Toon posts:

LG P990: dataverbruik en WiFi in samenhang met 3G

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds twee weken heb ik m'n eerste smartphone: een LG P990. Bevalt uitstekend! Ik heb een Simyo abonnement zonder internetbundel. Overdag gebruik ik m'n LG voornamelijk om te bellen + SMS-en en heel af en toe op internet iets op te zoeken. Thuis schakel ik WiFi in. No problem!

Ik probeer dagelijks meer te weten te komen hoe om te gaan met android, maar waag me nog niet aan rooten of een andere rom. Ik ben dus tamelijk "vers". M'n LG is geupdate naar android 2.3.4 via LG Suite IV. Appeltje eitje.

Een aantal vragen:
1 - als ik een WiFi-verbinding heb, loopt dan de internetverkeer absoluut automatisch via WiFi en niet via de 3G-verbinding? Zo neen, kan ik dat ergens (waar) op m'n LG instellen?

2- m.b.t. ongemerkt dataverbruik: als ik m'n browser heb opgestart onder een 3G-verbinding (geen WiFi dus), iets heb opgezocht en daarna terugkeer naar m'n homepage (ik heb gevonden wat ik zocht), moet ik dan de browser via applicaties afsluiten? Ik ben bang dat ik anders ongemerkt via 3G immer een internetverbinding heb openstaan met navenant nodeloos dataverbruik. Ik kan dat niet (zo makkelijk) ergens terugvinden.

3- app datamonitor + accuverbruik
Ik ben o.a. Netcounter, CallMeter NG en 3g WatchDog op Tweakers.net langs zien komen. Wat zijn jullie ervaringen, t.a.v. het batterijverbruik, het gebruiksgemak en de nauwkeurigheid van deze apps?

4- tips over android
Ik ben op zoek (nog niet kunnen vinden) naar een website over het praktische gebruik van android. Liefst in de NL-taal. Zo heb ik nog niet kunnen achterhalen of het nodig is een app af te sluiten na gebruik alvorens naar de homepage terug te keren.

OK mijn vragen zijn niet allemaal LG gerelateerd, maar ik reken op jullie bereidheid me hiermee op weg te helpen.

Alvast bedankt!

Life's Good

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-08 22:48

pathfinder2k

is hier...

Bij WiFi verbinding verloopt alles via WiFi, zuipt dus geen 3G. Verder regelt Android je tasks, dus hij flikkert er zelf eentje uit indien nodig. Niet druk over maken dus, je hoeft niets te sluiten. Sluimerend data verbruik van je browser komt ook zo goed als niet voor. Andere Apps kunnen wel verbruiken, zo zuipt gmail wat als je push aan hebt staan maar niets om je druk over te hoeven maken. Als je je druk maakt over dataverbruik probeer dan bv geen uren YouTube binnen te trekken als het weer eens saai is in de trein. Neem trouwens aan dat er een handleiding bij je device zat, Google is verder je vriend.

[ Voor 7% gewijzigd door pathfinder2k op 01-01-2012 18:52 ]