Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
EXT3 is een ingang, dus dat gaat nooit werken. Heeft die tv geen losse analoge audiouitgangen? Meestal lukt het dan wel een van de SCART aansluitingen.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Extern 3 is inderdaad een ingang voor component video en analoog geluid
Dus..of je legt vanaf de bron het audio signaal gelijk naar de receiver of je laat je tv het doen.
Ik heb zelf bijna hetzelfde toestel ( de 8404 ) en die wil het geluid dat op de component ingang binnekomt nog
wel over de digitaal & analoog uitgang verzenden...misschien is dat een optie ?
Dus..of je legt vanaf de bron het audio signaal gelijk naar de receiver of je laat je tv het doen.
Ik heb zelf bijna hetzelfde toestel ( de 8404 ) en die wil het geluid dat op de component ingang binnekomt nog
wel over de digitaal & analoog uitgang verzenden...misschien is dat een optie ?
Over welke tv hebben we het? Je bent nogal karig in het verschaffen van informatie in je topicstart.
Meestal heeft de tv een dedicated audio-out in de vorm van een minijack of tulp-aansluiting.
Graag je TS nog even uitbreiden om een slotje te voorkomen.
Meestal heeft de tv een dedicated audio-out in de vorm van een minijack of tulp-aansluiting.
Graag je TS nog even uitbreiden om een slotje te voorkomen.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Even hier gekeken...
Je TV heeft een S/PDIF aansluiting waar een digitale receiver aan past en een koptelefoonaansluiting waar een analoge receiver eventueel aan kan met een verloopstekkertje. Ik zou als ik jou was ook even de handleiding van de receiver doorlezen om te kijken wat er allemaal op aangesloten kan worden.
Je TV heeft een S/PDIF aansluiting waar een digitale receiver aan past en een koptelefoonaansluiting waar een analoge receiver eventueel aan kan met een verloopstekkertje. Ik zou als ik jou was ook even de handleiding van de receiver doorlezen om te kijken wat er allemaal op aangesloten kan worden.
Ik heb over het hoofd gezien dat de EXT3 aansluiting enkel ingangen zijn.
De bedoeling is dat het geluid van de tv (met CI-module) naar de versterker wordt gestuurd. De versterker heeft geen hdmi-aansluiting, dus RCA is de oplossing.
Ik ga het proberen via een Scart -> RCA adapter. Bedankt zover!
De bedoeling is dat het geluid van de tv (met CI-module) naar de versterker wordt gestuurd. De versterker heeft geen hdmi-aansluiting, dus RCA is de oplossing.
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Kun je doen inderdaad. Alleen daar gaat je kwaliteit wel hard van achteruit als je decoder niet tegelijkertijd HDMI en Scart kan uitzenden. Dus dat zou ik even nacheckenMooooody schreef op zondag 01 januari 2012 @ 20:47:
Ik heb over het hoofd gezien dat de EXT3 aansluiting enkel ingangen zijn.
Het is handiger om de hoofdtelefoonuitgang te pakken, die werkt ook met al je andere bronnen. Minijack naar tulp.
liever de tong gebrand dan lauwe soep
Je versterker geeft geen optische ingang?
@mr.paaJ Waarom zou alleen via koptelefoonuitgang andere bronnen ook werken en via scart audio uit niet?
@mr.paaJ Waarom zou alleen via koptelefoonuitgang andere bronnen ook werken en via scart audio uit niet?
Als je sterft voordat je sterft, sterf je niet wanneer je sterft. Rom 6:5
Omdat via SCART meestal alleen de interne tuner werkt (iets met kopieerbeveiliging waarschijnlijk, omdat daar ook beeld meegestuurd wordt) maar proberen kan natuurlijk geen kwaad.
De Philips heeft geen optische maar een coax S/PDIF uitgang, maar dat hebben de meeste receivers ook natuurlijk. Dat zou het best zijn. In het bericht klonk het echter alsof het om een analoge versterker gaat.
Anders zou een losse DAC een mooie tussenstap zijn, kun je vanaf €50 wel vinden op ebay.
De Philips heeft geen optische maar een coax S/PDIF uitgang, maar dat hebben de meeste receivers ook natuurlijk. Dat zou het best zijn. In het bericht klonk het echter alsof het om een analoge versterker gaat.
Anders zou een losse DAC een mooie tussenstap zijn, kun je vanaf €50 wel vinden op ebay.
[ Voor 9% gewijzigd door mr.paaJ op 02-01-2012 14:29 ]
liever de tong gebrand dan lauwe soep
Pagina: 1