• QuerulouS
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-02 13:43
Beste,

ik heb een MSI Eclipse SLI moederbord, welke 3x 2GB OCZ3P1600LV6GK (1.65V) geheugen erin heeft zitten.

Nu had ik 3 identieke reepjes gekregen om erbij te prikken, maar me DIMM3 geeft problemen (ook als ik reepjes verwissel). Bluescreen hier, Bluescreen daar... Ook in me bios bij me MEMORY-Z optie kan ik DIMM3 niet uitlezen, want dan slaat me bios op tilt!

Dus moet ik helaas 3x 4GB aanschaffen. Maar omdat OCZ geen reepjes meer maakt, welke zou ik dan het best kunnen aanschaffen?

Me mobo wilt graag 1.5V reepjes hebben (zo zegt de fabrikant)
MSI Eclipse SLI

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:12

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En welke modules heb je zelf al gevonden middels de Pricewatch? Je zou daar toch zeker iets uit moeten kunnen vinden. Maak een selectie en stel je vraag opnieuw, nu is je vraag te breed en lastig te beantwoorden.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• QuerulouS
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-02 13:43
Die OCZ waren 2 jaar geleden een van de beste om in je systeem te hebben (stabiliteit, overclockbaarheid, duurzaamheid) . Daarom heb ik die ook aangeschaft.

Op dit moment zijn er te veel geheugenmodules op de markt en mijn kennis daarin is onvoldoende, vandaar dat ik het hier vraag.

Dus wederom mijn vraag,

Welke top-kwaliteit geheugenmodules kan ik het best op mijn mobo plaatsen?
vereisten: 1600MHz, 12 GB (3x 4GB), 1,5v.

budget is rond de 130 euro.

Want ik ga er vanuit dat Kingston, Corsair, Geil, Muskin, G.Skill e.a. toch enige verschillende technische eigenschappen hebben ten opzichte van elkaar, of maakt het allemaal geen flaus meer aus wat je erin prikt?

Zo heb je van Corsair de Vengeance serie 12GB voor ongeveer 65 euro en de Dominator voor 125 euro. Daar zal toch wel enig verschil in zitten?

Maar nogmaals, ik ben daar niet van op de hoogte en reviews zijn al helemaal moeilijk te vinden.

Verwijderd

of maakt het allemaal geen flaus meer aus wat je erin prikt?
Het maakt idd niet veel uit maar als je het zeker wil weten moet je in je moederbord memory conpetibiliteit list kijken daar staan de types en die kan je makelijk in de pricewatch terug vinden

MSI Eclipse SLI supports: DDR3 Memory DDR3 800/1066/1333*/1600* (OC) (geheugen klokt zichzelf automatich)

http://nl.msi.com/file/test_report/TR10_1695.pdf

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2012 03:28 ]

• peugeotpower77
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-10-2024
Dat verschil tussen 65 euro en 125 euro is in verhouding tot de meerprijs te verwaarlozen. Het zal misschien iets uitmaken maar als het erop neerkomt maakt het geen donder uit en is het alleen maar geldklopperij!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bij voorkeur geheugen pakken dat zich aan de DDR3 JEDECspec houdt, dat scheelt al veel gezeik.
Als je 6 modules wilt gebruiken, verhoog dan het voltage van de geheugencontroller eens ietsjes, dat scheelt ook al veel instabiliteit.

Verwijderd

Ik kan je de corsair vengeance aanraden, werkt by my zonder problemen en ben zeer tevreden over de prestaties
Pagina: 1