Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic crash windows 7

Pagina: 1
Acties:

• Flokman
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:24
Hallo iedereen en een heel fijn 2012 toegewenst!

Ik heb een tijdje geleden een Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic van een mede tweaker overgenomen, deze heb ik in dit systeem geplaatst:

CPU: intel core 2 duo E6600 @ 3ghz
CPU Koeler: Asus Silent Square
GPU: ati radeon hd4890
Mobo: Evga 680i sli
Ram: DDR2 4 gb 836 mhz (ofzo overclockte samen met cpu)
Voeding: 600 watt
Case: Alienware Aurora 7500
Windows 7 64 bit ulitmate

Met als randapparatuur:

Monitor: Philips Brilliance 220CW
Toetsenbord: Logitech G15 V1
Muis: Logitech G5
Speakers: Logitech Z4
Headset: Creative Sound Blaster Tactic 3D Sigma

Nu is het probleem dat na het installeren van de driver (uitgevoerd als Vista Service pack 1, de driver ondersteunde Windows 7 niet) de pc een bluescreen gaf: http://i39.tinypic.com/35082lz.jpg en na het rebooten crashte hij tijdens het welkom scherm. Dit ging als volgt, eerst begon het backlight van mij toetsenbord te knipper en de lichtjes op mij muis waarna ze allebei uitvielen. Toen flikkerde mij beeldscherm waarna die uitviel en de computer zonder foutmeldig of iets rebootte. Dan stond er wel dat hij verkeerd was afgesloten en daar kon ik hem weer in veiligemodus opstarten. In veiligmodus stond bij apparaatbeheer onder geluid wel de X-Fi, het stuurprogramma was dus wel goed geinstalleerd.

Dit heb ik 1 dag opgelost gekregen door onboard geluid in de bios uit te schakelen en mij headset bij apparaatbeheer uit te schakelen. Toen deed hij het wel gewoon, maar de volgende dag begon alles weer opnieuw. Ik heb alles weer opnieuw geprobeerd, maar niks schijn te helpen...

De driver heb ik gewoon hier weg gehaald, de nieuwst die er stond: http://support.creative.c...prodName=X-Fi+XtremeMusic

Er stond ook nog een windows 7 fix, maar die haalde dacht ik ook niks uit.

Alvast bedankt!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Lijkt me een conflict op te leveren met je Intel-controller. Iets zegt met dat IRQ of iets dergelijks loopt te vervelen.

Ga eens op zoek hoe je een BSOD op kan laten slaan als een memoy.dmp, deze later analyseren met WinDbg en vanaf daar verder troubleshooten.

/edit
Nu is het probleem dat na het installeren van de driver (uitgevoerd als Vista Service pack 1, de driver ondersteunde Windows 7 niet)
Dit begrijp ik niet; waarschijnlijk heb je Driver Signing aan staan of UAC?

[ Voor 30% gewijzigd door MAX3400 op 01-01-2012 13:19 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Flokman
@MAX3400

Sorry, al die termen ken ik niet, wat bedoel je hier allemaal mee? Wat moet ik doen?

Over die driver, als ik hem gewoon uitvoer zegt hij dat het besturingssysteem niet wordt ondersteunt, maar als ik hem als vista uitvoer doet hij het wel. Dit heb ik dus ook gedaan. Ik denk zelf dat omdat die driver nu als vista wordt gedraaid en de andere als win7 dat dat problemen levert. Toch moet er wel een manier zijn dat hij het doet, ik zie genoeg mensen die win7 hebben en waar een x-fi kaart het wel doet.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Probeer de Soundblaster eens in een ander slot te prikken want denkelijk is er zoals hierboven al geschreven een I/O conflict waardoor je pc op hol slaat.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:27

M2M

medicijnman

En probeer bovendien eens de PAX drivers. Die bevatten een veelvoud aan bugfixes en worden regelmatig geupdate. In tegenstelling tot de drivers van creative die uhhh nauwelijks van updates worden voorzien.

-_-

Verwijderd

Heb je toevallig je soundblaster in een usb 3.0 poort? want ik kreeg dezelfde error toen ik mijn soundblaster in de usb 3.0 poort had gedaan.

• Flokman
Het is al opgelost. Ik had eerst de PAX driver geinstalleerd, toen crashte hij weer. Na het open maken van mij pc en de kaart in een ander slot doen deed hij het in 1 keer, ik had de PAX driver nog niet verwijderd dus hij gebruikte die. Ook heb ik het gevoel dat hij misschien in dat andere slot er niet goed in zat. Maar ja wat het ook was, ik ben blij nu :D!

• _FrostBite_
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-05 11:51
Heb het probleem ook net gekregen vandaag .. heb precies hetzelfde gedaan als Flokman en inderdaad, de PAX drivers hebben het opgelost :D

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-11 19:09

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Hmmm ik ben vorige week ook aan het stoeien geweest om dit kaartje aan de praat te krijgen met win7 maar heb'em uit ellende maar weer in de kast gegooid O-)

Pax drivers dus... thanx ;)
Pagina: 1