had snel even debian geïnstalleerd en alles werkte ook goed. Snel samba er even opgezet en getest en dat zat allemaal wel snor.

Een paar uur later kwam ik weer en wou ik nog wat andere dingen installeren en toen herkende hij sommige linux commando's niet meer. ls, reboot, shutdown etc etc

Kortom er was iets aan de hand. Dus heb ik hem maar uit gezet en weer opnieuw aan gezet en nu boot hij niet meer. De raidcontroller ziet namelijk niet meer mijn hardeschijf. Wel draait de hardeschijf nog en ook zie ik de controle leds (groen en af en toe een blauw lampje)

Ik heb een rackable systems c2004 server met een 3ware 9500 raid controller card. Er zit een WD 1TB schijf in en die heb ik inmiddels al op verschillende slots geprobeerd. In de 3ware bios ziet hij dus geen hardeschijf meer en ik weet nu niet zo goed waar het aan kan liggen.

Iemand tips of suggesties om te kijken waar het aan kan liggen?

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:39
Spinnen de schijven op bij power-on van de machine?

Even niets...

• rxr1991
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-01 16:20
Na nog wat langer troubleshooten ben ik tot de conclusie gekomen dat de hardeschijf zelf niet meer functioneert. Dat kon natuurlijk dus ook nog. Bedankt in ieder geval